České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
Co se týče Budějovic, nejsem si jist, co nastane. Z několika cest rychlíkem si vzpomínám na poměrně slušné obsazení mezi Prahou a Táborem, dál do Veselí už to bylo slabší, a konec do Budějic jsem se ve vlaku skoro bál. Jestliže se vloží spoj z Prahy o půl hodiny později, který tam bude zhruba o 20 minut rychleji, z čehož ale dobrá třetina tvoří otravné stání rychlíků v Táboře (doufám, že budou na nástupiště instalovány stánky s občerstvením!), a současně některé rychlíky nenabídnou spojení z mezilehlých stanic až do Budějovic, poněvadž skončí ve Veselí, pak se obávám ještě většího průvanu v rychlících jako takových. Naproti tomu expresy mají slušnou šanci zaujmout. Celkově těch vlaků ale bude podle mě spíše nadbytek. Uvidíme.
Tradiční přetahovaná Kolín - Třebová koukám nekončí. Jsem zvědav, komu těch pár minut zachrání přestup. Spolu s avizovanou změnou zastavování ve směru Olomouc z toho bude dobrý gulyás. No, když to přitáhne a neodradí lidi... :-)
http://provoz.szdc.cz/portal/Show.aspx?oid=914541
Pokud jde o Ex do Budějic, tak kromě MD, to především ovlivňuje MF. Když Babišátor nepustí korunu, tak nic nebude.
V.
Je to jako se bavit se cestou do restaurace o tom, co si dám k jídlu, když neznám jídelní lístek. Vím, co chci, ale pingl mi pak řekne, že řízek už není, místo opečených brambor mají obyčejné a navíc si musím sednout támhle, protože tady je rezervace. Když se konečně dočkám, tak přinese polívku s jedním kouskem masa, studenou omáčku a kyselý ksicht. Jenže co naděláte, když je to jediná hospoda ve městě.
Snad vyjde alespoň něco. V.
P.S. A to nepočítám ty hosty u žlutého a černého stolu, kteří furt křičí na obsluhu a nejraději by si dali to jídlo, co mám já a nejlépe, abych je pozval :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.