..: Aktuality a články :..

Transrapid, EmslandMnichov - Německá chlouba Transrapid, která se má v příštích letech prohánět po magnetickém polštáři z centra Mnichova na letiště, má chybičku - nebrzdí. "Při výpadku proudu či selhání počítače by se mohlo stát, že se by se vlak 280 kilometrovou rychlostí vřítil do stanice a zastavila by jej až srážka ze zdí," varuje znalec Martin Vieregg, který se konstrukcí vlaku zabýval. Vieregg žádá, aby supervlak v Německu nedostal povolení k ostrému provozu. "Jak by stroj, který nemá náhradní brzdy nezávislé na výpadku elektřiny, mohl převážet lidi?" tvrdí znalec. Pro Němce by to byla rána. Vývoj vlaku stál 1,85 miliardy €, to je více než 50 mld. korun. Vlak má urazit 38 km ze srdce Mnichova na letiště za 10 minut.

Ilustrační obrázek Plzeň - Za 38 dní bude otevřena nová trať TGV Est, po které budou francouzské rychlovlaky uhánět mezi Paříží a Německem. Od nového jízdního řádu by měla být trať prodloužena až do Mnichova. Úsek dlouhý 900 km do bavorské metropole pak 4x denně zvládnou soupravy TGV za 6 hod a 10 minut. Čeští cestující mohou jen závidět. Spojení Prahy s Mnichovem zajišťují 3 vlaky denně.

Ilustrační obrázekBlovice - Blovická Lekovka slaví rekord. Francouzké TGV, které je nejrychlejším vlakem na světě, má v sobě totiž součástky od většinového vlastníka Lekovu, společnosti Faiveley transport. Konkrétně jde o brzdový protiskluzový systém, systém měření rychlosti a pantograf. Část těchto zařízení se vyrábí v Blovicích u Plzně.

Ilustrační obrázekKrasíkov - Cesta vlakem z Prahy do Ostravy by mohla být příští rok téměř o 20 minut rychlejší než je tomu nyní. Umožní to postupné dokončování dalších úseků železničního koridoru. Aktuálně byl slavnostně otevřen více než 14,5 kilometru dlouhý úsek za zhruba 3,6 miliardy korun mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem.

Ilustrační obrázekPraha - Nářky cestujících na úroveň cestování na železnici neberou konce. Pokud však chce Česko dosáhnout v kvalitě železniční dopravy úrovně obvyklé v západní Evropě, musí investovat zhruba 100 miliard do obnovy souprav pro osobní přepravu. Spočítalo to ministerstvo dopravy. "Musí to být do 15 let, jinak to nemá smysl," řekl náměstek ministra Petr Šlegr. Pokud by se obnova vozového parku protáhla, Česko by náskok nikdy nedohnalo.

koridoryPlzeň - Zatěžkávací zkouškou končí 14denní nepřetržitá výluka na trati Plzeň - Kozolupy, při které byla před žst. Plzeň-Křimice položena nová mostní ocelová konstrukce o váze 360 tun. V dnešních ranních hodinách vjely na nový most dva kolejové jeřáby spolu s parní lokomotivou. Jedná se trámový ocelový dvojkolejný most vyztužený obloukem - tzv. Langerův nosník. Most má průběžné štěrkové lože v šířce 12,65 m a délku přemostění 49 m. Dnes večer bude rekonstruovaný úsek otevřen pro dopravu. Traťová rychlost na tomto 7 km dlouhém úseku je 120 km/h pro obě koleje. Do budoucna je počítáno s rychlostí 140 km/h.

zdroj: Plzeňský deník

3.11.2006 - 21:20 - Koridor Praha - Cheb za 75 miliard Kč

242 - Ilustrační foto Plzeň - Modernizace a výstavba III. železničního koridoru v úseku mezi Prahou, Plzní a Chebem (cca přes 200 km) má spolknout 75,6 miliardy korun. Nejdražším úsekem se stane část koridoru mezi Plzní a Rokycany. Investice na tento čtrnáctikilometrový úsek bude činit 8,8 mld. Kč, přičemž čtyřkilometrový tunel bude stát zhruba 40-50 % této částky. Výši investic schválila vláda. Poskytne je Státní fond dopravní infrastruktury. Počítá se ale i s významnými dotacemi z fondů EU. O peníze na úsek Plzeň - Rokycany bude investor žádat v roce 2008. Už teď ale může na zpracování projektu čerpat 3 miliony € z fondu TEN-T pro rozvoj transevropské dopravní sítě, což činí přibližně 47 % nákladů na projekt. Jako první se na úseku z Prahy do Chebu začal modernizovat úsek Plzeň Jižní předměstí - Stříbro (27 km). Ten má stát přibližně 4 miliardy korun. Do konce letošního roku proinvestujeme 1,4 mld. Kč. Uvedl to náměstek generálního ředitele SŽDC M. Konečný s tím, že hotový bude tento úsek v roce 2009 a celý úsek Praha - Cheb v roce 2016.

zdroj: Plzeňský deník, autor -oliva-

koridorPlzeň - Vlaky zrychlí výstavba nejdelších železničních tunelů v zemi. Zhruba o šest kilometrů kratší a až o polovinu rychlejší bude od roku 2012 železniční trať č. 170 mezi Plzní a Rokycany. Při včerejším představování projektu modernizace to uvedli představitelé investora Správy dopravní cesty. Součástí stavby bude i nejdelší tunel v zemi.

Nejdůležitější změnou v úseku je zrušení trati mezi Plzní a Chrástem u Plzně kolem vrchu Chlum. Trať z Plzně do Ejpovic se napřímí a zkrátí díky výstavbě tunelů skrze vrch Chlum. Trať z Rokycan do Ejpovic bude kopírovat současnou trajektorii, pouze před Klabavou vybočí zhruba o 30 metrů, aby se napřímila a zmenšil se oblouk, což umožní průjezd vlaků rychlostí až 160 km/h. Touto rychlostí bude pojížděn celý úsek. V tunelech bude trať vybudována na 200 kilometrovou rychlost. Původně se měly stavět 2 kratší tunely, mezi nimiž byla zastávka Újezd. O tu ale Plzeň již nestojí, proto bylo rozhodnuto, že trať povede pod zemí celé 4 kilometry. Tunely budou dva jednokolejné a povedou zhruba 5 metrů od sebe. Cena tunelů se má pohybovat mezi 4 - 5 mld. Kč. Díky této modernizaci tratě se zkrátí i jízdní doby vlaků. U rychlíků ze 17 na 8 - 10 min. U osobních vlaků z půlhodiny na 15 až 20 min. Do Chrástu u Plzně se bude jezdit přes Ejpovice, trať Plzeň - Chrást bude zrušena a využita pro cyklostezku. Pro Deníky Bohemia to uvedl I. Pomykáček ze Sudop Praha a J. Voldřich z regionálního centra řízení provozu ČD.

zdroj: Deníky Bohemia

ČD 380 Plzeň - Brány plzeňské Škodovky opustila včera první z dvaceti nových třísystémových lokomotiv řady 109E, určených pro České dráhy. Zatím ale nesměřovala na koleje. Jednalo se o třináctitunovou karoserii, která zhruba po dobu 2 měsíců absolvuje ve VÚKV Cerhenice statické zkoušky pevnosti a namáhání skeletu a použitých materiálů. Přepravu karoserie provedla specializovaná firma po silnici.

Výběrové řízení na dodávku lokomotiv vyhrála Škoda Transportion v roce 2004. Stroje předá ČD do tří let.
Dokončeny jsou hrubé stavby skříní pro 2 stroje, podvozkové rámy a hlavně zátěžovými zkouškami už prošly trakční motory ze Škody Elektric.

Doplnění : První lokomotivy opustí škodovácké výrobní prostory v příštím roce, další vozy obdrží zákazník v letech 2008 – 2009.
Informace s fotografiemi také ZDE


Zdroj : Deníky Bohemia , ŠKODA Holding, a.s.

CisalpinoSedrun - Jak dnes píší Deníky Bohemia, Švýcaři se pustili do stavby, ze které se tají dech. Nejdelší výtah na světě povede do nádraží vyhloubeného uvnitř hory.

V Alpách tak vzniká další z divů světa. Nejdelší výtah v nejdelším železničním tunelu. Cestující zaveze přímo z alpských svahů do nitra hory. Podzemní palác v srdci hor mezi Erstfeldem a Bodiem začali dělníci stavět tento týden. Uprostřed sedmapadesátikilometrového tunelu pod masivem svatého Gottharda, tesají nádraží Porta Alpina (Brána do Alp).

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:54
zapadá v 20:07