..: České dráhy plánují zvýšit rychlost na 180 km/h :..

Ilustrační obrázekKrasíkov - Cesta vlakem z Prahy do Ostravy by mohla být příští rok téměř o 20 minut rychlejší než je tomu nyní. Umožní to postupné dokončování dalších úseků železničního koridoru. Aktuálně byl slavnostně otevřen více než 14,5 kilometru dlouhý úsek za zhruba 3,6 miliardy korun mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem.

Vlaky jej ve zkušebním provozu používají od loňského června. Namísto původní rychlosti 80 až 100 kilometrů v hodině můžou nyní v tomto úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.

"Také díky tomu jsme mohli zrychlit jízdní dobu Pendolina mezi Prahou a Ostravou z původních 3:19 na 3 hodiny a 9 minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Nové koleje zkrátily trať o dva kilometry. Na celém projektu bylo ze stavebního hlediska bezesporu nejnáročnější vybudování tří nových tunelů. Jeden z tunelů je svou délkou 462 metrů druhým nejdelším dvojkolejným tunelem na českých koridorech. Zrychlování na frekventované trati přinese otevření dalších úseků koridoru. S novým jízdním řádem, který začne platit letos 9. prosince, se chtějí ČD na trati Praha - Ostrava dostat s dobou jízdy na 3 hodiny. "Jako optimální na této trati vidíme jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut," dodal Ondrůj. K té se chtějí České dráhy přiblížit od prosince 2008. Přispět k tomu má i vyšší rychlost vlaků. Na některých úsecích totiž dopravce začne zkoušet namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.

zdroj: Deníky Bohemia


oliva Poslat mail autorovi | 29.3.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel milos  mail  
02.04.2007 (23:43)  
vedeni nevedeni - zprevodujem a vytunime brejlovce, draty hodime do sberu a muzem valit dvoukilem na ovu beze strachu!! :))
02.04.2007 (21:19)  
Zdravím všechny ještě jednou, nyní již se zdá být diskuse o vyšší rychlosti než 160km/h naplněnou. Nicméně problém s vyšší rychlosti shledávám v mnohem jednodušší příčině a to v osobních vozech. 80% jich je do 140km/h zbylých tak 15% do 160km/h a zbytek snad do 200km/h. Takže sic časem budou mašiny 380-ky ale co za ně s klidným svědomím na českých kolejích pověsit? Jako bezproblémové ve zvyšování rychlosti shledávám pouze tolikrát opěvované i zatracované 680-ky. PetrP
registrovaný uživatel tgw 
02.04.2007 (20:10)  
Článek o Tv jsem četl a z něj plyne že za danných rychlostí od 160-210 a daných úpravách TV je nebezpečné jezdit jelikož hrozí rozkmitání Tv atd.Nicméně i já bych měl právě otázku.Na staré trati TGW Atlantigue přeci jezdila francouská lokomotiva s přípojnými vagony a to max rychlostí 200 km h.A to po dobu dosti dlouhou.Určitě si pamatujete jezdila právě dříve než byl na tomto směru vybudován nový úsek pro TGW.Spousty fotek této lokomotivy přeci mají francouzi na svých stránkách.Pokud touto rychlostí jezdili museli mít i nějak upravené trakční vedení.Ve Francii si přeci potrpí na přesnost neboli na čas.A proto si zřejmě nemohli dovolit ,aby bylo trakční vedení poruchové.Touto rychlostí skutečně jezdili dlouho a vlaky neměli nějaké zpoždění.S toho plyne, že museli mít nějak upravené vedení aby mohli touto rychlostí spolehlivě jezdit na danném úseku.Jestli ovšem toto vedení je či není nějak podobné s naším trakčním vedením nevím.
02.04.2007 (19:04)  
Svědek: A jaká je rychlost na trati Bologna - Firenze?
Nebo na staré trati Milano - Torino?
02.04.2007 (18:53)  
tgw: Nejezdí. Rychlostník 180 nenajdete nikde na světě. Jezdit trvale v pásmu nebezpečných rezonančních kmitočtů prostě nejde. Fyzikální zákony platí všude stejně.
02.04.2007 (9:49)  
Mám pocit, že tyto problém s TV právě testovali u Břeclavi, tam co udělalo Pendolino ten rekord. Použili tam několik řešení(jedno vychází z Německého systému, jedno z Francouzského a to třetí z našeho.) Použitelné se ukázaly všechny 3.
registrovaný uživatel tgw 
01.04.2007 (23:26)  
Tak ten článek o vedení na tratích Čd je zajímavý.Tak to by mě celkem tedy zajímalo jak to chtějí vyřešit s tím vedením!To by tedy bylo skutečně škoda kdyby to vedení nešlo poupravit.Napadá mě ale logická otázka ,jak to mají vyřeno například v jiných zemí Evropy kde touto rychlostí taky určitě někde jezdí?
01.04.2007 (22:21)  
Vousáč
Komu se to nechce číst celé, tak sem hodím tu nejzajímavější část.

Současně je trolejovému vedení vnucováno kmitání závislé na rychlosti vozidla -
sběrače a na rozpětí stožárů. Dojde-li ke shodě frekvencí, vnucované a vlastní trolejového
vedení, může tento stav (rezonance) vytvořit nebezpené výkyvy. Pro souasná používaná
vedení na ČD jsou vnucované kmity v rezonanci s kmitáním vedení při rychlostech
180 - 200 km/h.

Z uvedeného tedy vyplývá skutečnost, že provozování vysokorychlostních vozidel z hlediska trolejového vedení je vhodné při rychlostech do 160 km /h, pak následuje nevhodný
interval rychlostí mezi 160 - 210 km/h a dále lze provozovat v pásmu 210 - 350 km/h, což je pro ČD dostatený rozsah. Požadavek pro rychlosti přes 210 km/h je v co nejkratším čase překonat kritickou rychlost 160 - 210 km/h, čili mít dostatený přebytek síly pro zrychlování a tím zkrátit dobu provozu, kdy je nebezpečí velkých rozkmitů vedení řádově 0,5 m (vzniká nebezpečí dotyku trolejového vedení s okolními konstrukcemi nad vedením - mosty ap. a s nosnými konstrukcemi vlastního trolejového vedení jako jsou směrová lana, ramena L3 apod.). Provoz trolejového vedení pro tyto rychlosti se zatím na ČD neuvažuje, ale úvahy o zvýšení rychlostí na cca 180 km/h jsou pro provoz nebezpečné.

Zdroj:
Novotný Jaroslav
Spolupráce sběrače proudu a trolejového vedení
VDECKOTECHNICKÝ SBORNÍK ČD, 5/1998
01.04.2007 (21:51)  
Jan Šlezinger
O rychlostech vhodných pro trakční vedení v ČR pojednává článek ing.Novotného zde:www.cdrail.cz/VTS/CLANKY/509.pdf
registrovaný uživatel tgw 
01.04.2007 (21:48)  
Hmmmm.180 km h na některých úsecích.Hmm.Nechci to zakřiknout ,ale někomu s Českých drach začíná docházet co znamená rychlá přeprava materiálu a osob mezi nejen krajskými městy.Musím pochválit,že to někomu začíná docházet.A mimo jiné i to,že proč na hlavní trati objíždět kopec když tam stejně skoro nikdo není a místo toho udělat pěkný moderní tunel který skrátí cestovní rychlost .Někdy i úsek.Je fakt že jiné tratě opravit potřebují ,některé i skutečně modernizovat,jinak nepřežijí a zaniknou.Ale tento krok na této trati musím skutečně pochválit.Jen tak dál.Sousředil bych se,ale i na přejezdy kde vzniká nejvíce nehod a škod!
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko