..: Aktuality a články - ČR Jihočeský :..

Jihozápad Čech - Čtyři nehody, způsobené pravděpodobně nepozorností, zkomplikovaly v pondělí 5.9. železniční dopravu na jihozápadě Čech. První se odehrála v časných ranních hodinách na trati 194, přesněji ještě v obvodu žst. České Budějovice, kde osobní vlak srazil 54 letou ženu. Provoz na trati Kájov - České Budějovice byl obnoven po sedmé hodině ranní. Ke druhé nehodě došlo na trati č. 170 mezi stanicemi Kařez a Zbiroh, kde vlak srazil sedmašedesátiletou ženu. Přičiny nehody zatím vyšetřuje policie. Provoz byl veden pro druhé traťové koleji. Třetí nehoda zkomplikovala dopravu na trati 225 krátce po poledni, když osobní vlak usmtil šedesátiletého muže mezi stanicemi Horní Cerekev a Jihlávka. Zatím je v šetření, zda šlo o nešťastnou náhodu, či o sebevraždu. Ke čtvrtému a nejkurióznějšímu střetu došlo v podvečer na trati č. 190 u žst. Starý Plzenec, kde jedoucí vlak srazil dva koně. Obě zvířata byla na místě mrtvá, jejich těla odklidili příslušníci HZS a doprava mezi Plzní a Českými Budějovicemi tak mohla být obnovena poměrně rychle. Černé pondělí si tak na kolejích vybralo svou daň.

LinzRakousko - Z důvodu rozsáhlého poškození železničních tratí v Rakousku (viz mimořádnosti v zahraničí), vstupuje v platnost od 25.srpna 2005 na ČD toto dočasné opatření:
přímý lehátkový vůz Praha - Zürich a zpět (č. 373), řazený na ČD pravidelně ve vlacích R 273 a R 272 (Praha hl.n. - Č.Budějovice - Linz a zpět) je od 25.srpna 2005 dočasně provozován pouze v úseku Linz Hbf. - Zürich a zpět. V úseku Praha hl.n. - Linz Hbf. (R 273) cestující mohou využít náhradního vozu 2. třídy.
lehátkový vůz je mezi stanicemi Linz - Zürich a zpět veden vlaky EN 466/467 po odklonové trase takto: Linz - Salzburg - München - Augsburg - Günzburg - Ulm - Karlsruhe - Kehl - Basel - Zürich a zpět. Zpoždění vlaků EN 466 / 467 po projetí odklonové trasy dosahuje pravidelně cca 240 minut.
toto opatření bude v platnosti přibližně 30 dnů. Po zprovoznění tratí v Rakousku bude pravidelné přímé spojení lehátkovým vozem v úseku Praha - Zürich a zpět opět obnoveno.
www.cd.cz

Vykolejená U37.002 - 22.8.2005 - foto: Drážní inspekceJindřichův Hradec - aktualizováno : 23.8.2005 18:00
V pondělí v 11:44 hod. vykolejila na úzkorozchodné trati Jindřichův Hradec - Nová Bystřice parní lokomotiva osobního vlaku. K vykolejení došlo v úseku mezi stanicemi Malý Ratmírov a Střížovice. Při nehodě nebyl nikdo zraněn.
Předběžné šetření Drážní inspekce ukazuje, že příčinou vykolejení byly přírodní vlivy. Parní lokomotiva v oblouku s největší pravděpodobností vykolejila vinou podmáčené trati. Předběžná škoda na lokomotivě řady U37.002 je stanovena na 70 tisíc korun. Byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati byl obnoven v 16:15 hod.

Foto : Drážní inspekce

Jak nám sdělil Jan Šatava z JHMD, parní lokomotiva U37.002 má poškozený jeden odvodňovací ventil a zlomenou rozponu pod jedním nápravovým ložiskem. Ostatní závady se v současnosti zjišťují v dílnách společnosti. "Příčinou vykolejení jsou povětrnostní podmínky, prakticky rozmoklé a rozměklé lože na náspu, navíc notně sešlapané turisty, protože přímo po trati vede červená turistická značka", řekl Šatava. Parní vlak byl po nehodě odřeknut, ve 12:30 hod. byla souprava stažena zpět do Jindřichova Hradce a cca stovce cestujícím společnost vrátila jízdné. Ve 13:00 hod. bylo zahájeno nakolejování lokomotivy a ve 13:30 začala oprava poškozené koleje. Inkriminiovaný úsek tratě je nyní sjízdný max. rychlostí 10 km/h. Od čtvrtka bude na parních vlacích nasazena parní lokomotiva U46.001 Rešica.

Zdroj : Drážní inspekce ČR , JHMD

ZávoryVyšší Brod - Společnost AŽD Praha na nově elektrizované trati Rybník - Lipno modernizovala zabezpečovací zařízení a čtyři železniční přejezdy. Více než rok trvající investiční akce si vyžádala přes 32 mil. Kč.
Součástí modernizace byla i změna systému řízení dopravy. Dříve bylo na této trati zabezpečovací zařízení pouze ve stanici Loučovice. Po ukončení nové elektrizace má celá trať jednotné zabezpečovací zařízení, jehož hlavní ovládací stanoviště je ve stanici Rybník. Odtud má dispečer veškeré informace o stavu na trati a provozu a řídí veškerá zabezpečovací zařízení. Původní železniční přejezdy na trati byly všechny nechráněné. Z důvodu zvýšení bezpečnosti provozu jsou nyní přejezdy vybaveny moderním přejezdovým systémem PZZ-RE.
Podle generálního ředitele AŽD Praha Ing. Zdeňka Chrdleho, zařízení typu PZZ–RE, které AŽD Praha na tyto čtyři přejezdy nainstalovala, představuje jeden z nejmodernějších dostupných systémů u nás. Výstražníky jsou vybaveny pozitivní signalizací bílým světlem.
Stavba, jejímž investorem je Správa železniční dopravní cesty, Stavební správa Plzeň, byla financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

Zdroj : AŽD
Související zprávy :
16.6.2005 - V pátek 17. června bude trať Rybník - Lipno opět uvedena do elektrického provozu

340055 cabČeské Budějovice Dne 25.6.2005 na vlaku Sp 1938 (Summerau - České Budějovice) došlo k požáru lokomotivy 340.055. Hořet začalo mezi stanicemi Velešín a Holkov v mezistěně na 1.stanovišti. Pravděpodobnou příčinou byla zřejmě závada na elektroinstalaci.
Protože byl požár zjištěn relativně včas, nejsou zvenčí patrna žádná poškození. To samé se již nedá říci o vnitřku. Celková škoda byla předběžně vyčíslena na 600 000 Kč.

ohořelé kabely Cestující ze spěšného vlaku byli přepraveni do Českých Budějovic na přípojné vlaky automobilem dozorčího stanice. Přípojné vlaky díky tomu nabraly jen několikaminutová zpoždění.

Na přiložených snímcích je poškozená kabina lokomotivy 340.055. Na třetím snímku je stejná lokomotiva na veletrhu Czech Raildays 2004 v Ostravě. Lokomotivy řady 340 vznikly modernizací a rekonstrukcí jako dvousystémové pro napájecí systém 25kV / 50 Hz a rakouský systém 15kV / 16 2/3Hz

340 055

Faur na cestě do JH, foto David TrčkaHůrky - Snad každý, kdo má něco společného se železnicí, zcela jistě zbystří při vyslovení zkratky KŽC. Klub železničních cestovatelů je v poslední době hodně známý a akce, které pořádá, se setkávají se značným ohlasem. Nejinak tomu bylo i o víkendu 18 – 19. června, kdy KŽC pořádal v Hůrkách u Nové Bystřice oslavu kulatého dvacátého výročí svého založení. Nebudu zde popisovat celou historii klubu, ve stručnosti zmíním snad jen to, že klub byl založen osmého června roku 1985 nadšenci, kteří si dali za cíl projezdit všechny tratě v tehdejším Československu. Aktivity klubu se postupem času a se zvyšujícím se počtem členů rozšiřovaly a diferencovaly. V dnešní době se KŽC specializuje hlavně na víkendy a dovolené s motoráčkem, i když cestování po železnici a akce s tím spojené nejsou nijak v pozadí.

Bee243 v plamenechČeské Budějovice - Mezi výhybnou Čekanice a Táborem se dnes v 16.54 vzňal vůz Bee243 (883-9) expresu 533 Budvar, který jel z Prahy do Českých Budějovic. Nikdo nebyl zraněn. Provoz na trati byl přerušen až do 21.50, náhradní dopravu mezi stanicemi Chotoviny a Tábor zajišťovaly autobusy. Předpokládaná škoda se pohybuje kolem dvou milionů korun. Podle Neusara začal třetí vůz soupravy hořet kvůli závadě na topení, z něj se oheň částečně přenesl i na čtvrtý vagon (Bmee 036-7). Na místě zasahovaly tři jednotky hasičů. Podle operačního důstojníka jihočeských hasičů zásah uchránil hodnoty ve výši přibližně čtyř milionů korun. Požár na místě vyšetřuje policie a RIBŽD.
ČTK
Na přiloženém snímku je ještě hořící vůz Bee 243. Snímek pořídil Vítek Bukač.

340 České Budějovice - Za přítomnosti náměstka pro osobní dopravu generálního ředitele Českých drah Jiřího Koláře, bude tento pátek opět zahájen elektrický provoz na trati číslo 195 – Rybník – Lipno. Dokončením rekonstrukce trakčního vedení na trati Rybník - Lipno je definitivně dokončena také elektrizace trati České Budějovice - Horní Dvořiště (část IV. tranzitního železničního koridoru).
Doposud byla trať Rybník – Lipno elektrifikována již zastaralým trakčním systémem se stejnosměrným proudem o napětí 1500V. 17. června 2005 bude zahájen elektrický provoz pod novou – střídavou - trakční soustavou – 25kV, 50 Hz, která se používá také na trati České Budějovice – Horní Dvořiště a na dalších tratích – především v jižních a západních částech České republiky.
Slavnost uvedení nového trakčního vedení do provozu se odehraje v prostorách cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodě s tím, že při této příležitosti bude za účasti náměstka generálního ředitele ČD pro osobní dopravu – Jiřího Koláře – podepsáno Memorandum o spolupráci v železniční dopravě v rámci Jihočeského kraje (vedle Českých drah budou signatáři memoranda ministerstvo dopravy, Správa železniční a dopravní cesty a Jihočeský kraj). V 11.00 hodin pak proběhne pro přítomné novináře v prostorách kláštera ve Vyšším Brodě tisková konference, na kterou naváže v 13.00 hodin zahájení železniční výstavy ve stanici Vyšší Brod Klášter. Ve 13.35 pak z této stanice odjede do stanice Lipno a zpět zvláštní vlak, který budou moci využít zájemci o exkurzi do nové napájecí stanice v Lipně.
Zvláštní vlak bude sestaven z el.dvousytémové lokomotivy ř. 340 a vozů Daak, Ci bufet, Ci
Vyšší Brod klášter (13:35) - Loučovice (13:50) - Lipno nad Vltavou (13:57)
Lipno nad Vltavou (14:30) - Loučovice (14:49) - Vyšší Brod klášter (15:03)
Celá Tisková zpráva ČD

PřejezdVeselí nad Lužnicí - dnes v 6.21 hodin se ve Veselí nad Lužnicí střetl osobní vlak jedoucí z Veselí nad Lužnicí do Tábora s traktorem. K nehodě došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražným světelným zařízením (bez závor) v činnosti. Řidič traktoru s vlekem (57) nerespektoval výstrahu na přejezdu a vjel přímo pod přijíždějící osobní vlak, který jel přibližně 80 km/h. Nehoda se obešla bez zranění. Předběžná škoda na lokomotivě je vyčíslena na 100 tisíc korun, na traktoru 80 tisíc korun. Provoz na trati byl obnoven v 8.24 hodin, do té doby místo osobních vlaků jezdily autobusy.

Zdroj : DI ČR

Elinka M400.001 Tábor - Jako každý rok, i letos v létě bude jezdit křižíkův motorový vůz M400.001 "Elinka" z Tábora do Bechyně a zpět. Zahájení sezóny proběhne tuto sobotu 18. června a zvláštní vlak odjíždí z Tábora v 10:00. Do Bechyně přijíždí v 11:07. Cena zpáteční jízdenky je 70 Kč pro dospělé a 35 Kč pro děti ve věku 6 - 15 let. Ve vlaku neplatí jízdné ČD, ani jiné slevy.

stručně Tábor - Ve středu 15.6. krátce po poledni došlo ve stanici Střezimír na Táborsku k požáru lokomotivy. Stalo se tak u jedoucího vlaku z Českých Budějovic do Benešova složeného ze dvou lokomotiv bez vozů. U požáru zasahovali hasiči, nedošlo k žádnému zranění, provoz nebyl přerušen. Příčina požáru se šetří, s největší pravděpodobností šlo o technickou závadu na lokomotivě.

Zdroj : DI ČR

680.004 - Strančice680.004 - Doplněno 4.6. - V pátek v 19.35 přijelo do Prahy Vršovic čtvrté pendolino z italského Savigliana. Jednotka byla odtažena z Horního Dvořiště v 15.03 lokomotivou 240.053 (jako Sv 1.nsl 272 s předností vlaku kategorie R), v 16.13 souprava projela České Budějovice a mířila ku Praze. Rychlík 644, který měl z ČB odjíždět v 16.02 nabral 20 minut. Souprava 240+680 dojela do Soběslavi, kde došlo k přepřahu na 363.077 (Eso se nepodařilo dostat do HD). Po téměř hodině se souprava opět rozjela a po jízdě "za zadkem" osobního vlaku z Benešova do Prahy souprava přijela v 19.35 do Prahy Vršovic.

Na snímku souprava 363.077+680.004 za stanicí Strančice - Poborskiii

jhmdJindřichův Hradec - JHMD, a. s., pořádají v letní sezoně 2005 veřejné jízdy parních vlaků. Cena rodinné jízdenky (2 dospělí + 2 děti) je 300 Kč a platí v úseku Jindřichův Hradec - Nová Bystřice a zpět, místenky jsou zahrnuty v ceně.
Jízdy parních vlaků na trati Jindřichův Hradec - Nová Bystřice
červen - 25., červenec + srpen - každé pondělí, čtvrtek, pátek, sobota, neděle a 5. a 6.7., září - 17.; vlak odjíždí v 11:09, návrat je v 16:53; speciální večerní jízdy - 15. a 29.7. + 12. a 26.8.; vlak odjíždí v 18:44, návrat je ve 23:09
Jízdy parních vlaků na trati Jindřichův Hradec - Obrataň
18.6. a 10.9.; vlak odjíždí v 9:55, návrat je v 16:15
Jízdy parních vlaků v úseku Jindřichův Hradec - Černovice u Tábora
speciální večerní jízdy - 9. a 23.7. + 6. a 20.8.; vlak odjíždí v 18:25, návrat je ve 22:10
Jindřichohradecké místní dráhy provozují 2 úzkorozchodné tratě č. 228 Jindřichův Hradec - Obrataň a č. 229 Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Celková délka tratí je 79 km, kde je celkem 29 stanic a zastávek. Rozchod kolejí je 760 mm a nejvyšší povolená rychlost je 50 km/h.

bleskovkaJindřichův Hradec - dnes ve 13:00 hod. osobní vlak jedoucí z Jidřichova Hradce do Českých Budějovic srazil a usmrtil ženu. K neštěstí došlo na železničním přejezdu mezi Jidřichovým Hradcem a Děbolínem. Žena skočila přímo pod přijíždějící vlak. Totožnost ženy dosud nezjištěna. Provoz na trati byl přerušen od 13:00 do 14:40 hod.

DIČR

nehodaČeské Velenice - dnes dopoledne v 8:55 došlo k ujetí čtyř nákladních vozů ze stanice Gmünd (ÖBB) do Českých Velenic, kde došlo ke strážce s odstavenými nákladními vozy. Jeden z ujetých vozů (cisterna) obsahoval nebezpečné látku - Chlornan. Došlo k odklopení víka cisterny a vyšplíchnutí nebezpečné tekutiny na vůz. Na místě zasahovali hasiči. Ke zranění ani větší škodě nedošlo.

Vozy najely do odstavených vozů na začátku stanice a pokračovaly společně do stanice. Během jízdy došlo k poškození jedné výhybky. Zaměstnancům ČD se vozy podařilo zastavit. Svou pohotovostí a přestavením výhybek na volnou kolej těsně před přijíždějícími vozy zabránili daleko větší nehodě. Náklady na obnovení provozu a měření budou v řádech několika tisíc korun.

Zdroj : DI ČR

« Novější zprávy | 1 ... 7 8 9 10 11 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12