..: Fotbalová reprezentace vyrazila vlakem na Euro :..

Vlak na ONJ připravený k odjezdu, foto: Matouš DanielkaPraha - V neděli dopoledne v 11 hodin a 12 minut vyrazil z pražského hlavního nádraží zvláštní, vysoce komfortní vlak „Josef Masopust“, jedoucí do Ostravy ve stopě vlaku SC 507 „Pendolino“, který pokračoval dále do Wroclawi. Na palubě vezl fotbalisty národního týmu, kteří odcestovali na evropský šampionát ve fotbale EURO 2012 do polské Wroclawi. Slavnostního odjezdu vlaku se účastnili, mimo jiné, ministr dopravy Pavel Dobeš, generální ředitel Českých drah Petr Žaluda či předseda Fotbalové asociace Miroslav Pelta. Ti pak vlak symbolicky vypravili a ministr Pavel Dobeš také pokřtil pro tento účel speciálně polepenou lokomotivu 380.011, která, bohužel, měla možnost odvést vlak pouze do Ostravy, jelikož na polském území není dosud řada 380 schválená k provozu. Tam ji nahradila „polonizovaná“ lokomotiva 163.047 s obrazem fotbalového míče a heslem Vlakem na EURO na bočnicích.

Briefing v prostoru vládního salonku, foto: Matouš DanielkaKřest lokomotivy proběhl netradičně - šampaňské tentokrát nahradil velký skleněný džbán s oficiálním "fotbalovým" pivem Gambrinus. Samotná souprava pak byla složena z vozu první třídy řady Ampz v podobném polepu, jakým se honosí lokomotiva. Dále byl řazen jídelní vůz WRmz, lůžkový vůz WLABmz a třešničkou na dortu, alespoň pro přítomné české fanoušky železnice, byl v Česku doposud neznámý polský konferenční vůz řady ASmnouz dopravce PKP Intercity, který si s přímo šotoušským zájmem fotil i mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Na konci vlaku byl pak zařazen víceúčelový vůz řady BDbmsee, kterým byla přepravována především zavazadla národního týmu. Ačkoli byl vůz polepen logy ČD Cargo, označení vozu prozradilo, že vůz je stále v majetku i provozu Českých drah a polepen byl pouze pro účely propagace nákladního dopravce.

Vlak na ONJ připravený k odjezdu, foto: Matouš DanielkaInteriér jídelního vozu řady WRmz, foto: Matouš DanielkaInteriér konferenčního vozu ASmnouz, foto: Matouš DanielkaInteriér konferenčního vozu ASmnouz, foto: Matouš DanielkaExteriér vozu WLABmz a na pozadí BDbmsee, foto: Matouš Danielka

Maskotem české reprezentace je Pat a Mat, v rukou brankáře Jaroslava Drobného, foto: Matouš DanielkaCelý odjezd i tiskový brífink byl provázen mírným organizačním chaosem. Na odjezd české reprezentace se přišlo kromě všudypřítomných televizních štábů a novinářů podívat i několik desítek fotbalových fanoušků v národních dresech české reprezentace, kteří byli vyzbrojeni podpůrnými transparenty či maskoty. Maskoty jsou letos kreslené pohádkové postavičky, Pat a Mat, které se na cestu vlakem do Polska vydaly také ve voze první třídy spolu s fotbalisty. Předseda fotbalového svazu Miroslav Pelta podotkl, že je za spolupráci s Českými drahami velmi rád a předpokládá v této oblasti s národním dopravcem dále spolupracovat, což už ostatně avizoval na minulých jednáních v dubnu.

Ve dnech následujících se pak na cestu do dějiště šampionátu ve Wroclawi vydají i vlaky s fanoušky z Prahy a Brna. Vlaky už budou v méně okázalejší formě a s diametrálně nižším komfortem, který budou představovat revitalizované vozy řady B, popřípadě víceúčelové vozy BDs. Přesto se tyto vlaky těší velkému zájmu fanoušků mířící na šampionát do Polska. Poslední volná místa po nedávném navyšování kapacity vlaků jsou už jen z Ostravy. Novinkou u těchto typů vlaků bude poskytování občerstvení formou pojízdného minibaru.


Matouš Danielka Poslat mail autorovi , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.6.2012 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Reportáže

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
11.06.2012 (17:31)  
Zajimava i ceesta zpet

http://fotbal.idnes.cz/fanouskum-na-ceste-z-eura-ujel-vlak-dtx-/euro-2012.aspx?c=A120611_145539_euro-2012_ber

Všem poškozeným teď České dráhy nabízejí kompenzaci. "Cestující, kteří byli kvůli dřívějšímu odjezdu speciálního vlaku nuceni cestovat pravidelnými spoji, doporučujeme, aby jízdenku reklamovali. My jim refundujeme částku, kterou museli kvůli cestě pravidelnými vlaky zaplatit navíc," slibuje Petr Počta.

Nevim, ta kompenzace mi prijde divna. Ze si nekdo koupil novy listek je vec jedna, ale co ta docela zasadni vec, ze se domu dostali o X hodin pozdeji...
registrovaný uživatel Petrr 
09.06.2012 (0:09)  
ad M. Zikmund: Byl jsem na místě asi hodinu a ostatní lokomotivy na fotkách mají sběrač nahoře. Možná to jen "fotbalista" zvedl pozdě...
08.06.2012 (17:02)  
Matouš Danielka : není ta stahovačka v Roztoklatech trvalá ... -
08.06.2012 (8:33)  
Petrr: V jednoduchosti: Nedaleko zastávky Rostoklaty je "podmíněná stahovačka", což znamená, že pokud se na značce (http://msts.web2001.cz/obr/stahovacka.jpg) rozsvítí žárovky, tak strojvedoucí musí v určitém úseku stáhnout sběrač proudu z troleje. Zpravidla není nutno sběrač proudu stahovat, ale někteří strojvedoucí "pro jistotu stahují" vždy. Další informace jsou například v diskuzi zde http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/363/363375.html nebo třeba u dalších fotek. Je to často diskutované téma.
Konec OT.
registrovaný uživatel Petrr 
08.06.2012 (3:28)  
Fotil jsem vlak cca 500 m před zastávou Rostoklaty a až po několika dnech jsem si na fotce všiml, že lokomotiva jede se staženými oběma sběrači. Jelikož jsem fotil sérii snímků, prošel jsem všechny a zjistil jsem, že během focení se zadní sběrač zvedl. Nemám železniční vzdělání, takže mi není jasný smysl, proč jede lokomotiva chvíli (?) bez napájení. Na místě jsem udělal fotky několika dalších vlaků, ale všechny jely "normálně"... Může mi to, prosím, někdo vysvětlit? Dík.
05.06.2012 (17:46)  
MirKo: No ták. Zas tak pesimistický bych nebyl. Rusy asi nedáme, to je pravda, ale Poláci nejsou zas tak silný tým. Pravda, mají Sczesnyho, Blazcykowskiho a Lewandowskiho, jinak ale tak silní nejsou. Našim hráčům věřím trochu víc. A co se týče Řeků, ti budou hrát hodně defenzivně s každým, ale podle mě nevyhrají ani jeden zápas ve skupině. I když podceňovat je nelze. Co se týče dalších částí, tak je pravda, že Čechům nevěřím, že se dostanou do semifinále, protože Portugalsko, Německo, Nizozemsko (a konec konců i Dánsko) jsou hodně silné týmy, ale stejně jako na Euru prostě můžeme překvapit.

M: Ano, ale předpokládám, že cestu na zápasy ve vyřazovacích částích bude organizovat někdo jiný než České Dráhy. Já jsem psal pouze o cestě z Kyjeva.
05.06.2012 (13:31)  
Martin Chovanec No ono to ESO co přistavili jako náhradu potkal stejný osud. Na problém se přišlo až potom...
ot: pardon, asi začínám být paranoidní... :)

Jinak jedna 380ka si prý pobyt v Polsku o něco prodlouží. Že prý Poláci uvažuji o nákupu podobných strojů... Ale to už je vyloženě jedna paní povídala...
registrovaný uživatel M 
05.06.2012 (13:07)  
Co furt mate s tim Kyjevem (trasa Wroclaw-Kyjev)?
Pokud Cesko postoupi ze skupiny, tak dalsi zapas bude hrat ve Varsave nebo Gdansku (potom Donecku nebo Varsave) a potom je teprve na rade Kyjev.
05.06.2012 (11:29)  
quido.speedy: Děkuji za objasnění onoho incidentu i kroků podniknutých po něm, tenkrát jsem pouze viděl žehličku tlačící 380 po hlavním nádraží.

Souvislost s trollem mi sice není jasná, ale předpokládám, že není důležitá.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko