..: Články - ČR Moravskoslezský :..

Ilustrační foto: EightyFour Vítkovice — Již na podzim loňského roku se objevily v médiích první informace o vývoji motorů na zemní plyn (CNG) ve společnosti Vítkovice Machinery Group. Kromě vývoje motorů, podpory a výstavby plnicích stanic se společnost zaměřila i na železniční dopravu. V současné době se dokončuje přestavba dvounápravové posunovací lokomotivy na plynový pohon. Nejedná se zde, jak by se mohlo zdát, o turbínovou lokomotivu, ale o lokomotivu původně vybavenou dieselovým motorem, který je nahrazen ekologičtějším motorem na CNG.

Přejezd - ilustrační foto Třinec — V pondělí 10. 8. večer došlo na trati 320 mezi Třincem a Jablunkovem k poruše na celkem čtyřech železničních přejezdech. Neznámý pachatel propojil koleje a tím aktivoval přejezdové zabezpečovací zařízení (PZZ). V médiích (Novinky, iDnes, …) ohledně této události proběhly různé, nepřesné a vzájemně se rozcházející informace, kdy mělo mimo jiné dojít k vyřazení přejezdu z činnosti a vlaky měly jezdit bez spuštěné signalizace na přejezdu. Na základě těchto nepřesných informací jsme oslovili Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) se žádostí o bližší informace.

814.201+014.001+814.202 - foto Jan BeránekŠumperk - Dne 9.3.2007 byly předány zástupcům Moravskoslezského kraje poslední motorové jednotky Regionova 814–914.020 a 814–914.021 z první série těchto dvouvozových souprav. V roce 2007 nebude navázáno pouze druhou sérií, ale také odvozenou třívozovou jednotkou. Myšlenka a potřeba třívozové soupravy, složené ze dvou motorových a jednoho vloženého nízkopodlažního vozu, vznikla na základě zkušeností z provozu dvouvozových 814–914 v náročnějších traťových podmínkách. České dráhy vypsaly v prosinci 2006 veřejnou soutěž na dodávku 26 modernizovaných třívozových motorových jednotek 814–014–814 v průběhu 4 let a jediným uchazečem o tuto zakázku byla společnost Pars nova.

Ilustrační obrázekŠumperk - V sobotu 30.3.2007 převzala šumperská společnost Pars nova Cenu města Šumperka za rok 2006 v kategorii Podnikání za dlouholetou vynikající činnost v oboru železničního průmyslu, za úspěchy v oblasti modernizací kolejových vozidel jak na poli vývojovém, tak při jejich realizaci a v následně získaných zakázkách.

Ilustrační obrázekKrnov - Ve čtvrtek odpoledne došlo ke střetu osobního automobilu s nákladním vlakem na železničním přejezdu v Krnově. Dvaasedmdesátiletý řidič je těžce zraněn, jeho spolujezdec nehodu nepřežil.

Louny - Opilá řidička s 2,34 promile alkoholu v krvi riskovala život svůj i své pětileté dcery na přejezdu u Lišan na Lounsku. Při střetu s lokomotivou naštěstí vyvázly jen s lehkými zraněními.

TCHASOstrava - Sdružení českých a polských firem zastřešené ostravskou společností TCHAS získalo zakázku na modernizaci polské železniční tratě. Za kompletní rekonstrukci 121 kilometrů dlouhého koridoru mezi stanicemi Siedlce a Lukow dostane přibližně 50 milionů eur (asi 1,4 miliardy korun). Zakázku zaplatí ze 75 procent Evropská unie, zbytek bude financovat polská vláda.

Zakázka zahrnuje modernizaci kolejí, železničního spodku i svršku, trakční sítě i související geodetické a inženýrské práce. Součástí díla jsou také rekonstrukce nástupišť a dalších objektů, budování objízdných komunikací i rekonstrukce železničních mostů. Po modernizaci se na trati zvýší maximální rychlost na 160 kilometrů v hodině, zároveň se sníží hlučnost a zvýší bezpečnost.
Dalšími členy sdružení jsou polské firmy PrzedsiŽbiorstwo Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Katovic, Grupa ZUE S.A. z Krakova a PEBEK Radom, dceřiná firma Tchasu.

Zkušenosti s modernizací železnic získal Tchas při realizaci staveb prvního a druhého železničního koridoru v Česku. Od roku 1997 provádí práce související s modernizací železničního spodku a svršku, železničních stanic a mostních objektů. Byl například generálním dodavatelem modernizace trati Huštěnovice - Otrokovice nebo Ostrava - Petrovice u Karviné, nyní se podílí na modernizaci bohumínského železničního uzlu. Firma se podílí také na modernizaci železničních tratí na Slovensku.

Zdroj : České noviny (ČTK)

814-914Šumperk - Firma Pars Nova na základě zkušeností se soupravou 814-914 a požadavku Českých drah připravuje projekt nového nízkopodlažního vozu s průchozími oběma čely. Regiony s kopcovitými tratěmi prověřily trakční parametry soupravy 814-914, kde vlastní výkon motoru vozu 814 byl na hranici dynamických požadavků na provoz soupravy a trvalé nasazení vozu na tomto úseku by bylo problematické. Tyto poznatky nedaly dlouho čekat a požadavek ČD, a.s. na vyřešení této problematiky byl na světě.

V první polovině února 2006 proběhla jedna z prvních oficiálních schůzek ČD a Pars, na které se začal projednávat první nástin nového projektu, který by řešil splnění technických podmínek pro provoz soupravy s tratěmi v hornatých regionech. Přes první návrhy pouhého zvýšení výkonu motoru se postupně došlo až na variantu řazení jednotlivých vozů tak, aby se dosáhlo možnosti přenášení trakční síly přes více náprav a výrazně lepšímu poměru hmotnost/výkon. Takto nastavené parametry splňuje souprava 814+016+814, kde vůz 016 by byl uvažován jako průchozí s nízkopodlažní částí.

Celý článek na webu Pars Nova

1.3.2006 - 12:31 - SC Pendolino za standardní cenu

SC PendolinoPraha - Od 1. března 2006 se jízdenky na vlaky SC Pendolino prodávají opět za standardní cenu podle ceníku jízdného SuperCity. Končí tak období, kdy byla cestujícím poskytována akviziční sleva 20 %. České dráhy ponechaly tuto slevu v platnosti po celý měsíc únor jako poděkování cestujicím za důvěru během období, kdy vinou výrobce nebylo možno poskytovat plnohodnotný servis ve vlacích SC Pendolino. Vlaky SC Pendolino jezdí jako zvláštní kategorie vlaků mezi Prahou a Ostravou. Podrobné informace o jízdném ve vlacích SC Pendolino a o způsobu odbavení naleznete na internetové stránce www.scpendolino.cz.

Zdroj : České dráhy, a.s.

NehodyRamzová - v úterý 3.1. v 10.59 hodin se u zastávky Ramzová střetl osobní vlak jedoucí z Jeseníku do Ostružné s osobním autem Renault 19 německé SPZ. K nehodě došlo na železničním přejezdu s výstražnými kříži. Při nehodě nikdo nebyl zraněn. Škoda na autě je vyčíslena na 5 tisíc korun, na vlaku na 1 tisíc korun. Provoz na trati byl obnoven ve 12.28 hodin.

Mariánské Lázně - v úterý došlo i k tragické události v Mariánských Lázních, kdy v 10.38 hodin při vjezdu do stanice osobní vlak jedoucí ze Zwickau do Mariánských Lázní srazil a usmrtil ženu, která vstoupila přímo před přijíždějící vlak na neoznačeném přechodu přes koleje. Provoz na trati měl být obnoven kolem 13:30.

Zdroj : Drážní inspekce

15.12.2005 - 12:33 - 125.výročí trati Suchdol n.O. - Nový Jičín

M131.1448 při oslavách 100.výročí HB - Humpolec [Martin Hrubeš]Novojičínsko - U příležitosti 125.výročí od zahájení provozu na trati Suchdol nad Odrou - Nový Jičín město (provoz zahájen 20.12.1880) bude v sobotu 17.12.2005 na pravidelné vlaky v době od 5.00 (Os 13354) do 17.00 (Os 13371) nasazen motorový vůz M131.1454 Olpasu Krnov. Ve vlacích platí běžný tarif ČD včetně všech slev.
Akci pořádá UŽST Ostrava-Svinov

sněhová fréza - ilustrační fotoSeverní Morava - aktualizováno 15:00 - V úterý 6.12.2005 odpoledne, jak předpověděli meteorologové, začalo silně sněžit. Již odpoledne a večer sníh velmi zkomplikoval dopravu na severní Moravě nejen na silnicích, ale také na železnici. Na několika tratích byl v noci na dnešek nebo ráno z důvodu sněhové kalamity, kdy na koleje spadlo velké množství stromů, přerušen železniční provoz. Pokud to dopravní situace na pozemních komunikacích dovoluje, organizují České dráhy náhradní autobusovou dopravu. Obnovování provozu komplikuje těžký mokrý sníh, nesjízdné pozemní komunikace a také výpadky elektřiny z veřejné rozvodné sítě.

8.12.2005 12:20
Podle iDnes byl obnoven provoz na všech dotčených regionálních tratích. Na mezinárodní trati mezi Třincem a Čadcou se stále jezdí po jedné koleji.

7.12.2005 15:50
Doprava na mezinárodní trati mezi Třincem a Čadcou byla obnovena ve 14.10 hod., jezdí se v elektrické trakci po jedné koleji.

přejezdMosty u Jablunkova - V pátek 25.11. ve 13.32 hodin se mezi zastávkou Bocanovice a stanicí Mosty u Jablunkova na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací bez závor, který byl v činnosti, střetl nákladní vlak s osobním autem zn. KIA. Do auta, které zůstalo v průjezdném průřezu, poté narazil protijedoucí vlak InterCity Košičan, jedoucí z Košic do Prahy.
Při nehodě zahynul řidič osobního auta a vykolejila lokomotiva vlaku InterCity. Předpokládaná škoda na vlacích bude v řádech statisíců korun, provoz na trati byl přerušen a tím byla značně zkomplikována železniční doprava mezi Slovenskem a Českou republikou.

Doplněno - 28.11.2005 10:00
Večer ve 20.00 hod. byl obnoven provoz na jedné koleji, na druhé koleji byl obnoven provoz až po nakolejení lokomotivy přibližně po druhé hodině v noci. Předběžná škoda byla na lokomotivách vyčíslena na 250 tisíc, na autě Kia, které bylo zničeno, je rovněž v řádech stovek tisíc.

Zdroj : Drážní inspekce

České dráhyOstrava - Vzhledem k nepředvídaným technickým a koordinačním problémům při dokončovacích pracích ze strany zhotovitele a závěrečným technicko – provozním zkouškám zabezpečovacího zařízení dojde s ohledem na zajištění požadované bezpečnosti železničního provozu k ukončení nepřetržité výluky na trati 316 Ostrava-Svinov – Opava východ až 20. října 2005.
Prvními vlaky podle platného jízdního řádu ČD 2004 – 2005 v celém úseku trati Ostrava-Svinov – Opava východ budou:
- Z Opavy východ Os 3411 ve 3.15 dne 21. října 2005
- Z Ostravy-Svinova Os 3412 ve 4.22 dne 21. října 2005
Ukončením této výluky byly ukončeny zásadní stavební a elektrizační práce soustředěné převážně v traťovém úseku Ostrava-Svinov – Háj ve Slezsku.
V jarních měsících roku 2006 bude pokračovat nepřetržitá výluka modernizací a elektrizací trati v úseku Háj ve Slezsku – Opava východ.
Zhotovitelé a České dráhy, a. s. se omlouvají cestujícím za komplikace při cestách v době stavebních prací a děkují jim za pochopení.

Společná tisková zpráva zhotovitele stavby a ČD

Český Těšín - 24.8.2005 - foto : Roman SlowiaczekČeský Těšín - Povodně ve středu zcela nečekaně zasáhly také severovýchod Moravy. Podle předpovědí tam mělo v noci napršet jen 10 až 15 milimetrů srážek, realita však je daleko horší. Noční srážkové úhrny v povodí Odry jsou od 40 do 105 milimetrů. A některé řeky se už vylévají z koryt.
Nejvíce pršelo na Českotěsínsku, kde je povodňová situace nejhorší. Vylily se tam říčky Ropičanka, Hrabinka a Sadovský potok.

Rozvodněná říčka Ropičanka na Českotěšínsku zalila dnes dopoledne dvě železniční tratě. Z tohoto důvodu došlo k určitým omezením dopravy.

Český Těšín - 24.8.2005 - foto : Roman Slowiaczek Na hlavním mezinárodním tahu Bohumín - Český Těšín - Čadca (Slovensko) byla v úseku Český Těšín - Třinec omezena doprava pouze na jednu kolej a z důvodu zalití tratě vodou byla snížena rychlost vlaků v délce asi 700 metrů na rychlost 10 km/h. Z uvedeného důvodu může dojít ke zpoždění osobních a rychlíkových vlaků, které tímto úsekem projíždějí. Nákladní doprava byla na tomto úseku téměř zastavena a přednost mají osobní spoje. Situace na trati je monitorována a zaměstnanci ČD budou přijímat operativní opatření podle povodňového vývoje.
Na trati Český Těšín - Frýdek-Místek došlo z důvodu zalití tratě vodou k dočasnému přerušení provozu dnes dopoledne v 9 hod. 45 minut v úseku Český Těšín - Hnojník. Vlaky jsou nahrazeny autobusy. I na této trati aktuální povodňovou situaci monitorují zaměstnanci ČD a jsou připraveni podle aktuálního stavu přijímat příslušná opatření, resp. zajistit obnovení drážní dopravy.

foto : Roman Slowiaczek 24.8.2005 12:00 Český Těšín - ve směru na Třinec, pohled na potopenou výtažnou kolej.

Zdroj : Novinky.cz , České dráhy

PendolinoOstrava - Pendolino by mělo zkrátit jízdu mezi Ostravou a Prahou asi o půl hodiny. České dráhy plánují, že od poloviny prosince, tj. od nového jízdního řádu, budou mezi oběma městy jezdit tři nebo čtyři spoje denně. Jak řekl generální ředitel Josef Bazala na veletrhu Czech Raildays, cena jízdenky zatím nebyla stanovena, ale bude zřejmě dražší než na expresní vlak Manažer (600 korun) a levnější než letenka z Mošnova do Prahy (od 990 korun).
Podle Bazaly je Ostravsko pro České dráhy klíčovým regionem a trasa Ostrava - Praha nejatraktivnějším přepravním směrem v ČR. Vlaky Pendolino by měly od prosince jezdit také do Vídně a Bratislavy.

Zdroj : ČTK

16.6.2005 - Tisková zpráva ČD

1 2 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:51
zapadá v 16:00
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...