..: Zastavování v České Třebové - věčné téma :..

Vlak vyšší kvality přijíždí do stanice Česká Třebová, foto: BambeČeská Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.

Celkový pohled na stanici a město Česká Třebová, foto: Jan Štenička Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.

Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.

Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 15.10.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 18      Zpráv na stránku:   
21.10.2015 (18:27)  
HonzaK: Aha, míříte zase jinam :) Dobře, nemám problém. Řekněte mi:
1) Kolik si myslíte, že stojí jedno zastavení vlaku v ČT z pohledu celkových nákladů na vypravení 1 vlaku?
2) Proč se raději nesnažíte řešit zlepšení situace pro občany středočeského kraje, ale míříte cestou zhoršení pro ostatní? Není to smutné jít cestou závisti a škůdcovství? :)
Registered user HonzaK 
21.10.2015 (16:07)  
Lo Wang - Ne, narazim na to, ze Stredocesky kraj do HDP CR prispiva 10x vice nez Pardubicky kraj. Coz je logicke. 2x vice obyvatel, Skoda auto atd... Tim na danich odvede vic a ve vlakove doprave dostava horsi sluzby nez Pardubicky kraj. A Zeleny a spol. Stredocesky kraj znevyhodnili ;-) Stat nechce davat do zeleznicni dopravy vic, tak touto zmenou doslo ke zmirneni nespravedliveho stavu. Myslim tim vlaky objednavane ze strany statu.
21.10.2015 (13:51)  
HonzaK: Vy snad platíte jiné jedny daně státu a jiné daně obcím? Pokud narážíte na rozpočtové určení daní, dobrá, můžeme to vzít v potaz, ale pak by spravedlivé, aby každá obec / kraj platila za každé zastavení vlaku. Nevidím jediný důvod, proč by to měla platit jen všemi nenáviděná ČT. Jinak samozřejmě poznámka o tom, že to zaplatí jiné kraje, je nesmyslná (tedy pokud oddělujeme rozpočty státu, krajů a obcí).

Tomáš Boro: Chápu Váš pohled. Já jezdím sám nebo ve dvou, takže pro mě je optimální velkoprostor s leteckým uspořádáním. Nicméně bychom se asi mohli shodnout na tom, že je ideální, když jsou ve vlaku oba typy vozů. Jinak ano, máte pravdu. V 5:38 bude z Brna vyrážet IC 578 do Prahy.
Registered user T505 
21.10.2015 (13:31)  
Lo Wang
Jenže já cestuji v 95% ve skupině, (pracovně, s rodinou) a tak se mohu o čemkoliv bavit aniž bych rušil okolí, nebo okolí mě. Mimochodem jsem prohlížel novej jízdní řád, a pokud jsem to dobře pochopil tak Johannes Brahms už nebude jezdit z Brna ale z Prahy, přitom z Brna pojede ve stávající poloze jinej vlak. Může mě to někdo potvrdit a nebo vyvrátit, případně vysvětlit co se touhle opičárnou dosáhne?
Registered user HonzaK 
21.10.2015 (13:12)  
Lo Wang- Ano Vam je to jedno, protoze CT z toho mela nadstandardni profit nez tomu odpovida ekonomicka sila a vyznam Pardubickeho kraje. Ostatni obcane z jinych kraju to z dani zaplati, ze? To byl pristup Recka. Budeme mit nadstandard, ktery nam zaplati nekdo jiny. ;-)
21.10.2015 (11:08)  
JiP: vkládáte mi do klávesnice slova, která jsem nenapsal, a pak s nimi zuřivě polemizujete. Brevíř úspěšného diskutéra je asi vaším oblíbeným čtivem, že? ;-)
Kde píšu něco o tom, že zkracování jízdních dob je špatně? Já tu jen a pouze rozporuji tento váš názor:
JiP, 18.10.2015 (1:45) ... kdyz pak stejni navrhnout zmodernizovat napr usek Chocen-Usti nad Orlici s propadem na 110 km/h, kde propalena energie v delsim horizontu by zaplatila cely tunel, ktery by toto eliminoval.

Zatimco na lince Praha-Ostrava to jsou vesmes vnitrostatni vlaky
Čo si predstavujete pod takým pojmom vesměs?
Většina ČD EC a Ex pokračuje na Slovensko (Polsko), v ČR končí jen večerní vlaky.
U soukromníků a pendolín je to naopak - většina končí v ČR, dál jedou jen 1 či dva spoje od každého.

LH Nechápu proč mezistátní EC, který staví v VM a VS musí stavět ve VM, když ze Vsetína vyjede OS vlak Vsetín - Přerov... Správně by ti lidé jedoucí do VM si měli ve Vsetíně vystoupit a přesednout na ten OS, který je do VM z VS přece doveze.
Vy to totiž chápat nechcete, tak se pak nedivte.
Už jsem vám to psal: osobák, který vyjede ze VS po ECčku, je lidem, kteří chtějí z VM do Prahy, celkem -gh-.
Když už, tak tedy projíždět VS a ze VS do VM udělat Os PŘED tím EC, obráceně pak z VM do VS vypravit Os po odjezdu EC z Prahy. Kupodivu totiž bude větší frekvence ze VS a VM na OC a Prahu (příp. opačně), než ze Slovenska do Vsetína a pak osobákem do VM.
21.10.2015 (10:25)  
HonzaK: Upřímně je mi jedno, jestli se to zaplatí z daní občanů přes stát, nebo z daní občanů přes obec / kraj. V tomto případě je pro mě důležitý výsledek. A já, jakožto občan placící daně, vidím, že Pardubický kraj a ČT se snaží něco zlepšit pro své občany a také vidím, že Kolín se nesnaží nic zlepšit pro své občany. A jakožto volič bych to rozhodně měl zohlednit :) Co se týče odbornosti na téma dopravní obsluhy, do toho se raději pouštět nebudu, protože peníze a odpovědnost do tohoto rozhodnutí dává podle mě politik, nikoliv odborník.

Tomáš Boro: Osobně mám jinou zkušenost. Podle mě velkoprostor v leteckém uspořádání dává pocit mnohem většího soukromí, než kupé, kde na mě ze všech stran někdo kouká :)
Registered user T505 
21.10.2015 (9:15)  
JiP
skoda ze nejsou railjety i na Bratislavke vetvi žádná škoda, díky obědnávce ČD jsou sedadla narvaný na sobě, a v jednotce jsou pouze velkoprostorové vozy kde chybí jakékoliv soukromí. Pokud to jde, tak si na relaci Brno-Praha a zpět raději vybírám EC na Brtislavské větvi, kde jsou vozy s kupé, a na rychlost přepravy je to naprosto stejné. Oddílové uspořádání s kupé jsou u cestujících podstatně oblíbenější.
Registered user HonzaK 
21.10.2015 (8:55)  
Lo Wang - ano je to jeden z duvodu, ze ve STC jsou v tomto necinni. Ale nevidim duvod proc by si krajsti politici a obecni politici meli delat kampan za statni prachy. At si ji delaji za mestske a krajske prachy ;-) Reseni obsluznosti bych nechal na odbornicich. Pokud CT nevyhovuje mnozstvi spoju, tak jim kraj muze zaplatit SP. Ale proc by hejtman daval penize z krajskeho rozpoctu, kdyz to muze vyresit pres stat, ze?
21.10.2015 (8:37)  
HonzaK: Co na to říci než to, proč Kolínští zastupitelé neprojevili zájem o zastavování těchto vlaků ve svém městě? Takže není chyba v tom, že se ČT a Pardubický kraj snaží o kvalitní spojení, ale v tom, že naopak Kolín na to rezignuje. Je to přesně, jak napsal vitab - byly 2 řešení -> buď zlepšit spojení Kolínu a nebo zhoršit spojení ČT. I díky laxnosti Kolína byla bohužel zvolena možnost číslo 2.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 18      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko