..: České koleje míří stále hlavně na Východ :..

Ilustrační obrázek Plzeň - Za 38 dní bude otevřena nová trať TGV Est, po které budou francouzské rychlovlaky uhánět mezi Paříží a Německem. Od nového jízdního řádu by měla být trať prodloužena až do Mnichova. Úsek dlouhý 900 km do bavorské metropole pak 4x denně zvládnou soupravy TGV za 6 hod a 10 minut. Čeští cestující mohou jen závidět. Spojení Prahy s Mnichovem zajišťují 3 vlaky denně.

Do cílové stanice dorazí za 6 hodin, ovšem na poloviční trase dlouhé 400 km. A to není určitě důvod k radosti. Odborníci současný stav železniční dopravy mezi Českem a Německem kritizují. "Praha je stále orientována na Východ. Na cestě do Evropy i nadále funguje socialistická železná opona," zlobí se Jiří Kalčík, člen dopravní komise Plzeňského kraje. Namísto rychlejší trati přes Domažlice do Mnichova se postaví nové koleje za desítky miliard korun do Chebu a Norimberku.

Výstavba koridoru z Prahy do Chebu začala vloni, skončit má v roce 2016. Ani dokončení obřího projektu za 55 miliard korun nepřinese nejrychlejší možné spojení se západní Evropou. Namísto kratší trasy přes Domažlice a Řezno na Mnichov, totiž německý koridor povede do Chebu a odtud na Norimberk. Podle SŽDC, která výstavbu koridoru koordinuje, však Němci nemají zájem o rychlejší trasu a to zdůvodu velkých investic na jejich území. Byly by totiž zapotřebí obrovské investice do zastaralé trati Mnichov - Řezno a v podstatě by šlo o výstavbu zcela nové tratě v úseku Regensburg - Furth im Wald. Naopak Plzeňský kraj již od svého vzniku podporuje výstavbu koridoru přes Domažlice, což by zkrátilo jízdní dobu z Prahy do Mnichova na 3 hod. při nasazení pendolina a na 4 hod. v klasické soupravě.

Do tohoto sporu se nyní vložilo i ministerstvo dopravy, které nyní začalo pracovat na prosazení rychlejšího spojení přes Domažlice. To uvedl úředník ministerstva, který si nepřál být jmenován. Jiná je situace v úseku mezi Prahou a Plzní. Vlakové spojení zde výrazně zrychlí po dokončení koridoru. Z hlavního města pojede vlak jen 35 minut namísto dnešních 90. Z Prahy do Berouna pak jen 18, namísto 38 minut. Razantní zrychlení umožní především nejdelší český tunel, jehož délka dosáhne 25 km. Je naplánovaný mezi Prahou a Berounem. Jeho stavba by měla trvat 4 roky. Projektanti počítají s nasazením dvou razicích strojů. Budování tunelu začne v roce 2011 a dokončen by měl být o 5 let později. Kromě samotné ražby zabere stavařům čas betonování a pokládka kolejí. Náklady na tunel by se měly pohybovat mezi 20 až 30 mld. Kč.

zdroj: Plzeňský deník


oliva Poslat mail autorovi | 4.5.2007 (15:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Petr-K 
09.05.2007 (10:00)  
Desiro v regionalnim provozu ma prum. spotrebu 80l/100km a pri plnem obsazeni 123 osob to vychazi na 0.65l/100km/osoba.

Pinda cca 4kWh/100km/os. Pri prepoctu na naftu neco pres 1l/100km/os
Registered user M 
08.05.2007 (22:40)  
M.Zikmund (nebo kdokoliv:-) - a da se nejak odhadnout, kolik vazi vlak ve slozeni lokomotiva a rekneme 7 vagonu?
Diky (a omlouvam se, ze jsem liny to hledat...)
Registered user tgw 
08.05.2007 (16:17)  
Také bych rád přispěl do diskuze.Když to shlédnu z našeho pohledu čistě atlasového,je výhodnější pro ČR modernizovat tratˇz Plzně na Regensburk.A to proto,protože z Regensburku můžete jet jak na Michov tak na Norimber.Kdyby z Plzně byla tratˇ trasována na Cheb tato možnost dobré volby se domnívám by zde nebyla viz atlas.Jak už je to viděno ze strany DB netuším.Nicméně Mnichov má podle mapy přes milion lidí.Norimberk je rozhodně menší.Takže je tu druhé pro.A pokud vím tak s Tgw budou jezdit do Štugartu.A divil bych se kdyby v budoucnu nejezdili také do Mnichova či přes Mnichov dále .Takže by tu bylo i přímé napojení na Tgw.A to je další +.
Registered user Tomáš180  mail  
07.05.2007 (21:08)  
ad Venca Bungár:Jakoupak 160kou? Tuším, že na některých místech Plzeň-Cheb se bude jezdit daleko nižší rychlostí. Co se divíme? Vždiť je to třetí ,,nejdůležitější" koridor v ČR.

Faktem je, že na trati Plzeň-Domažlice se rekonstruují úseky pro větší rychlost (Staňkov-Blížejov, zhlaví výh. Radonice), ale výrazné zrychlení zatím nepřinesou.
06.05.2007 (18:10)  
Měrná spotřeba elektrické energie v nákladní dopravě je cca 25 kWh / 1000 tkm, v osobní dopravě se uvažuje hodnota cca 35 kWh / 1000 tkm z důvodu započítání vytápění souprav.
Na velikost spotřeby nemá vliv typ lokomotivy.
U motorové trakce se dá počítat jako horní hranice spotřeba nafty 10 l / 1000 tkm.
1 tkm = hmotnost jedné tuny přepravená na vzdálenost 1 km.
06.05.2007 (17:12)  
Bovlk: Nesmíš věřit všemu, co o svých letadlech Boeing píše. Na 3 litry na pasažéra se zatím dostal akorát A380. 787 se tomu asi dost blíží, ale pochybuju, že letadlo téhle velikosti se pod 3 litry dostane.
Registered user M 
05.05.2007 (18:45)  
milos - s tou hlaskou, ze auto je ekologictejsi nez letadlo jsi krapet ustrelil, ne?
Registered user Bovlk 
05.05.2007 (10:09)  
Dival jsem se na stranky Boeingu a spotreba noveho plne obsazeneho letadla vychazi na 2-3 litry/100km/osobu. Mate nekdo predstavu, kolik je to u vlaku na rovne (vyskove) trati a jak se to meni s narustajicim poctem kopecku a kolik je takovy nejaky prumer na VRT? Dik.
Registered user čunče  mail  
04.05.2007 (18:57)  
Crash151:
VRT má vést Praha - před Plzeň a za Plzní před Norimberk.

Do Mnichova má vést Donau - Moldau Bahn (Praha) - Plzeň - Domažlice - FiW - mimo Schwandorf - Regensburg - Mnichov.

ČTĚTE ZDE: http://bwb.webgarden.cz/budoucnost-prestavba
04.05.2007 (18:39)  
Venca: ten tunel je první úsek VRT která má vect tušim právě do Mnichova. Otázka je kdy se na to naváže, ale začátky jsou vždycky nejhorší :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko