St. Moritz — Švýcarské horské středisko St. Moritz bude od 6. do 19. února 2017 hostitelem Mistrovství světa v alpském lyžování. Není nováčkem, letos to bude již popáté (po letech 1934, 1948, 1974 a 2003). St. Moritz leží na břehu jezera Moritzer See v nadmořské výšce přes 1800 metrů. Ze severu ho obklopuje pohoří Albula, z jihu pak masiv Bernina. Milovníci lyžování ve zdejší lokalitě najdou přes 350 km upravených sjezdovek obsluhovaných 57 lanovkami a vleky, dalších více než 200 km tras je připraveno pro běžkaře a pěší turisty. Zdaleka ne všechny svahy budou vyhrazeny pro mistrovství, i návštěvníci si budou mít kde zalyžovat. Během celého mistrovství na vás bude čekat doprovodný program, v klubech se budou pořádat párty… Celé údolí Engadin bude událostí žít. Ti, kteří do St. Moritz zamíří vlakem Rhétských drah, budou mít šanci se na úseku Albula svézt novými soupravami Alvra.
Rhétské dráhy začaly obměňovat svůj vozový park a při příležitosti dnů UNESCO, které proběhly 11. a 12. června 2016, převzaly do provozu první ze šesti kloubových nízkopodlažních vlaků Alvra. V době konání mistrovsví světa budou v provozu čtyři soupravy, zbývající dvě pak rozšíří vozový park v létě 2017. K dispozici je 63 míst v 1. třídě, 217 míst ve druhé třídě, 4 místa pro vozíčkáře a ještě se dá využít 13 sklopných sedadel. Klimatizace a moderní informační systém je samozřejmostí. Nechybí rodinná sekce s dětským hřištěm a myslelo se samozřejmě i na cykloturisty. Pro fotografy je určen fotoodíl v prvním voze, kde si budou moci otevřít okna. Předpokládá se, že netrakční jednotky s řídicím vozem Ait 578 budou provozovány s lokomotivou Ge 4/4 III. Pořizovací náklady byly 124 milionů švýcarských franků, soupravy vyrobil Stadler.
Zdroje: Moje Švýcarsko, RhB [1], [2]
A počítá se do toho i nerušený výhled ostatních cestujících na pozadí kochajícího se?
Nemám nic proti modernizaci (byť zrovna Švýcaři si donedávna zakládali na tom, že nechávali design vozidel "retro" a modernizovali citlivě, se zachováním "ducha" vozidla), rozhodně nejsem jeden z party "zlatá koženková Béčka", ale na tratích, které jsou z velké části turistické a "vyhlídkové", by měla zůstat možnost vychutnávat si nerušený výhled...
A vlaky skvělé, koncepčně promyšlené do posledního detailu a řemeslně perfektně zpracované. Kéž by podobně systematický přístup k obnově vozového parku byl obvyklý i v našich krajích...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.