..: Rozhovor s Duškem: vyhýbavé odpovědi a urážky tazatelů :..

Poslední R 1210 Doubrava Jihlava - Pardubice před stanicí Žďárec u Skutče, foto: Matouš Danielka Komentář – Pardubický deník pro své čtenáře v pondělí 5. září uspořádal on-line rozhovor s Jaromírem Duškem. Ten zastává funkci náměstka hejtmana Pardubického kraje, s odpovědností za dopravu a dopravní obslužnost. Zatímco médium pobízelo čtenáře k otázkám na Duškův volební program pro nastávající krajské volby, většinu tazatelů zajímala spíše jeho dosavadní rozhodnutí v oblasti dopravní obslužnosti kraje. Občané například požadovali vysvětlení, proč kraj objednává málo využívané vlaky na některých tratích, za jakých okolností probíhaly poslední škrty v autobusové dopravě či z jakého důvodu kraj nezajišťuje obsluhu páteřních relací spěšnými vlaky. V podstatě nic nového pod sluncem, chtělo by se říci.

Poněkud nestandardní však byly náměstkovy odpovědi. Namísto konkrétních vyjádření, jimiž by si Dušek svoje dosavadní kroky obhájil, zvolil ve většině případů vyhýbavé reakce, občas klesající až k urážkám tazatele. „Rozsah vašich informací se pohybuje na úrovni zapomenutého vojáka v džungli,“ sdělil například na úvod jedné z odpovědí, jiný ze čtenářů si odnesl označení „velmi neinformovaný pisatel mimo mísu“. Nepochodil ani uživatel, který se chtěl dopátrat změny počtu cestujících na trati 238 po zrušení spěšných vlaků – místo toho byl nepřímo označen za „komsomolce“, tedy člena komunistického svazu mládeže, jak Jaromír Dušek s oblibou říká tvůrcům optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji.

Průzkumy volebních preferencí ukazují, že se další Duškova kariéra bude pravděpodobně odehrávat již mimo krajskou samosprávu. Bude-li jeho nástupce alespoň o něco vstřícnější ke svým voličům, půjde do jisté míry o posun k lepšímu.

Komentář nemusí vyjadřovat stanovisko redakce.

RaPa Poslat mail autorovi | 7.9.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Komentáře

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
27.09.2016 (9:27)  
LUDVIK:
ale tady přece vůbec nejde o to, kdo je koho příznivcem. To, že kritizuji některé kroky Duška ještě neznamená, že ve všem souhlasím se Zárubou, jak se někteří diskutující snaží neustále podsouvat.

Bohužel jsem se pořád nedočkal od Duškových zastánců nějakých kloudných argumentů, které by jeho jednání podložily. Neustálé vytahování věcí, které byly údajně za minulého vedení špatně jsou trošku málo
registrovaný uživatel LUDVIK  mail  
26.09.2016 (17:38)  
A neni to tak, ze pan Dusek vyprovodil pana ing. Zarubu z IDS Pardubickeho kraje a zde jsou priznivci Dopravni spolecnosti pri CVUT?? :) Nevrazivost je ze clanku jasne znat, pozn. Pana Duska nemusim...
20.09.2016 (11:46)  
Záměrně do win-win nezahrnuji cestující, o ně nejde, ovšem změny toku financí na obslužnost jsou měřítkem - výhradním!

Jakto, že nezahrnují? Je snad nabídka rychlejších Sp. spojů pro cestující nezajímavá?
Zhoršila by se oblužnost Štítů, kdyby se místo vlaku zavedla zmiňovaná autobusová linka?

Mají snad cestující jezdit všude oklikou vlakem, protože u vás neumí udělat poctivé VŘ na autobusové dopravce?
19.09.2016 (12:55)  
Petr budvar: Chápu Vaše rozhořčení nad některými kroky JČ kraje. Tamní systém zas tak moc neznám, tak ho nekomentuji.

Zkuste se ale oprostit od situaci v JČ a zodpovědět mi napsoto konkrétní otázky ke konkrétním tratím zmiňovaným v minulém příspěvku.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
19.09.2016 (12:45)  
Vidíte, ani v tom principu win-win se neshodnem. Pokud tedy tím prvním "win" myslíte souhrn majitelů bus firem, který ovlivňuje toho druhého "win" - úředníka přiklepávajícího mu (za pro ostatní nerovných podmínek - á la kraj Jihočeský s Borovkovými švindly, a nikoli zadarmo) další kšeft, pak Vaší "koncepci" rozumím dokonale.
Stále nejsou čísla, o kolik desítek procent vzrostl počet přepravených veřejnou dopravou na pardubicku likvidací vlaků po 2011 a naopak o kolik stovek pércent je propad po instalaci ďábla (Ing. Jaromíra Duška)? Záměrně do win-win nezahrnuji cestující, o ně nejde, ovšem změny toku financí na obslužnost jsou měřítkem - výhradním!
19.09.2016 (9:52)  
bartik09: jak jinak :-).
19.09.2016 (9:37)  
rail_man: Duskova koncepce (bez ironie) je jezdit vlakem vsude kam vedou koleje a zastavovat vsude kde je nejaky nastupiste. To je samozrejme na ukor jizdnich dob a navaznosti na pripoje.
registrovaný uživatel xhj 
18.09.2016 (23:04)  
Já jsem občasný uživatel veřejné dopravy a v on-line rozhovoru jsem pokládal první příspěvek na který mně nebylo odpovězeno. Jen tvrzení, že vlak je levnější, než autobus. Přitom zrušením vlaku místo zrušení autobusu by do Holic spojení z Pardubic zůstalo (o cca 5 minut pomalejší) a zůstala by zajištěna dopravní obslužnost pro všechny obce na trase z odpolední směny v Pardubicích.
18.09.2016 (22:27)  
Petr budvar: já nevím, jestli správně rozumíte slovu koncepce. Ta se nedělá tak, aby byla výhodná jenom pro vlaky, nebo jenom pro busy, nebo jenom pro kohokoliv jiného. Koncepce se dělá v ideálním případě jako win-win situace pro většinu zůčastněných. Vězměme si již zmiňované pardubicko. Duškova "koncepce" je tady více méně protěžovat vlaky za každou cenu ať to stojí co to stojí.
Dušek zde mimo jiné "zachráníl" vlaky z Letohradu do Hanušovic a Štítů. Tyto spoje jsou z důvodu trasování a stavu tratí velice pomalé a spoje přepravují max. jednotky cestujících. Nebylo by přece jenom lepší obsloužit tyto sídla autobusy Jablonné - Zábřeh, Lichkov - Šumperk? Tak, aby linka spojovala větší sídla s návaznými přestupy v obou směrech? Nebylo by lepší za ušetřené peníze objednat více Sp. vlaků směr Pardubice a zkrátit tak cestu cestujícícm do krajského města? Nebylo by lepší místo těchto tratí udělat cyklostezky a ušetřené peníze dát do modernizace a elektrifikace Týniště - Letohrad, Lichkov - Králíky?
registrovaný uživatel DJ 
16.09.2016 (15:51)  
Petře Budvare, mám na mysli hledisko č. 2 (dle vašeho číslování).
Mimochodem, ve vašem seznamu chybí položka "z hlediska provozovatelů vlaků".
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko