..: Fotoreportáž z oslav 100 let tratě Tábor - Bechyně :..

obrazekBechyně - O víkendu 21. a 22.6.2003 se konaly oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, ale také 100 let elektrizace. V pátek se vydala na cestu vozidla, která byla poté vystavena v Táboře. Jedna souprava přijela z České Třebové a v Praze se připojila pražská část. V Benešově u Prahy byla sestava řazena: 363, 163, 150, 140, vagon, 180, 181, 130, 742, 372, 6xBai, M131.1. Část soupravy přijela také z Českých Budějovic.

Na trati před sto lety zahajoval provoz motorový vůz M 400.0, který zde i dnes jel (v sobotu jen pro "vyšší" lidi a v neděli pro ostatní)... Během let provozu se zde vystřídalo několik řad lokomotiv. V pravidelném provozu zde jsou nasazeny lokomotivy 113 (001,002,003 jsou místní, 004 je zde půjčená z "lipenky", protože 113 001 je v opravě) a jedna bobinka 100 001 (001 je táborská, 002 je lipenská, 003 je zdroj náhradních dílů pro ostatní). Také jsme se dozvěděli, že trať Rybník - Lipno bude na podzim přepnuta na 25 kV 50 Hz.

Tuto akci sem zachytil přímo já (Karel Chýla) a Ondra Janiš. Byla to moje fotopremiera. Akce se velice vydařila, počasí bylo úplně skvělé a lidí se též účastnilo hodně.  Vlaky na trati Tábor - Bechyně byly úplně plné. Naše výprava byla na cestě zpět domů velmi unavená. Děkujeme pořadatelům za skvěle strávený den a přejeme bechyňce další dlouhá léta pěkného provozu, protože trať je velice pěkná. Místy vlak překonává stoupání až 42 %o. František Křižík chtěl dokázat, jak je elektřina silná. Musel ale trochu zkreslit maximální údaje na 39%o, aby na trati nebyla namontována ozubnice. Na trati jsou též velice zajímavé stožáry na trakční vedení.


Lokomotiva 742.442 na cestě z Tábora do Slap a poté v čele vlaku do Tábora. Takhle to vypadá, že elektrická lokomotiva se porouchala, ale neporouchala. V Táboře totiž bylo nutné tuto sestavu dotáhout až na kolej, která je pod 25 kV 50 Hz (trať Tábor - Bechyně má 1,5 kVss) a proto byla nutná lokomotiva 742. Malé nádraží Bechyňky v Táboře bylo totiž obsazené soupravou v čele s EM400 "Křižík"
O akci byl velký zájem a nejen z řad Čechů, ale i Němců a Rakušáků. To se blížil průjezd Křižíka nedaleko našeho fotofleku (pár kilometrů od Tábora).
M400 "Křižík" právě projíždí kolem našeho místečka. "Křižík" dostal nedávno nový kabátek a prošel opravou. Jeden strojvedoucí z Tábora nám řekl, že ten, kdo dělal návrh na současnou barvu laku Křižíka, by měl dostat přes držku, protože původní nátěr byl tmavší (spíše do oranžova, střecha byla šedá a sběrače také oranžové).
Další vlak E 436.004, lokomotiva řady 100 a čtyři vozy Bai. Vlak jel velice pomalu, ale nebylo to kvůli tomu, že by byl nedostatek výkonu, ale kvůli nedostatku proudu, protože lokomotivy si zde berou "šťávu navzájem" a lokomotivy musejí často jezdit s motory zapnutými do serie.
Bobinka 100.001 nesměla chybět E 436.004 v Táboře 100.001 čeká na svoji další jízdu Vlak přijel do Tábora a lokomotivy se rozdělují. Následující vlak poveze pouze lokomotiva E436 + 2 Bai a Bobinka si počká až na další vlak a do té doby byla odstavená na kusé koleji.
Do akce zasáhly též parní lokomotivy. 498.022 přijela na vlaku Sp 1833 (do Č. Budějovic pokračovalo v čele ESO) a zpět do Prahy jel Albatros v čele zvláštním vlaku. Dále z Veselí nad Lužnicí přijela 310.093 a z Pelhřimova přijela Všudybylka 354.1217. Kafemlejnek ještě udělal jeden výkon na trase Tábor - Chýnov - Tábor.
Lokomotivy pod střídavou trakcí neobvyklé (372,122,130,163,150 atd)
Další pohled na unikátní výstavu elektrických lokomotiv
Dalším lákadlem byla prohlídka provozní jednotky Tábor (spadá pod DKV České Budějovice). Zdejší provozní jednotka dělá vyvazovací opravy lokomotiv řady 742 a opravy zdejších historických elektrických vozidel. Ještě v pátek byla bobinka bez sběračů, protože na ní ten den byl dodělán nový nátěr. V hale jsme objevili lokomotivu 742 141 z DKV Ostrava, která byla právě celá rozebrána. Také zde byla téměř dokončená lokomotiva 742 198 z DKV Praha, ale práce byly přerušeny, protože bylo nutné opravit nátěry elektrických lokomotiv bechyňky.
Zvýšený počet nepovolaných osob v kolejišti
Reprezentant vozidel typických pro Bechyňku (E 225.001)
Drezínka a M 131.1 (přijel do Tábora zvláštním vlakem z Písku) na výstavě
Výstava velmi zdařilých modelů, která byla k vidění v předělaném voze BDs

Foto: Karel Chýla a Ondřej Janiš


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 22.6.2003 (16:41)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihočeský

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko