..: Modernizace tratě Budapešť – Hatvan :..

433.227, Budapest-Keleti, foto: Payus Budapešť — Maďarské železnice modernizují své tratě. Donedávna platilo, že jediná kvalitní trať vedla z Budapešti na Vídeň, avšak díky investicím si polepšují už i běžné vnitrostátní tratě. Prozatím šlo převážně o tratě na západ od Budapešti, ale již nyní je známo, že začátkem února budou zahájeny modernizační práce na jedné z nejdůležitějších tratí v zemi, spojující Budapešť a třetí největší město Maďarska, Miškovec. Modernizace tratě proběhne v první fázi mezi stanicemi Rákos v Budapešti a přes 50 km vzdáleným okresním městem Hatvan. Tato trať je součástí panevropského dopravního koridoru V a mimo to je po ní veden velmi frekventovaný provoz příměstských vlaků. Modernizační práce by měly probíhat až do konce roku 2020.

25 kilometrů dlouhý úsek mezi stanicemi Rákos a Gödöllő zmodernizuje konsorcium firem Strabag Vasútépítő a Belfry PE, o modernizaci zbylých 27 kilometrů se pak postará firma Swietelsky Vasúttechnika. Maximální rychlost na trati bude zvýšena na 160 km/h, avšak i nadále budou na trati úseky, kde bude nutné kvůli obloukům zpomalit až na 100 km/h. Podél tratě budou instalovány protihlukové bariéry, modernizací projdou také tři mosty a výška nástupišť bude sjednocena na standardních 550 mm. Výrazné přestavby se pak dočká nádraží v Gödöllő, velmi významné pro regionální dopravu. Kvůli stále se zvyšující poptávce po příměstské dopravě v okolí Budapešti bude nádraží rozšířeno a příměstská železnice HÉV bude po úpravě umožňovat pohodlnější přestup na regionální vlaky. V pozdější fázi bude na této trati instalováno zabezpečovací zařízení ETCS Level 2, přičemž po finanční stránce bude projekt dotován Evropskou unií.

Zdroj: Railway Gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.1.2018 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Maďarsko


20.01.2018 (9:55)  
Je zaujimave, ze madarski fanusikovia zeleznic myslia presne opak; pre nich pomery na CD su prikladne..:-)
10.01.2018 (18:26)  
v maďarsku sa zrejme na štátne zakázky nenalepí toľko upírov a hyen ako v exČSSR Banánistáne
10.01.2018 (13:56)  
Adam: Hm, a do toho Szegedu to jelo po koridoru přes Cegléd, nebo po béčkové trati přes Újszász? Pokud vím, když se jede z Keleti (kam asi směřují mezinárodní vlaky z Rumunska), musí se přes Újszász, tam to na rekonstrukci ještě čeká... Budapešťským uzlem je myšlen asi hlavně výjezd z Keleti směr Vác, to jsou takové pražské Malešice... letos se to "vyřešilo" navrácením EC vlaků na Nyugati. Čtyřkolejný výjezd na jih podél Dunaje je myslím celkem fajn, stejně jako rekonstruovaný Kelenföld. Souhlasím že třeba "předpisových vysokých" nástupišť tam není tolik co u nás. Nemám maďarské tratě nijak zvlášť poznané, ale stejně bych tu první větu napsal asi jinak, vyznívá to jako že konečně se v Maďarsku něco bude dělat.
editor nebo admin ŽP Adam Vanting  mail  
10.01.2018 (11:18)  
Vycházel jsem z vlastních zkušeností. Loni jsem jel z Budapešti do Lőkősházy a přišlo mi, že jediné, co bylo v dobrém stavu, byla trať na hranicích s Rumunskem. Do Szolnku jsme poskakovali padesátkou, ale uznávám, že to bylo loni, možná se tam dnes jezdí lépe.

Z tratě Štúrovo - Budapešť je hezké akorát tak nádraží ve Vácu. Budapešťský uzel je děsný, na výhybkách vlak poskakuje jako splašená koza, málokdy jede rychleji, než čtyřicítkou a Keleti chybí na mnoha nástupištích lavičky nebo informační systém (ta jedna televize na začátku nástupiště mi prostě nestačí). No a pak jsou tu zastávky typu Isztvántélek nebo Zugló...

Předevčírem jsem jel z Budapešti do Szegedu a zpátky. Opět platí, že jediné, co vypadalo hezky, byla nádražní hala v Szegedu.

Vím, že Maďarsko není až tak velká tragédie, jak by to možná mohlo vyznít, ale tratí v dobrém stavu je tam opravdu mnohem, mnohem méně, jak u nás.
10.01.2018 (10:11)  
Také bych se asi vyvaroval těch zobecňujících úvodů, že maďarská infrastruktura je ve špatném stavu, stejně jako v předchozím článku že polské železnice nás v mnohém předběhly - může to vyvolat tak akorát diskuzi mimo téma. Kromě toho co píše krokodil, po slušné rekonstrukci je už i trať Budapešť - Szolnok a snad i dál do Lökösházy a Rumunska. Nevím jestli v Maďarsku je aktuálně nějaká hlavní trať tolik rozpadlá, jako úsek Kolín - Mělník.
registrovaný uživatel Keprt 
10.01.2018 (9:31)  
Je sranda ake tendencne su tieto spravicky. ( Railway Gazette - alebo cudzincovi mozno predat hocico. :-) ).

Já tedy v té originální zprávě Railway Gazette nic tendenčního "pro cizince" nevidím. Ta je naprosto neutrální.
10.01.2018 (8:25)  
Je sranda ake tendencne su tieto spravicky. ( Railway Gazette - alebo cudzincovi mozno predat hocico. :-) ).
V Madarsku uz pomaly 30 rokov prebiehaju kontinualne rekonstrukcie trati. Na zapade, co GYSEV prevzal trat Sopron Szombathely, uplne prestavili vsetko a elektrifikovali.
Druha vyznamna trat je Budapest-Balaton-Chorvatske hranice. Tiez je v uplnej rekonstrukcii pritom v letnych mesiacoch musia zabezpecit taktovu prevadzku medzi hlavnym mestom a Balatonom.
Trat Budapest Ostrihom je prakticky znovu postavena a je elektrifikovana.
Nedavno podpisali s Cinanmi dohodu na rekonstrukciu trate do Belehradu uz sa prace rozbehli.
Atd.
To, ze vychodny koridor ( cez Miskovec na ukrajinske hranice) az teraz prisiel na rad, je cista nahoda a zrejme zapada do harmonogramu rekonstrukcii. Nemozu vsetko naraz robit, lebo historicke dedicstvo ( vsetky trate prechadzaju hlavnym mestom) to velmi nedovoli.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko