..: Zastavování v České Třebové - věčné téma :..

Vlak vyšší kvality přijíždí do stanice Česká Třebová, foto: BambeČeská Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.

Celkový pohled na stanici a město Česká Třebová, foto: Jan Štenička Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.

Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.

Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 15.10.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   
25.10.2015 (12:55)  
úplně naposledy a nic ve zlém.

nemyslím si, že by Němci, Italové a jiné národy evropské byly tak stejně naladění k zastavování k každé díře, kde si starosta zamane, že tam budou vlaky zastavovat jako v České Třebové.

Ano nějaký zájmový bod. Dobře, ale jinak to frčí.

Rozumím, že jsme malá země.
Rozumím, že máme dráhy na podobné úrovni jako Němci v 1985.
Rozumím, že nebylo tolik cestujících na D1Ex, aby zaplnili každý spoj v každou hodinu po všechny dny až po střechu do skonání stavebních prací na naší "hopsa strasse".

Myšlení Českých drah je na úrovni také z roku 1985, kdy žijí v dojmu, že zákazník je POTŘEBUJE a že se zákazník PŘIZPŮSOBÍ. Ne, nepotřebuje je a ti co se přizpůsobí, tak ti houfně vymírají...

proto jsem pochopil proč tedy musí zastavovat i v České Třebové ve stanici a jet po loudavé trati, která na trase Brno - Praha působí zpoždění.

Někde jsem četl, že Slovenská strela s maximální rychlostí 140km/h ujela z Bratislavy do Prahy za 4:14 min. Proto byla zajímavá a jezdila plná, ano v roce 1937 (38? 39?).


děkuji za pochopení
Registered user HonzaK 
25.10.2015 (5:56)  
jadole - ok u CT se spocita uplne vse. Nesmi se zapomenout na zadny okres! U Kolina vezmu v potaz pouze okres Kolin. Okresy Kutna Hora, Nymburk, Mlada Boleslav. Česka Lípa pocitat nebudeme, pac by Kolin suverene CT porazil. Doporucuji si na webu MD precist dokument plan dopravni obsluhy. CT tam neni vedena jako dulezity prestupni uzel nadregionalniho vyznamu, zatimco Kolin je veden jako vyznamny nemetropolitni region nadregionalniho vyznamu ;-) Uzel Kolin spojuje dalsi nemetropolitni regiony s Moravou vzdalenostne a casove vyhodneji nez kdyby prestupy byly realizovany v Praze ;-) http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/90D75F36-3966-4555-8115-F19BE04DED54/0/MaterialProPMDPlanDopravniObsluhyUzemi.pdf
24.10.2015 (12:33)  
jandole: Tušíte co je spádovost?
Registered user jadole 
23.10.2015 (23:53)  
HonzaK: nesouhlasím s Vaším porovnáváním ČT versus Kolín. Trvám na tom, že spádová oblast pro ČT je větší - prakticky komplet od blanenska na sever, plus určitý okruh na všechny strany kolem ČT. To dělá celkem více lidí než Kolínsko, byť má třeba vlastní město více obyvatel. A obecně je dopravní dostupnost obcí ve spádovém regionu ČT horší než na Kolínsku.
Registered user nojva  mail  
23.10.2015 (16:14)  
Michal Bláha: zrychlení na 2:30 bych zas tak neoslavoval.. v GVD 2006/07 se jezdilo Praha-Holešovice - Brno za 2:35 (Holešovice-Libeň časově srovnatelné s cestou z hlavního po novém spojení)
Už před rekonstrukcí Úval-Běchovic se dalo zajet Praha-Kolín za 30-31 minut, bez zastavení Pardubice za 48 minut. Teď po rekonstrukci bude jízdní doba Pce-Praha 55 minut, což je pořád 16% vaty v JŘ, v úseku Kolín-Praha se dostáváme až ke 20%
Chápu že tenhle úsek je přetíženej a chce to kompromis aby se protlačily i osobáky
Za mě osobně ať se klidně v MuN zastavuje, dokud se nádražím projíždí jen 60 km/h
Registered user M 
22.10.2015 (22:13)  
Zastavovat smer Brno i smer Olomouc stridave v CT a v Koline.
A vlaky za Olomouc posilat stridave na sever a na jih a tam i tam je pulit v Hranicich a Otrokovicich. Pripadne to delit uz v Olomouci. Tolik k 270, co je tam dal?:-)
Registered user HonzaK 
22.10.2015 (15:31)  
gissi- klid. Jeste jednou si prectete o cem pisu. Je hezke kdyz je 33 spojeni dle jizdnich radu, ale prakticky se nepodari 50% najitych spoju realizovat, jelikoz CD nedovedou jezdit zde vcas(ok jsou vyluky). Ale nepockat 1-2 minuty a nechat ujet pripojny vlak, ktery stejne je za 10 km v Prelouci predjet railjetem mi prijde idiotstvi dotycneho dispecera, kdyz uz vi ze co jede za dalsich 20 min ma zpozdeni 30 min. A pro pripojny R je v podstate jedno zda bude predjet v PCE nebo Prelouci, do Prahy dorazi ve stejny cas.
Registered user gissi 
22.10.2015 (10:44)  
Pro Starouš:

Omlouvám se za výraz podprůměrná důležitost ve spojení s Hradcem Králové. Chtěl jsem napsat průměrně důležitého krajského města. A mým záměrem bylo spíš upozornit na to, že Kolin nadprůměrně důležitým okresním městem z celostátního hlediska je.
22.10.2015 (8:36)  
HonzaK: Já Vás chápu. Z pohledu ČT by ale bylo vhodnější, kdyby to zastavování bylo prohozené (aby jezdilo na Brno něco po hodině). Na druhou stranu chápu, že by byl problém zase pro Kolín. A také naprosto rozumím Vaší nechuti, když se zavedlo, že v ČT bude zastavovat vše a v Kolíně to zůstane jako doposud. Už tam podle mě byla chyba a mělo to zastavovat stejně. Vždy jsem byl pro to, aby v Kolíně mimo vlaků kategorie SC a případně některých posilových vlaků zastavovaly všechny dálkové vlaky.

A také chápu názory dalších lidí, že jiná města, která nejsou na koridoru, mají mnohem horší vlakové spojení, než ČT. Nicméně si myslím, že ve velké míře jsou vlaky v těchto městech nahrazeny autobusy a navíc když už ten vlak tudy jede ....
22.10.2015 (7:55)  
gissi, čímpak poměřujete tu podprůměrnost krajského města? Karlovými Vary? Nebo snad Jihlavou? Nebo třeba dokonce Pardubicemi?
  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko