České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
Je-li spor pana docenta s "dneska" obdobny, jako byl ondyno (do roku 2002 nejmene) spor mezi CVUT FEL a "Kachlikarnou" (VSE), pak potes Panbu VSD Zilina... :-)
To uznali i vlastnici akcii z USA.
A nepovažuju to za metabolický produkt.
Tak, jako můj dědeček (jinak velice chytrý člověk) nemohl pochopit, že 1 + 2 * 3 je sedum a né devět, tak vy nechápete, že "vzdálenost na druhou" je plocha (tj. když nějakou veličinu umocňujete, tak nemůžete umocnit jen velikost a jednotku už ne).
Jo a taky jsem vám už psal, že já tady nějaký tlačítka plus či mínus nemačkám, protože není zcela jasný jejich význam (resp. on jasný je, ale mnozí ho nechápou).
Howgh.
A samozřejmě, 300 km na druhou je 90000 km2.
Já píšu že obyvatel nadruhou je kravina a kilometr čtvereční tam nemá co dělat. A vy to díky svému nepochopitelně nepochopíte.
Já jsem psal 300^2*km.
Má umocňování přednost před násobenim, i když neni v závorce?
Jo.
Čili si to ještě jednou jak v mateřské školce napíšem řeknem.:
tři sta nadruhou kilometrů
Kolik je 300^2 (tři sta nadruhou)?
90000 (devadesát tisíc)
Když mám 90 000 kilometrů, jak to napíšu?
90000 km
Jaxte sakra mohl dojít k výsledku "9000 km2"?
To nic nemění na tom, že výpočet nefunguje.
A díky za to, že místo -15 mám jen -13. Díky za ty minimálně dvě pluska.
SI konformní rozměr počtu obyvatel je mol. Tudíž Praha obsahuje nějakých 2,13amolu cajzlia. :-)
Analogicky u kilomertu čtverečního. 300^2*km je 90000 km, ne že 300km^2 je 90000km^2
Hm, jenže to jsou všecko špatné úvahy. Pokud násobíte počty obyvatel dvou měst a vytknete "10 000" před závorku, pak ale těch 10 kilo musíte taky umocnit na druhou (tj. máte hned 100 mega), a když pak násobíte "obyvatel * obyvatel", tak vyjde "obyvatel na druhou" (jenže fyzikálně má obyvatel rozměr "1", tudíž celý výpočet vyjde v 1/km2).
A samozřejmě, 300 km na druhou je 90000 km2.
Vono totiž 100 cm2 taky není totéž co 1 m2.
kdyz ony ty masinky (lhostejno zda stare ci nove) bez elementarni znalosti fyzika . v Tom mechaniky a elektriky - jaksi nejezdi...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.