Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Šumperk - Firma Pars Nova na základě zkušeností se soupravou 814-914 a požadavku Českých drah připravuje projekt nového nízkopodlažního vozu s průchozími oběma čely. Regiony s kopcovitými tratěmi prověřily trakční parametry soupravy 814-914, kde vlastní výkon motoru vozu 814 byl na hranici dynamických požadavků na provoz soupravy a trvalé nasazení vozu na tomto úseku by bylo problematické. Tyto poznatky nedaly dlouho čekat a požadavek ČD, a.s. na vyřešení této problematiky byl na světě.
V první polovině února 2006 proběhla jedna z prvních oficiálních schůzek ČD a Pars, na které se začal projednávat první nástin nového projektu, který by řešil splnění technických podmínek pro provoz soupravy s tratěmi v hornatých regionech. Přes první návrhy pouhého zvýšení výkonu motoru se postupně došlo až na variantu řazení jednotlivých vozů tak, aby se dosáhlo možnosti přenášení trakční síly přes více náprav a výrazně lepšímu poměru hmotnost/výkon. Takto nastavené parametry splňuje souprava 814+016+814, kde vůz 016 by byl uvažován jako průchozí s nízkopodlažní částí.
Celý článek na webu Pars Nova
V první polovině února 2006 proběhla jedna z prvních oficiálních schůzek ČD a Pars, na které se začal projednávat první nástin nového projektu, který by řešil splnění technických podmínek pro provoz soupravy s tratěmi v hornatých regionech. Přes první návrhy pouhého zvýšení výkonu motoru se postupně došlo až na variantu řazení jednotlivých vozů tak, aby se dosáhlo možnosti přenášení trakční síly přes více náprav a výrazně lepšímu poměru hmotnost/výkon. Takto nastavené parametry splňuje souprava 814+016+814, kde vůz 016 by byl uvažován jako průchozí s nízkopodlažní částí.
Celý článek na webu Pars Nova
JRtrain | 2.4.2006 (18:31)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
03.04.2006 (17:09)
Děkuji Honzovi Benešovi. Můžeme si udělat hrubý obrázek o tom jak jsou vozidla svižná. Sestava 814+016+814 se mně už líbí, protože to výkonově je jako sólo 810, nebo staré Desiro. S tím se dá už na rovině, nebo na kopcovitých kozích drahách do traťové rychlosti 60 jezdit slušně. Ale na Šumavu to jsou ale pořád jen nouzové sračky. Tam se zatím osvědčila jen řada DB 650 - RegioShuttle, která je o 50% nadupanější.
03.04.2006 (13:41)
Seath:
Ono by to jistě lepší bylo, ale také by to stálo víc peněz. Osobně si myslím, že by spíš pomohlo, kdyby se v případě dvojvozu 814-914 udělal náhon na obě nápravy a posílil výkon motoru. Navíc by se měl vyrobit určitý počet samostatných 814 po vzoru 812 právě pro horské a jiné zapadlé tratě, kde nejezdí tolik lidí. Pro takové by pak stačil bohatě současný výkon motoru, který by tolik nespotřeboval paliva. Tří a vícečlenné jednotky by pak měly tvořit spíš menšinu a to jen pro vytíženější tratě. To by se ale muselo na GŘ trochu víc přemýšlet a to po nich asi nemůžeme chtít.
Ono by to jistě lepší bylo, ale také by to stálo víc peněz. Osobně si myslím, že by spíš pomohlo, kdyby se v případě dvojvozu 814-914 udělal náhon na obě nápravy a posílil výkon motoru. Navíc by se měl vyrobit určitý počet samostatných 814 po vzoru 812 právě pro horské a jiné zapadlé tratě, kde nejezdí tolik lidí. Pro takové by pak stačil bohatě současný výkon motoru, který by tolik nespotřeboval paliva. Tří a vícečlenné jednotky by pak měly tvořit spíš menšinu a to jen pro vytíženější tratě. To by se ale muselo na GŘ trochu víc přemýšlet a to po nich asi nemůžeme chtít.
03.04.2006 (8:45)
a nevyslo by levneji to sesrotovat a objednat misto 3 sukafonu jeden velky motorak typu inovovany 842/3?
03.04.2006 (6:32)
CD kdysi slibovaly, ze 814+914 bude jezdit na trati Karlovy Vary - Marianske Lazne od zacatku roku 2006 a nejezdi do dnes... Ze by toto byl take nastroj, jak zabodovat ve vyberovych rizenich?
03.04.2006 (1:41)
Ach jo, takže při původním projektu se špatně počítalo, takže do zapadlých horských staniček budou pro pět cestujících muset třívozové soupravy místo dvouvozových, dva motory místo jednoho. Mám pocit, že to bude stát dost peněz navíc, nehledě na to, že ČD zřejmě zaplatí vývoj dalšího typu vozu, navíc s problematickou využitelností. Nebude na tom náhodou na rovinatých tratích hypotetická souprava 814+016+914 docela špatně s počtem míst k sezení?
03.04.2006 (0:21)
No asi takle, z adhezniho hlediska je 814 docela nepovedena. Jedina hnana naprava a k tomu je to prvni naprava.
02.04.2006 (23:56)
Pro zajímavost uvedu měrné trakční výkony některých souprav:
solo 810 - 8,2 W/kg
814+016+814 - 7,9 W/kg
814+914 - 6,2 W/kg
854+053+053 - 5,0 W/kg
843+043+943 - 4,6 W/kg
810+010 - 4,6 W/kg
842+021+021 - 4,4 W/kg
810+010+010 - 3,2 W/kg
Zrychlení bude zhruba ve stejném pořadí...
solo 810 - 8,2 W/kg
814+016+814 - 7,9 W/kg
814+914 - 6,2 W/kg
854+053+053 - 5,0 W/kg
843+043+943 - 4,6 W/kg
810+010 - 4,6 W/kg
842+021+021 - 4,4 W/kg
810+010+010 - 3,2 W/kg
Zrychlení bude zhruba ve stejném pořadí...
02.04.2006 (23:21)
George_Couser: Pravda, chyba na me strane. :-)
02.04.2006 (23:12)
Luxian: Taky jsou dnes trošku jiné požadavky na jízdní parametry (u zastávkových vlaků na "pomalých" tratích jde hlavně o zrychlení).
02.04.2006 (22:48)
Luxian: Tři přípojňáky určitě ne! Už se dvěma to jede jak s hnojem...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko