..: Zastavování v České Třebové - věčné téma :..

Vlak vyšší kvality přijíždí do stanice Česká Třebová, foto: BambeČeská Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.

Celkový pohled na stanici a město Česká Třebová, foto: Jan Štenička Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.

Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.

Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 15.10.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   
Registered user arj 
28.10.2015 (22:28)  
JiP 25.10.2015 (23:44): kdyz bych mel jet trasu Blava-Praha jako skupinka lidi, tak bych Vas problem resil zcela jednodusse místenkami ... dalkovy cestujici narozdil od Vas ma v naproste vetsine pripadu mistenku

Cestovní doklady jsem si v Blavě pořizoval vloni při stejné akci (taky to byl pátek odpoledne) ... připomnělo mi to doby, kdy ještě veřejnou dopravou a zejména vlakem jezdila většina lidí, kteří se někam potřebovali dostat. Kromě těch šílených front je navíc nevýhoda, že místenka člověka váže na konkrétní spoj, takže jsme se (my jsme byli skupina 2 lidí) rozhodli to riskovat.

... vyjma vybrane dny v letni sezone by nezastavujici spoje mezi Prahou a Brnem a i dale Blavou a Vidni vozily toliko vzduch

A kde se stala chyba? aneb jiná vzpomínka z června - fronta na dálničním Ringu ve Vídni, ve které jsme zdaleka nebyli jediné auto s českou SPZetkou
Registered user arj 
28.10.2015 (21:55)  
Lo Wang] 27.10.2015 (9:56): je lepší neobsazený vlak, než vlak obsazený meziregionální frekvencí?

Dobrá otázka - ale kde je hranice mezi co nejvyšším a přitom ještě pohodlným využitím a přeplněním, které už vede k nasr*ní, zejména těch dálkových cestujících.

by to mělo být v zájmu ČD, ani MD, které se ale v podání ANO snaží vyhnat lidi do aut jezdících na řepku

Jak se na trati Č.Třebová - Brno vyhánějí cestující z vlaků do aut? To se ptám zcela vážně, protože je to jednosměrně necelých 100 km, tj. kolem 40-50 tisíc km/rok, což znamená
vlakem ročně za 20 tisíc Kč (roční 100 % In-karta) versus
autem řádově 80 tisíc za PHM + 2x údržba + 1/2 pneu, takže už jen za tohle jsem u 100 tisíc a to bez odpisů/amortizace.
28.10.2015 (19:11)  
Lukáš Hradecký: Nevím, jestli úplně porovnáváte porovnatelné. Jančura jezdí 1x za 2 hodiny s kapacitou cca 60 míst. Railjet jezdí 1x za 2 hodiny s kapacitou 408/442 míst. Nevím, jak moc "prázdný" znamená prázdný, ale i kdyby jel zaplněn z 20 %, pořád toho odveze více než Jančura :)
28.10.2015 (18:29)  
Aleš Liesk.

Ano Slovenská strela jela v roce 1937 4hod 15min, podle vás 4hod 18min, a se zastavením v Brně 4hod 20min = (260 min).
V pravidelném provozu pak stávala v Brně 35 min ??? (proč tak dlouho) ... .
Po stavenbních úpravách, které se díky válce neuskutečnily, měly vlaky jezdit se zastávkou v Brně v čas pod 4 hodiny.

Pane Liesku, tímto byla přece tehdy Slovenská strela zajímavá, protože ostatní rychlíky jezdily až o 100 minut stejnou trasu déle a možná jízda na speciální povolenku byla snad / možná až za protektorátu, nebo to byl nějaký příplatek dnešního typu SC.

Ale nevěřím tomu, že když někdo v době ekonomického českého Švýcarska přišel na hlavná Blava a řekl Praha Strelou, že mu řekli Nie. (teda pokud nepřišel těsně před odjezdem plného vlaku).

Navíc tam byl malý bufet.

Myslím, že takový InterPanter postavený jako 1. klassa mit bufett, jako 3 a možná i 5-ti vozová souprava s odjezdem v 7:00, 8:00 a 9:00 ráno z Blavy a jednou zastávkou v Brně a návrat z Prahy odjezdy v čas: 16:00, 18:00 a 20:00 každý pracovní den by se hoooooodně uživil.

Jistě, že si myslím, že jsou lidi co dají za jízdenku z Blavy tisícovku a z Brna pětistovku do Prahy.

JIP

a Jančura se Žlutým gumokolem jezdí přímou linkou z Brna do Vídně úplně plný a občas jede posilový autobus navíc.

Proč jezdí RailJet prázdný pane Jip?

protože ČD stojí 640,- Kč a Žlutý gumokol jede za 200,- Kč

a to se vyplatí a ČD zjevně ne.
Registered user Kakov 
27.10.2015 (18:34)  
Aleš Liesk.: mohu vědět, o jaké době Sl. strely mluvíte?? děkuji
27.10.2015 (9:56)  
arj: Myslíte si, že je lepší neobsazený vlak, než vlak obsazený meziregionální frekvencí? Nemyslím si, že by to mělo být v zájmu ČD, ani MD, které se ale v podání ANO snaží vyhnat lidi do aut jezdících na řepku :)
Registered user JiP 
27.10.2015 (3:47)  
Aleš Liesk.: To je dobra pripominka. Slovenska strela byl skutecne vlak jen pro uzkou skupinky vyvolenych, mela absolutni prednost a hlavne nikde nestavela. Pokud bychom vzali dnes napr. 380, za ni povesily 4 Ampz a udelaly spoj, ktery bude mit obdobne absolutni prednost a zastavi jenom v Brne, tak ta jizdni doba bude taky o dost kratsi nez soucasne EC spoje. Navic tady se stale projevuje ona salamova vystavba koridoru, kdy ani po 20 !!!!! letech od zahajeni vystavby neni hotovo a uz 20 !!!! let musime mit v jizdnich radech docela velke vaty na eliminaci vyluk. A to nas stale jeste ceka prestvba Brna, rekonstrukce cele CT coz je dalsich skoro 12 km trati a usek CHocen - Usti. Ocekavam ze jeste 10 let se v tom budeme rypat abychom zjistili, ze prvnim postavenym usekum uz tahne na 30 let !!! a bude potreba opet rozsahlejsi forma udrzby = vyluky, zpozdeni.... Soucasne jizdni doby jsou stale jeste dosti vzdalene stavu, kdy vlak na statni hranici vstoupi na jiz modernizovanou trat a po takove bez jakychkoliv omezeni dojede az do Prahy.
26.10.2015 (16:08)  
S tou Slovenskou strelou to bylo trošičku jinak.
Ty 4:18 byla nějaká "zkušební jízda", co se z toho dá vytřískat. Pravidelná jízdní doba byla o maličko delší.
Dále, Sl. strela nebyla vlakem "pro obyčejné lidi", ale jízda byla povolena pouze na zvláštní povolenku. A taky nejezdila denně a stavěla jen v Brně.
Takže s tím "byla zajímavá a proto jezdila plná" to není úplně přesné.
Registered user JiP 
25.10.2015 (23:44)  
Arj: :-0 Vcelku me skokujete, ja teda kdyz bych mel jet trasu Blava-Praha jako skupinka lidi, tak bych Vas problem resil zcela jednodusse mistenkami.
A porad se tu mluvi o tom dogmatu ze mistni frekvence krade mista dalkovym cestujicim. Tak jednak dalkovy cestujici narozdil od Vas ma v naproste vetsine pripadu mistenku a jiz se tu mnohokrat probralo, ze vyjma vybrane dny v letni sezone by nezastavujici spoje mezi Prahou a Brnem a i dale Blavou a Vidni vozily toliko vzduch. Schvalne-kolik ten den jelo s Vami celou trasu Praha-Blava ? Napr. CD resi, ze Railjety v useku Brno-Viden dost casto jezdi prakticky uplne prazdne a na cele osazenstvo by stacil jeden vagon. Obsazenost techto spoju zachranuje prave mistni frekvence!
Registered user arj 
25.10.2015 (21:20)  
Vlakem EC z Blavy do Prahy jsem se svezl v pátek odpoledne. Nebyl problém s migranty (žádné jsem neviděl) ani s policisty, kteří (by) je kontrolovali (prošli během plánovaného pobytu v BV).
Nevadilo mi ani několikeré zastavení v "uzlech", ale vadili mi cestující, jedoucí z velkoměst do uzlů - konkrétně z BA do Kútů a z Brna do ČT. Tihle cestující, jezdící pravidelně, už vědí, kde stojí "jejich" vagon (= obsazený tak, aby si sedli, nejlépe ve skupince). Cestující jedoucí jen občas na dálkové trase vleze někam do vlaku - je-li sám, tak má šanci se chytnout možná hned, možná po průchodu 2-3 vozů, skupinka více dálkových cestujících najde místa v Bratislavě/Brně společně jen stěží, zato v Kútech/Třebové není problém najít ani volnou čtyřku.

Takže můj názor - nejde o ztrátu na jízdní době (něco přes 4 hodiny, zpoždění bylo zanedbatelné a vlak si ho přivezl už do Blavy), ale problém je v tom, že tato "místní frekvence" dojíždějících odhání dálkové cestující.
  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko