..: České dráhy posílí vlaky také 2. ledna :..

Ex129 Hradčany v čele s 151.019 u Hranic na Moravě, foto: Jan Lachnit Praha/Vsetín — Další navýšení kapacity vlaků připravují České dráhy na neděli 2. ledna 2011, kdy je očekáváno zvýšení počtu cestujících vracejících se z vánočních prázdnin. Posíleno bude přibližně 70 vlaků na nejvytíženějších trasách, které celkově nabídnou více než 5 tisíc míst k sezení navíc. Kapacitu mimořádně rozšíří i celé vlaky, takto bude vypraven rychlík 11050 ze stanice Vsetín do Prahy hl. n., který zastaví ve všech tradičních „rychlíkových“ stanicích a nabídne cestujícím zhruba 500 míst. Expresy 128 / 129 Hradčany budou vedeny podle jízdního až do/z Košic namísto Žiliny. Souprava Ex 129 přijede do Žiliny již předchozí den v 23.15 a zpět se vydá na spoji Ex 128 v 8.45. Na akci Open Air Hockey Game 2011 ve Svítkově budou mimořádně zavedeny vlaky do/ze zastávky Pardubice–Svítkov, o nichž jsme vás nedávno informovali. Některé dálkové vlaky budou posíleny ještě následující den v pondělí 3. ledna 2011. Naopak omezení jízdy vlaků proběhne 31. prosince 2010 a 1. ledna 2010 dle poznámek v jízdním řádu SŽDC a ŽSR.

ČD 971.024, Sp 1618, Odb. Chotěbuz, foto: Liška Není bez zajímavosti, že vozy určené k posilování spojů EC a Ex mezi Prahou a Žilinou, Košicemi či Bratislavou budou mimo jiné staženy z pravidelných posilových vlaků R 1582 a R 1584, kde je nahradí elektrické jednotky řady 471 CityElefant. Ve čtvrtek 30. prosince pojedou CityElefanty také na dálkových vlacích a to na R 1583 a R 1585 z Prahy do Třince. Nasazení jednotek řady 471 CityElefant na rychlících není u Českých drah novinkou, již dříve mohli cestující posoudit pohodlí této elektrické jednotky na dálkových vlacích.

Jízdní řád mimořádného vlaku R 11050 Vsetín – Praha (2. ledna 2011)
Vsetín (odj.)15.05
Valašské Meziříčí (příj.)15.20
Valašské Meziříčí (odj.)15.22
Hranice na Moravě (příj.)15.44
Hranice na Moravě (odj.)15.46
Olomouc hl.n. (příj.)16.17
Olomouc hl.n. (odj.)16.20
Zábřeh na Moravě (příj.)16.48
Zábřeh na Moravě (odj.)16.49
Česká Třebová (příj.)17.17
Česká Třebová (odj.)17.19
Pardubice hl.n. (příj.)18.05
Pardubice hl.n. (odj.)18.07
Kolín (příj.)18.34
Kolín (odj.)18.45
Praha-Libeň (příj.)19.24
Praha-Libeň (odj.)19.25
Praha hl.n. (příj.)19.31

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 29.12.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
31.12.2010 (21:50)  
R.U.R. : z hlediska nákladovosti na provoz rezervačního systému by měly všechny místenky stát stejně, proto jsou skutečně některé přestřelené. Jenže když někomu poskytnete slevu, tak jinému musíte cenu zvýšit, abyste na provozu systému neprodělával. Rezervační systém provozuje dceřinná společnost ČD Telematika a.s., která má také za úkol produkovat zisk, takže nemůže účtovat podnákladovou cenu ..., resp chce přiměřený zisk ...
S ohledem na různé řady vozů, které lze do soupravy alternativně řadit je to skutečně jen poplatek za to, že budete mít místo k sezení.
Proto se třeba v době prvotního nasazování vozů Bmee s jedenácti kupaty, kdy nebyla jistota, že vůz nebude nutné nahradit vozem Ba s deseti kupaty prostě to poslední kupé neprodávalo ...
Svým způsobem tohle dělají i v Itálii, kde je možné do vlaku zařadit kupátkový vůz s 10, 11 nebo 12 kupaty, takže to kupé 11 a 12 se neprodává ... pro případ, že bude zařazen kratší vůz.
31.12.2010 (8:40)  
Jsem rád, že to tu zaznělo - Jiri Vosecek: Odpadnutí přestupu je prostě důležitá věc.
Proto v autobusech SA HK-Praha nejsou pravidelní cestující, zejména ti co jezdí denně. Už při počtu 225 dnů za rok se totiž u nejnižší ceny autobusové jízdenky 50 Kč dostaneme na cenu IN 100 (225*50*2=22500), což je první třída vlakem po celé ČR, pes, lanovka atd. A mohu klidně je i přes Pardubice. :-)
Ten přestup na Černém Mostě na PID je prostě důležitá věc. Proto stačí jeden autobus z HK. Zatímco vlakem jezdí v relacích HK, Poděbrady, Nymburk zejména pravidelní cestující.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
31.12.2010 (1:08)  
Jo, respektive 70 bez In slevy. Jízdenka Praha-Ostrava stojí +- 300, takže pro Out cestující je místenka cca za 25% ceny jízdenky, a to mi prostě připadá hodně. Pro In cestující je to cca 10%, což by bylo OK, kdyby ale člověk měl jistotu, že tam bude takové místo, jaké si vybral - což nemá, je to vlastně jen poplatek za to, že bude mít vůbec nějaké sedadlo.
Delší cesty (bez přestupu) než Pha-Ova asi nejsou úplně typické, to spíš kratší, takže cena místenky se může klidně vyšplhat třeba na 50% jízdného; u kratších vzdáleností si pak asi řeknu, že radši budu při nejhorším hodinku stát.
Naopak typicky se jede s 1 až 2 přestupy, nicméně Os a Sp místenkové nebývají; pokud ovšem jedu rychlíkem, možná budu chtít druhou místenku.
Zcela mimo je to pak u pravidelného dojíždění, kde na jízdenku se mi nabízí celá řada slev, zatímco na místenku ani prd - dojíždím-li denně, prostě si koupím 10 místenek za plnou cenu, nic jiného mi nikdo nenabídne.
Přitom to není žádný nadstandard, že si chci ve vlaku sednout, ale klidně mě to může stát tolik jako jízdenka do 1. třídy. Ovšem České dráhy místenkování nic moc nestojí (naopak, jak jsem se snažil naznačit, mohly by ho brát jako výhodu pro sebe).
A pro srovnání: u autobusových dopravců je typicky při zakoupení jízdenky v předprodeji místenka v ceně (i když i oni někdy prodávají neexistující místa).
registrovaný uživatel M 
30.12.2010 (18:54)  
Mluvime vsichni o tricetipeti korunach?
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
30.12.2010 (18:31)  
Opět si dovolím poznamenat, že kdyby se místenky neprodávaly za krutě přestřelené ceny a/nebo měl člověk jistotu, že to místo, které si na webu vybere a koupí si na něj místenku, fakt ve vlaku najde a bude takové jaké bylo inzerované (já si koupil místenku asi 8x ale asi v polovině případů "se to nepovedlo" - je to malý vzorek, ale vzorek to je), dalo by se to posilování vlaků dělat celkem deterministicky, po čase by se mohlo možná dokonce dospět ke stavu, kdy by prakticky všechny vlaky jezdily naplněné na 50-100% oproti současnému cca 0-150% (až na málo obsazené spoje vynucené nutností oběhů).
Samozřejmě tady je pořád ještě problém nedostatku vozidel, ale to se snad brzo změní k lepšímu, pokud se aspoň nakoupěj ty RailJety... Ale holt když z 810+010 udělám 814 nebo z B udělám Bee, tak mi tím vagony nepřibudou.
registrovaný uživatel M 
30.12.2010 (17:49)  
Ano, TOTO JE problem! A pokud mela mistenku do tech neexistujicich vagonu, tak tuplovanej.

Osobne se mi stalo neco podobneho pred par tydny, konkretne 11.prosince. Co jsem pochopil, tak vlivem zmen mel mit vlak neobvykle razeni. Toto neobvykle razeni byla zcela zjevne zname dopredu. Ja prilis nechapu, proc to nelze zverejnit a lide budou pripraveni. (protoze jeli neobvykle vagmne zajimalo, jak to bylo treba s mistenkama, tzn. jestli se prodavali podle normalniho razeni a prodavaly se tak vedome neexistujici mista)
Pravda, v ten den se nedodrzelo ani to neobvykle razeni a nakonec jelo 2.5 vagonu... Ale i toto muselo nejak vzniknout, protoze pochybuju, ze ty chybejici vagony spadly ze skaly na zhlavi prazskeho hlavniho nadrazi...

Tahle neinformovanost je presne to, co mne sere asi nejvic. Idealne neco na zpusob vlak z Brna na Prahu ma odjizdet v celou, zatim stoji v Breclavi a v :05 naskoci hlaseni, ze zpozdeni bude 5 minut...
30.12.2010 (16:10)  
Dnes jela příbuzná na Slovensko. Je zvyklá jezdit autobusem Praha - Zvolen. Ukecal jsem jí na vlak, už kvůli situaci na silnicích. Expres Detvan byl v Praze přistaven místo s pěticí vozů 2. třídy pouze se třemi, z toho poslední byl uzavřen, netopil!! Vím že jde o soupravu slovenských železnic, ale větší část trasy jede v Čechách tak nechápu že nikdo nedovede na mezinárodním expresu zajistit více než 2 vozy 2. třídy. I když jsem v předstihu zajistil místenku, už jí příště asi neukecám aby jela vlakem...
registrovaný uživatel M 
30.12.2010 (12:05)  
Podporim ReActora, protoze taky si nekdy pripadam v jeho kuzi...

Jiri Vosecek 29.12. 12:56
Mně poměrně dost překvapil relativně prázdný vlak Praha - Hradec (- Trutnov) 23.12 odpoledne. Zřejmě vliv SA (busy na celý den prakticky vyprodané). Dřív odpolední vlaky v pátek - poslední pracovní den stejně jako 23.12 - byly skoro na 100% plné, teď to nebylo ani 50%.


Kapacita dvou (asi to nebude otazka jenom jedineho vlaku za den) vlaku je 900 osob. Ze slov samotneho JV plyne, ze drive to bylo zaplnene az na 100% (cili rekneme 900), ted ani ne 50% (cili rekneme 450). Pokles tedy o 450 osob. Takze aby se rozdil v obsazenosti vlaku Pha-HK dal vysvetlit vlivem autobusu spolecnosti SA, tak by vsichni ti chybejici cestujici ve vlacich museli jezdit autobusem. A to tak, ze pred zmenou musely ty autobusy jezdit zcela prazdne a cestujici, kteri jezdili odpoledne vlakem nyni zaplni i prvni ranni autobus.
Podotykam, ze neoperuju zadnym cislem 13500, ale dvema odpolednimi vlaky a jejich naplnenosti, ktera plyne z tvyych vlastnich slov.

Jiri Vosecku, ReActor ti napsal, ze placas hlouposti (ze pokles obsazenosti ze 100 na 50 procent jde za autobusy SA) a podlozil ti fakty. Bylo by asi dobre napsat "mas pravdu, prehnal jsem to, tech nekolik autobusu se na obsazenosti vlaku skoro nemuze projevit", misto toho je blbej vlastne ReActor. Pro nektere komentujici je tohle docela typicke
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
30.12.2010 (8:23)  
Jiri Vosecek > Nějaké velké ubírání cestujících z vlaku bylo původním přáním SA na lince Praha - Hradec kvůli kterému měnili i jízdní řády, aby na ty přijíždějící a odjíždějící vlaky do a z Hradce navazovaly. Výsledek byl ten, že místo 15 párů autobusů jich nyní jezdí teď jen devět. Ono totiž mezi Hradcem a Prahou tolik pravidelných cestujících není a ti, kteří vlakem přijedou, tak s ním i dále pokračují. Člověk je totiž většinou líný aby chodil z vlaku na autobus, zvláště tehdy, když navazující vlak má na vedlejší koleji. Takže spíše než vlakům ubrali cestující ostatním autobusům.
30.12.2010 (7:45)  
Tak k tématu jízdy rychlíků v úseku Hradec Králové - Praha hl.n.:
jezdil jsem na této trati 2 roky jako průvodčí. Oba máte pravdu, že nejvíce cestujících nastupuje/vystupuje v žst. Poděbrady, žst. Nymburk hl.n., Praha-Vysočany a Praha hl.n.
Pouze na ranních vlacích nastupují nějací cestující v žst. Lysá nad Labem, přes den je tato stanice mrtvá pro rychlíky (v R neplatí PID)
Co se týče ranní špičky u obou prvních ranních vlaků (R 950 a R952) z Hradce Králové jede cestujících odhadem do 40 v celém vlaku. Někteří z těch 40 vystoupí v Chlumci nad Cidlinou a tam nastoupí +/- 30 cestujících a opět zase jich jede pár do Poděbrad, tam začíná první nápor cestujících, který doplní cestující z Nymburka. Nejsem tak uplně jistý zda je vlak 100% naplněn (dle obsazenosti) nestalo se mi, že by někdo stál na uličce navíc jsou zde i sobci, kterí se roztáhnou přes 4 sedačky v kupé (cítí se pak dotčeni, že je budím, aby si mohli sednout i ostatní) navíc si dovolím tvrdit, že 70% kupé není naplněno zcela, sedí v nich max. 4 cestující. Ve vozech Bp sedí většinou lidé na všech sedačkách, vyjma 3 sedaček na představku vozu.

Co se týče vlaků přes den (mimo hlavní špičku) tam se vozí 5-vozové soupravy (Bp+Bp+B+BDs+A) tzn.: pro drtivou většinu cestujících je zde 3,5 vozu (s tím že 40 míst není přímo určeno těmto cestujícím - oddíly pro cestující s dětmi do 10 let). Obsazenost těchto vlaků je průměrná a často závisí na ročním období (prázdniny, lyžaří, výletníci) nárazově se stává že je vlak plný.
Odpolední špička a hlavní proudy jsou z Prahy do Nymburka a Poděbrad (Lysá n. Lab. opět mrtvá, pouze pár lidí od Ústí n. Lab.) z Poděbrad jede málo lidí, pár jich nastoupí v Chlumci do HK. Nepočítám čtvrtek/pátek odpoledne a neděle odpoledne.
Nejméně cestujících se veze v úseku Poděbrady - Chlumec nad Cidlinou.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko