..: GVD 2017: České Budějovice získají expresní spojení s Prahou :..

EC 101 Jože Plečnik, České Budějovice, foto: Josef Petrák České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.

Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.

Koncepční návrh JŘ pro rok 2017

Návrh JŘ linek objednávaných Ministerstvem dopravy

Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší

Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.

Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a  půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 27.4.2016 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
03.05.2016 (22:08)  
Celkový přepravní proud je možné odhadnout jako součet velikostí (= počtu obyvatel) měst dělen jejich vzdáleností nadruhou. Do zahraničí prý ještě vydělit desíti.

Eh, nemám dopravní vzdělání, ale toto je fakt hustý. Kdo to vymyslel? Kde se to učí? V jakých jednotkách to vyjde?
registrovaný uživatel Hrubfr13  mail  
03.05.2016 (20:57)  
Celkový přepravní proud je možné odhadnout jako součet velikostí (= počtu obyvatel) měst dělen jejich vzdáleností nadruhou. Do zahraničí prý ještě vydělit desíti. Tenhle vzoreček ještě nezohledňuje význam měst (turistika, UNESCO ČKrumlov) a atraktivitu spojení
registrovaný uživatel VencaM 
03.05.2016 (15:19)  
->stoupa
To samozřejmě chápu, že existuje mnoho subjektivních pohledů na věc. Někdo jede do Lince na přestup. Jiný do Třeboně, Někdo dojíždí za prací, jiný jede jednou za rok. Celkově však, když se sečtou tyto efekty, tak v pozitivních přínosech převažují dominantně ty na vnitrostátních relacích. Efekt zrychlení do Rakouska a většího počtu spojů do Rakouska je až někde vzadu. Proto jsem potěšen, že to tu někdo zmínil. Je škoda, že podle diskuse to vypadá, že si toto nikdo neuvědomuje.
V.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.05.2016 (15:12)  
pro VencaM:

No a vidite, je to opravdu individualni pohled. Pominme typ spojeni, hlavne ze EC a rychle, na urovni doby a stavajici, lec reko trati. Tedy zadne VTR.

Jsem invalidni duchodce, Auto jiz neridim - riziko pro vsechny. Zajima mne dobre spojeni na sit ÖBB do Linze (a dale). Po osobnich zkusenostec s CK, CB Taborem, Kaplici a Temelinem se JC docela rad vyhnu = proste projedu, profrcim. Ve vlaku EC mam funkcni WC a "Hospodu na koleckach", vic mista nez v Busu (dekuji, nechci). Alternativa je drazsi, Air Berlin Tegel - Salzburg, nebo Innsbruck.

Nic proti JC, ale Ausee, Hallstadt, Bad Ischl, Wolfgangsee, Salzburg, Kaprun, Uttendorf, Zillertal a Aussee mi "vonely" vice.
registrovaný uživatel VencaM 
03.05.2016 (14:21)  
-> CART
Právě. Celou dobu tu čtu, co se stane se spojením do Lince a dál, ale že celé tohle má přínos především pro spojení Praha - Tábor - Budějice, kde bude nejvíce pozitivních efektů a největší nárůst cestujících, to tady moc nikoho nezajímá.

Celé spojení do Rakouska je sice pěkné, ale z přepravního hlediska není důležité. Podstatné jsou expresy z Budějic ráno do Prahy a odpoledne zpět.Do Linze jsem jel v životě dvakrát a to kvůli přestupu. Dnes těch vlaků pojede víc a v lepších polohách. To je plus, ale osobně mě to vůbec nezajímá. Větší radost mám z těch rychlých Budějic.
V.
registrovaný uživatel CART 
03.05.2016 (13:55)  
No, že by se na trase Pha-Linz naplnil 4x denně sedmivozový Railjet je dle mne opravdu utopie, buďme rádi za třívozové EC, které je díky tomu zas aspoň celkem svižné i s našimi podmotorovanými mašinami, plus je možné mnohem snadněji přidávat posilové vozy Pha-Budějky.

A "otevírání možností via Linz" - to je samozřejmě otázka pohledu. Pro šotouše ano, pro běžného cestujícího už asi tolik ne.
03.05.2016 (12:33)  
Pikehead: uzel Linec otvírá zajímavé možnosti na rakouské síti a tím směrem by měl směrovat tento produkt
Uzel Linec neotevre v podstate zadny zajimavy moznosti, ktery by nebyly otevreny uz ted. Napr. Praha - Innsbruck bude za 7:30 misto soucasnejch 8:00. To jako vazne prilaka ty davy lidi? (Pro srovnani - autem je to za 6 hodin)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.05.2016 (11:28)  
pro SYN:

Jenom vidim Problem v tom, ze fabriky v Linz (A) Alpinku uspesne koupil Siemens (D), a ten je jak znamo dominantne v Erlangen. Prevzeti nebylo pratelske. Ale z Linzu se dostanes vsude, i vlakem v pohode. I Tak je spojeni Rakouska s Prahou pres Linz vhodne. Jako neresim zda bude EC provozovat ÖBB, nebo CD, natoz nedostatek/nabor lidi z CB. Ten je a bude. Naopak pohostinstvi ma co nabidnout. (Bordely neresim).

A DB Autobus x vlak Praha Nürnberg? Pomuze jen "rovnat kopce doliny". A to je drahe.
registrovaný uživatel SYN 
03.05.2016 (10:55)  
Stoupa: Přitáhnout lidi? Jo tomu jsem ochotnej věřit, to třeba jo. Ale ani řádově ne naplnit Railjet (soupravu jak ji máme), tomu neuvěřím! Možná někdy v budoucnu až to bude tak pod tři hodiny...
Mimochodem, srovnejte si to s DB busem Praha-Plzeň-Norimberk, co ta železnice dělá špatně že ten bus vychází citelně líp??
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.05.2016 (10:31)  
pro Cart (resp. v jeho dusledku)

A Stejnak si myslim, ze jak tu kdosi psal, spojeni Prahy (CZ)s Linz (A) ma smysl. Bez klopidla, RailJetem. Dalnice ty lidi "neda", vlak snad na uvedene trase spise jo. A "Jihoceske valciste" proste neresim.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko