Budapešť — Maďarské železnice modernizují své tratě. Donedávna platilo, že jediná kvalitní trať vedla z Budapešti na Vídeň, avšak díky investicím si polepšují už i běžné vnitrostátní tratě. Prozatím šlo převážně o tratě na západ od Budapešti, ale již nyní je známo, že začátkem února budou zahájeny modernizační práce na jedné z nejdůležitějších tratí v zemi, spojující Budapešť a třetí největší město Maďarska, Miškovec. Modernizace tratě proběhne v první fázi mezi stanicemi Rákos v Budapešti a přes 50 km vzdáleným okresním městem Hatvan. Tato trať je součástí panevropského dopravního koridoru V a mimo to je po ní veden velmi frekventovaný provoz příměstských vlaků. Modernizační práce by měly probíhat až do konce roku 2020.
25 kilometrů dlouhý úsek mezi stanicemi Rákos a Gödöllő zmodernizuje konsorcium firem Strabag Vasútépítő a Belfry PE, o modernizaci zbylých 27 kilometrů se pak postará firma Swietelsky Vasúttechnika. Maximální rychlost na trati bude zvýšena na 160 km/h, avšak i nadále budou na trati úseky, kde bude nutné kvůli obloukům zpomalit až na 100 km/h. Podél tratě budou instalovány protihlukové bariéry, modernizací projdou také tři mosty a výška nástupišť bude sjednocena na standardních 550 mm. Výrazné přestavby se pak dočká nádraží v Gödöllő, velmi významné pro regionální dopravu. Kvůli stále se zvyšující poptávce po příměstské dopravě v okolí Budapešti bude nádraží rozšířeno a příměstská železnice HÉV bude po úpravě umožňovat pohodlnější přestup na regionální vlaky. V pozdější fázi bude na této trati instalováno zabezpečovací zařízení ETCS Level 2, přičemž po finanční stránce bude projekt dotován Evropskou unií.
Zdroj: Railway Gazette
Z tratě Štúrovo - Budapešť je hezké akorát tak nádraží ve Vácu. Budapešťský uzel je děsný, na výhybkách vlak poskakuje jako splašená koza, málokdy jede rychleji, než čtyřicítkou a Keleti chybí na mnoha nástupištích lavičky nebo informační systém (ta jedna televize na začátku nástupiště mi prostě nestačí). No a pak jsou tu zastávky typu Isztvántélek nebo Zugló...
Předevčírem jsem jel z Budapešti do Szegedu a zpátky. Opět platí, že jediné, co vypadalo hezky, byla nádražní hala v Szegedu.
Vím, že Maďarsko není až tak velká tragédie, jak by to možná mohlo vyznít, ale tratí v dobrém stavu je tam opravdu mnohem, mnohem méně, jak u nás.
Já tedy v té originální zprávě Railway Gazette nic tendenčního "pro cizince" nevidím. Ta je naprosto neutrální.
V Madarsku uz pomaly 30 rokov prebiehaju kontinualne rekonstrukcie trati. Na zapade, co GYSEV prevzal trat Sopron Szombathely, uplne prestavili vsetko a elektrifikovali.
Druha vyznamna trat je Budapest-Balaton-Chorvatske hranice. Tiez je v uplnej rekonstrukcii pritom v letnych mesiacoch musia zabezpecit taktovu prevadzku medzi hlavnym mestom a Balatonom.
Trat Budapest Ostrihom je prakticky znovu postavena a je elektrifikovana.
Nedavno podpisali s Cinanmi dohodu na rekonstrukciu trate do Belehradu uz sa prace rozbehli.
Atd.
To, ze vychodny koridor ( cez Miskovec na ukrajinske hranice) az teraz prisiel na rad, je cista nahoda a zrejme zapada do harmonogramu rekonstrukcii. Nemozu vsetko naraz robit, lebo historicke dedicstvo ( vsetky trate prechadzaju hlavnym mestom) to velmi nedovoli.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.