..: Na MS v alpském lyžování se svezete Alvrami :..

Tgi che sa rumantsch sa dapli; Filisur, Švýcarsko, foto: Martin Válek St. Moritz — Švýcarské horské středisko St. Moritz bude od 6. do 19. února 2017 hostitelem Mistrovství světa v alpském lyžování. Není nováčkem, letos to bude již popáté (po letech 1934, 1948, 1974 a 2003). St. Moritz leží na břehu jezera Moritzer See v nadmořské výšce přes 1800 metrů. Ze severu ho obklopuje pohoří Albula, z jihu pak masiv Bernina. Milovníci lyžování ve zdejší lokalitě najdou přes 350 km upravených sjezdovek obsluhovaných 57 lanovkami a vleky, dalších více než 200 km tras je připraveno pro běžkaře a pěší turisty. Zdaleka ne všechny svahy budou vyhrazeny pro mistrovství, i návštěvníci si budou mít kde zalyžovat. Během celého mistrovství na vás bude čekat doprovodný program, v klubech se budou pořádat párty… Celé údolí Engadin bude událostí žít. Ti, kteří do St. Moritz zamíří vlakem Rhétských drah, budou mít šanci se na úseku Albula svézt novými soupravami Alvra.

Rhétské dráhy začaly obměňovat svůj vozový park a při příležitosti dnů UNESCO, které proběhly 11. a 12. června 2016, převzaly do provozu první ze šesti kloubových nízkopodlažních vlaků Alvra. V době konání mistrovsví světa budou v provozu čtyři soupravy, zbývající dvě pak rozšíří vozový park v létě 2017. K dispozici je 63 míst v 1. třídě, 217 míst ve druhé třídě, 4 místa pro vozíčkáře a ještě se dá využít 13 sklopných sedadel. Klimatizace a moderní informační systém je samozřejmostí. Nechybí rodinná sekce s dětským hřištěm a myslelo se samozřejmě i na cykloturisty. Pro fotografy je určen fotoodíl v prvním voze, kde si budou moci otevřít okna. Předpokládá se, že netrakční jednotky s řídicím vozem Ait 578 budou provozovány s lokomotivou Ge 4/4 III. Pořizovací náklady byly 124 milionů švýcarských franků, soupravy vyrobil Stadler.


Zdroje: Moje Švýcarsko, RhB [1], [2]


Vlad Poslat mail autorovi | 22.1.2017 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Švýcarsko


registrovaný uživatel CART 
30.01.2017 (14:27)  
KEPRT - pokud je jedno otevírací okno na 4 sedačky, tak není nutno, protože jsou všichni vestoje. :) :)
registrovaný uživatel Keprt 
30.01.2017 (10:13)  
by měla zůstat možnost vychutnávat si nerušený výhled...

A počítá se do toho i nerušený výhled ostatních cestujících na pozadí kochajícího se?
registrovaný uživatel CART 
30.01.2017 (8:34)  
SIM - vzhledem k tomu, jaký je vždy boj o místa u oken, a všichni turisti se snaží fotit, tak málo.

Nemám nic proti modernizaci (byť zrovna Švýcaři si donedávna zakládali na tom, že nechávali design vozidel "retro" a modernizovali citlivě, se zachováním "ducha" vozidla), rozhodně nejsem jeden z party "zlatá koženková Béčka", ale na tratích, které jsou z velké části turistické a "vyhlídkové", by měla zůstat možnost vychutnávat si nerušený výhled...
registrovaný uživatel Sim 
29.01.2017 (19:31)  
CART > a to je jako malo, nebo hodne?
registrovaný uživatel CART 
23.01.2017 (13:11)  
Achjo, tři otvírací okna na celý vlak... :(
registrovaný uživatel PPP 
23.01.2017 (9:56)  
Ta nádherná švýcarština ve videu :-). Je docela zábavné zapnout si titulky (v Hochdeutsch) a sledovat, jak se s tím ten automat strašně pere a nerozumí.

A vlaky skvělé, koncepčně promyšlené do posledního detailu a řemeslně perfektně zpracované. Kéž by podobně systematický přístup k obnově vozového parku byl obvyklý i v našich krajích...
22.01.2017 (20:30)  
Přeji si aby koruna zase posílila a CH bylo zase dostupnější. Tahle úzká a krajina kolem mě učarovala...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.01.2017 (13:08)  
opravdu hezké nové vlaky!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko