..: Články - Česká republika (celá) :..

Vlak na ONJ připravený k odjezdu, foto: Matouš DanielkaPraha - V neděli dopoledne v 11 hodin a 12 minut vyrazil z pražského hlavního nádraží zvláštní, vysoce komfortní vlak „Josef Masopust“, jedoucí do Ostravy ve stopě vlaku SC 507 „Pendolino“, který pokračoval dále do Wroclawi. Na palubě vezl fotbalisty národního týmu, kteří odcestovali na evropský šampionát ve fotbale EURO 2012 do polské Wroclawi. Slavnostního odjezdu vlaku se účastnili, mimo jiné, ministr dopravy Pavel Dobeš, generální ředitel Českých drah Petr Žaluda či předseda Fotbalové asociace Miroslav Pelta. Ti pak vlak symbolicky vypravili a ministr Pavel Dobeš také pokřtil pro tento účel speciálně polepenou lokomotivu 380.011, která, bohužel, měla možnost odvést vlak pouze do Ostravy, jelikož na polském území není dosud řada 380 schválená k provozu. Tam ji nahradila „polonizovaná“ lokomotiva 163.047 s obrazem fotbalového míče a heslem Vlakem na EURO na bočnicích.

15.3.2012 - 21:00 - Lidlenky na víkend 7. a 8. dubna již brzy v prodeji

ČD NET LIDL, foto: Matouš Danielka Praha — Obchodní řetězec Lidl Česká republika nabídne svým zákazníkům již posedmé ve spolupráci s Českými drahami celodenní síťové jízdenky ČD Net za akční cenu. Prostřednictvím poukazů budou v prodeji od 19. března do 7. dubna 2012 v prodejnách Lidl za obvyklou cenu 199 korun. Poukazy je nutné před začátkem plánované jízdy vyměnit na pokladnách Českých drah (ve vlaku v případě nástupu ve stanicích a zastávkách bez pokladen) za jízdenky ČD Net platné o víkendu před velikonočním pondělím ve dnech 7. nebo 8. dubna. Na jízdenky se vztahují standardní podmínky tarifu ČD Net, tedy především platnost v jediný den pro jednu osobu v druhé třídě ve všech vlacích Českých drah, u spojů SC Pendolino jen s povinnou rezervací místa, kterou lze ovšem zakoupit za akční ceny. „Pilotní projekt s Českými drahami se před dvěma lety setkal s velkým úspěchem. Od té doby jsme akci několikrát zopakovali a prodali více než 66 tisíc jízdenek,“ komentuje projekt Lucie Borovičková, mluvčí společnosti Lidl, a doplňuje: „Poslední akci na státní svátek 28. října 2011 využilo skoro 10 tisíc cestujících a největší zájem o síťové jízdenky byl v Moravskoslezském kraji.“ „Stejný koncept jsme s řetězcem Lidl už několikrát úspěšně vyzkoušeli. Nízkou cenou motivujeme zákazníky k cestování ve dnech, kdy je k dispozici volná kapacita vlaků. Zvyšujeme tím využití svých spojů například o svátcích a získáváme dodatečné tržby,“ dodává Vladimír Peléšek, ředitel odboru produktů a obchodu ČD.

Zdroj: České dráhy

složení kolejiště, Holice 2008, foto: Matouš Danielka Většina železničních nadšenců zatouží nedlouho po zhlédnutí miniaturních vláčků, svižně se prohánějících po kolejišti na výstavě, u přátel či pouze na videu, po vlastním, byť třeba jen malém kolejišti. Po počáteční euforii, nevyšumí–li myšlenka z jakéhokoliv důvodu rychle do prázdna, vyvstane řada otázek, týkající se samotné výstavby kolejiště. Rozhodujícími faktory, které musíme ještě před samotným návrhem řešení zohlednit, jsou prostorové možnosti naší domácnosti, naše finanční zajištění a nadšení ostatních členů rodiny – především u praktické ženy nejspíš neshledáme podobné nadšení. Pokud se nám i přesto podaří získat dostatečnou podporu, můžeme se posunout o úroveň výše a zvolit typ kolejiště.

10.10.2011 - 21:00 - Lidl a ČD opět nabízejí zlevněné síťové jízdenky

ČD NET LIDL, foto: Matouš Danielka Praha — České dráhy spolu s obchodním řetězcem Lidl (Česko) připravily pro zákazníky již pošesté nabídku levného cestování vlakem prostřednictvím poukazů ČD Net Lidl. Výhodné síťové jízdenky lze tentokrát využít v den státního svátku 28. října 2011 (pátek) nebo v následující den, tj. v sobotu 29. října 2011. Zakoupit je můžete od 10. do 28. října v prodejnách LIDL za cenu 199 korun. Poukazy je nutno nejpozději v den plánované cesty vyměnit za běžné síťové jízdenky ČD Net na pokladnách Českých drah, nebo ve vlaku (v případě nástupu ve stanici/zastávce bez funkční pokladny). Jedna jízdenka platí do druhé vozové třídy všech vlaků ČD na území ČR pro jednu osobu na jeden den. Pokud se rozhodnete cestovat vlaky SC Pendolino, je nutné zakoupit povinnou místenku.

Zdroj: LIDL

372046, foto: Andrew33 Praha — Vysoká bezpečnost, účinnost a tím i ekologie jsou parametry hovořící ve prospěch nákladní železniční dopravy. Pro všeobecné vnímání nákladní železniční dopravy jako kvalitního dopravního prostředku, který přímo konkuruje silniční nákladní dopravě je potřeba ještě vykonat mnohé. Jedním z ocenění přepravců, dopravců a operátorů v nákladní dopravě, kteří rozvíjejí přepravy po železnici a ulehčují přetíženým silnicím, je soutěž Volná cesta, kterou pořádá Ministerstvo dopravy ČR. Soutěž si klade za cíl propagovat kvalitní projekty, které mohou inspirovat další společnosti a přispět tak k většímu využívání železnice na úkor silnic a tím rovněž snížit negativní dopady silniční nákladní dopravy na životní prostředí a bezpečnost účastníků silničního provozu.

754.062, Kralice nad Oslavou - Náměšť nad Oslavou, foto: PulyPraha (aktualizováno 22.9.) — Ministerstvo dopravy po předchozích pokusech ušetřit na objednávce vlaků s co nejmenšími následky na systém dálkové dopravy nedávno usilovalo u Ministerstva financí o navýšení rozpočtu až o 9 miliard korun pro období do roku 2014 tak, aby bylo schopno alespoň dostát svým závazkům v Operačním programu doprava a v neposlední řadě také vůči státem vlastněnému dopravci. Původně bylo ve hře nejen krácení subvencí na provoz dálkových vlaků až o 200 milionů korun, ale i subvencí pro regionální dopravu až o 600 milionů korun. Ve hře jsou také finance pro odkládané dopravní stavby s již uzavřenými smlouvami, ale to jen v případě, pokud ministerstvo získá namísto devíti čtrnáct miliard korun, což je v současné situaci krajně nepravděpodobné. Tyto stavby se v případě odkladů budou neustále dále prodražovat. Nyní byla přislíbena alespoň část investic pro dálkovou a regionální vlakovou dopravu na příští rok.

9.6.2011 - 22:00 - Lidlenky opět na scéně a nově i na Slovensku

ČD NET LIDL, foto: Matouš Danielka Praha/Bratislava — Obchodní řetězec LIDL (Česko) nabídne, jako již několikrát, ve spolupráci s Českými drahami poukázky na jízdenku ČD NET LIDL za cenu 199 korun, které bude možno vyměnit na pokladnách a ve vlacích Českých drah za síťové jízdenky ČD Net platné 3., 4. nebo 5. července. Poukázky lze zakoupit na prodejnách LIDL od pondělí 13. června do 4. července a nebo do vyprodání kontingentu, který čítá celkem 20.000 poukázek. Podobnou nabídku poprvé získají cestující také u Slovenského dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), který nabídne s obchodním řetězcem LIDL (Slovensko) ve stejné dny, jako české poukázky, síťové jízdenky VLAK A LIDL za cenu 5,99 eur. Na ty bude možno cestovat ve státní svátek 5. července. Takto zakoupené jízdenky nebude třeba za nic vyměňovat a cestující s nimi budou moci cestovat po tratích ŽSR, TEŽ, OŽ a TREŽ ve všech vlacích ve vozech druhé třídy.

Zdroj: České dráhy, LIDL Slovensko

Konference o optimalizace dopravy v pardubickém kraji 2. 6. 2011, foto: Matouš Danielka Pardubice — Zástupci Pardubického kraje, společnosti OREDO a dopravce České dráhy představili koncepci optimalizace osobní dopravy, která se dotkne takřka celého území Pardubického kraje a vejde v platnost se zavedením nového jízdního řádu v prosinci 2011. Účelem optimalizace je za nižších krajských subvencí zajistit co nejlepší dopravní obsluhu území. Proto byla tradiční síť veřejné dopravy v celém kraji zrevidována podle současných požadavků metodikou dříve úspěšně použitou v Královéhradeckém kraji. Zatímco na páteřních linkách bude doprava posílena, v regionální dopravě bude na několika místech kolejová doprava nahrazena z pohledu fixní ceny na kilometr výrazně levnějšími autobusy. Celkový rozsah železniční dopravy v kraji zůstane přibližně zachován, rozsah autobusové dopravy dozná navýšení.

Lokomotiva 363.062 Praha-Vyšehrad, foto: Andrew33 Praha — Plán bývalého ministra dopravy Víta Bárty převést do silniční výstavby devět miliard korun z Operačního programu Doprava (OPD), původně určených pro železniční infrastrukturu, se nakonec neuskuteční. Převod by musela schválit Evropská komise, u které je předpokládán odmítavý postoj z hlediska opodstatnění převodu — podle evropské dopravní strategie totiž investice na železnici nejsou méně potřebné, než ty do silniční sítě, a proto je nastaveno stejné množství prostředků z evropských dotací pro oba druhy dopravy. Podle současného ministra Radka Šmerdy je dnes ve hře převod nižší částky, přibližně 4,7 miliardy korun, ze strukturálních fondů EU. Takové přesunutí financí se ovšem rovněž nejeví jako reálné: o podobnou realokaci peněz již dříve žádalo Polsko, které nakonec s požadavkem neuspělo. Dotace v rámci OPD zachované pro potřeby železnice tak bude možno využít na rekonstrukci trati 171 Praha – Beroun, 071 Nymburk – Mladá Boleslav, 240 v úseku Brno – Zastávka u Brna nebo modernizace v Břeclavském uzlu.

3.4.2011 - 9:00 - Nové půjčovny kol na Moravě

pujcovnakol_chrudim_kolodetail, foto: Pardubický kraj Olomouc — České dráhy otvírají i letos nové cyklo půjčovny ČD Bike. Počínaje 1. dubnem si mohou zájemci o cyklistiku zapůjčit jízdní kola v celkem pěti nových půjčovnách Moravskoslezského, Olomouckého a Zlínského kraje v železničních stanicích Frýdek–Místek, Studénka, Suchdol nad Odrou, Olomouc hlavní nádraží a Kroměříž. Poslední dvě jmenované stanice nabídnou výpůjční služby po dobu sezóny do konce října, ostatní budou v provozu celoročně. Po zapůjčení kol je možno využít jejich bezplatné přepravy ve vybraných úsecích přilehlých železničních tratí. Úschova ve stanicích a během přepravy je také bezplatná. Půjčovny nabízejí kvalitní trekingová a horská kola (v celkovém počtu 37 kusů ve zmíněných stanicích) za přijatelnou cenu, kterou lze ještě snížit v případě vlastnictví zákaznické In–karty. Myslete ale na to, že u sebe musíte mít dva doklady totožnosti a 1.000 korun na zálohu. Dráhy v případě zájmu doporučují předchozí objednávku s odkazem na vysoký sezonní zájem.

Zdroj: České dráhy

Mijeni, foto: Duhy Vážení čtenáři, zajisté vám neunikla probíhající monografie v naší fotogalerii a tak, jako při předešlých "kavalkádách" s brejlovci a bardotkami, je na čase posvítit si na sérii prozatím poslední. Prostor dostala trakce elektrická – druhá generace závislé trakce z produkce plzeňské Škody, konkrétně stroje, které spojuje nejen jejich „krabicovitý“ tvar skříně s vysokým aerodynamickým odporem, ale i vyspělá mechanická část a především pak trakční výzbroj. Důsledná unifikace umožnila zaměřit se při vývoji pouze na trakční část nové lokomotivy, což šetřilo čas a umožnilo rychlé spuštění sériové výroby. Díky velkému objemu výroby potkáváme druhou generaci Škodovek na celém území někdejšího Československa, a to jak v osobní, tak i v nákladní dopravě.

Ex129 Hradčany v čele s 151.019 u Hranic na Moravě, foto: Jan Lachnit Praha/Vsetín — Další navýšení kapacity vlaků připravují České dráhy na neděli 2. ledna 2011, kdy je očekáváno zvýšení počtu cestujících vracejících se z vánočních prázdnin. Posíleno bude přibližně 70 vlaků na nejvytíženějších trasách, které celkově nabídnou více než 5 tisíc míst k sezení navíc. Kapacitu mimořádně rozšíří i celé vlaky, takto bude vypraven rychlík 11050 ze stanice Vsetín do Prahy hl. n., který zastaví ve všech tradičních „rychlíkových“ stanicích a nabídne cestujícím zhruba 500 míst. Expresy 128 / 129 Hradčany budou vedeny podle jízdního až do/z Košic namísto Žiliny. Souprava Ex 129 přijede do Žiliny již předchozí den v 23.15 a zpět se vydá na spoji Ex 128 v 8.45. Na akci Open Air Hockey Game 2011 ve Svítkově budou mimořádně zavedeny vlaky do/ze zastávky Pardubice–Svítkov, o nichž jsme vás nedávno informovali. Některé dálkové vlaky budou posíleny ještě následující den v pondělí 3. ledna 2011. Naopak omezení jízdy vlaků proběhne 31. prosince 2010 a 1. ledna 2010 dle poznámek v jízdním řádu SŽDC a ŽSR.

Cestující vyplňují dotazníky 17.11.2010, foto: Matouš Danielka Průzkum — Ve středu 17. listopadu 2010 proběhl ve vlacích Českých drah dopravní průzkum, pořádaný občanským sdružením ŽelPage. Šlo o vůbec první podobnou akci připravenou členy našeho sdružení. Osloveným cestujícím byl předán dotazník, jehož vyplnění bylo zcela anonymní a dobrovolné. Náš tým se rozdělil do dvou skupin, přičemž jedna cestovala na trase Praha – Pardubice – Brno – Jihlava – ČB – Praha, a druhá vyrazila z Březnice do Děčína. Dotázáno bylo na 200 cestujících, kteří většinou odpovídali s ochotou a vstřícností. Ba našli se dokonce i horliví spisovatelé, kteří se o dotazník přihlásili sami. Výsledky ankety jsme poskytli Českým drahám a s vámi se o ně chceme podělit v tomto článku.

3.11.2010 - 6:00 - Lidlenky opět v prodeji

ČD NET LIDL, foto: Matouš DanielkaPraha — České dráhy spolu s obchodním řetězcem LIDL připravily pro své zákazníky další akční nabídku na státní svátek Dne boje za svobodu a demokracii — na středu 17. listopadu 2010. Takzvané „Lidlenky“, tedy poukázky ČD Net LIDL, které je nutno vyměnit za jízdenky ČD Net na pokladních přepážkách Českých drah nebo (v neobsazených stanicích) u průvodčího ve vlaku, bude možno zakoupit od 4. listopadu do 16. listopadu v prodejnách LIDL za cenu 199 korun. Na jízdenku ČD Net lze neomezeně cestovat celý den ve všech vlacích ČD. V případě využití vlaků SuperCity Pendolino je samozřejmě nutno zakoupit místenku.

Zdroj: LIDL, České dráhy

380.002 s nákladní soupravou na ŽZO Cerhenice, foto: Chary Plzeň — Jak bylo odbornou veřejností očekáváno, plzeňská Škoda Trasportation připravuje další verze lokomotiv odvozených z univerzálního typu Škoda 109E. Jedna z nich bude určena pro nákladní dopravu. Podle produktových listů dostanou lokomotivy u výrobce zřejmě označení 92E. Jejich maximální rychlost díky odlišnému zpřevodování poklesne z 200 na 140 km/h, čímž recipročně naroste tažná síla. V nabídce se objeví také různé varianty s nižším výkonem. Ostatní parametry zůstávají nezměněné, nicméně možná dojde k odstranění nedostatků (platí i pro stroje 109E), kterými trpí již vyrobené stroje. Popřípadě dojde k úpravám na přání zákazníků. Aktuálně mají České dráhy objednáno 20 lokomotiv řady 380 a Železničná spoločnost Slovensko 2 kusy řady 381 s maximální rychlostí 160 km/h, které vytvoří spolu s patrovými vozy z ostravské Škoda Vagonky soupravy typu push–pull.

« Novější zprávy | 1 2 3 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12