..: Zastavování v České Třebové - věčné téma :..

Vlak vyšší kvality přijíždí do stanice Česká Třebová, foto: BambeČeská Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.

Celkový pohled na stanici a město Česká Třebová, foto: Jan Štenička Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.

Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.

Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 15.10.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 18      Zpráv na stránku:   
Registered user gissi 
22.10.2015 (7:03)  
Pro HonzaK:

Pane kolego, zadal jsem si do vyhledávače spojení HK-KO a pro následujících 12 hodin mně našel celkem 33 spojení s běžnou jízdní dobou 55-65 minut, se dvěma výjimkami 78 a 80 minut. Mám pocit, že pro spojení podprůměrně důležitého krajského města s výrazně nadprůměrně důležitým okresním městem v JINÉM kraji se jedná o poměrně dost nadstandardní možnosti spojení VHD. Tak nás tu prosím nemystifikujte nějakými dvěma nebo dokonce třemi hodinami jízdní doby.
Registered user HonzaK 
21.10.2015 (20:26)  
Lo Wang -taky hezky vecer a neberte me vazne. Moje nazory jsou stejne extremni jak argumenty lidi z CT co pisi na MD. Ja si osobne myslim, ze novy jizdni rad je prijatelny kompromis a plno veci se zlepsilo. Soucasny jizdni rad je vyhodny pro spojeni Hradec Kralove-Pardubice-Ceska Trebova, ale tragedie je spojeni Hradec Kralove-Pardubice-Kolin, kde v Pardubicich pripojne vlaky necekaji a pak Vam jede railjet, ktery Kolin projizdi... A dalsi spoj na Kolin jede za 20 min, ale uz ma 30 min zpozdeni. Ale z nejakeho duvodu predchozi R a EC nemohou pockat nekdy ani 1-2 minuty, aby se stihlo prestoupit a cestujici nemusel v 21. stoleti jet 64 km 2-3 hodiny ;-)
21.10.2015 (20:13)  
HonzaK: Tak prosím přestaňte mít pocit méněcennosti a bojujme spolu za kvalitnější spojení pro všechny. Nelíbí se mi styl "když chcípla koza mě, ať chcípne i sousodovi" ... Bude to ve prospěch nás všech :) Ale už vážně musím jít ... hezký večer :)
Registered user HonzaK 
21.10.2015 (20:09)  
Lo Wang- mozna to je o zvyku. V Koline na ukor CT uz to trpime nekolik let a lide napojeni na CT nam nase pozadavky vzdy zamitli, kdyz jsme se dozadovali stejneho spojeni jako ma CT ;-)
21.10.2015 (20:05)  
HonzaK: Laskavě nepochybujte o inteligenci voličů. Každý volí podle toho, co je pro něj výhodné. Nevím, jestli většina má takové sadamasochistické sklony, jako Vy, kteří závidí první a poslední (že někomu vlak zastaví a mně ne) a zároveň tvrdí, jak je vše v pořádku, já jsem s tím spokojený, že mi tam nezastavuje .... Takže hezký zbytek nejen večera :)
Registered user HonzaK 
21.10.2015 (20:01)  
Lo Wang- pokud je hlavnim kriteriem v CT pro volbu politika to zda v CT stavi vsechny vlaky ci ne,tak se nedivim, ze v CT krom velkeho nadrazi a terminalu nic neni, jelikoz se mistni politici nemusi moc snazit ;-) To byl vtip. Ale uprimne Ceska Trebova a ani mnohem vetsi Kolin nejsou tak velka mesta jako Pardubice ci Olomouc, aby zde stavelo vse. Ale samozrejme, ze urcite vsichni z techto mestecek bychom byli radi, aby zde stavelo vse, ale na druhou stranu to vidim jako vyhazovani penez a budu radsi kdyz se zainvestuji do neceho uzitecnejsiho ;-)
21.10.2015 (19:52)  
HonzaK: No, jestli si myslíte, že zakecáte Vaše nesmysly o tom, jak jiné kraje dotují ČT, ve kterém jste se sekl a nedokázal jste odpovědět žádnou z kladených otázek, tak opravdu nevím, jak mám se zaseknutou deskou diskutovat. Myslete si co chcete, ale politici mají zodpovědnost vůči voličům a teprve ve volbách se ukáže, jestli jejich tah byl správný. Vše ostatní jsou čiré spekulace a hypotézy :)
Registered user HonzaK 
21.10.2015 (19:48)  
Lo Wang - Je mi lito, ze se s tim nedovedete smirit. Opakujete porad dokola to same. Jste jak decko kteremu vzali hracku v podobe vlacku ;-) Neuvedl jste ani jeden argument proc by to v CT melo byt jinak. A nesouhlasim s Vami, ze by o doprave meli rozhodovat politici. Ti to vzdy akorat pohnoji a rozhodnou dle svych zajmu jako v minulych letech v pripade CT. Lide s vazbou na CT co se zaslouzili o zmenu v minulych letech smetli pripominky obyvatel z Kolina ze stolu. Mohli je tez akceptovat a dnes by se to nemuselo resit.
21.10.2015 (19:39)  
HonzaK: Takže opět mi neodpovíte na otázku, že? To, že VY si něco myslíte (že je tam počet vlaků nízký / vysoký), naprosto nic neznamená. VY rozhodně odborník nejste. To sice nejsem ani já, ale já alespoň neříkám, že jen má úvaha je správná.

Mimochodem k tomu, od jakých odborníků z MD jste nabral, že hlavním důvodem nezastavování vlaků v ČT jsou náklady na zastavení, se raději ptát ani nebudu, protože jste nebyl zatím ani jednou schopen cokoliv zodpovědět. Dosti ale pochybuji, že ten náklad na zastavení v ČT k celkovým nákladům je vyšší, než 0,01 %.
Registered user HonzaK 
21.10.2015 (19:18)  
Lo Wang - Proc? Pocet spoju v Koline je dostacujici, tak nevidim duvod... A jak rikam, pokud CT chce vetsi luxus at starosta se dohodne s okolnimi obcemi a prispeje ze sveho rozpoctu. Myslim si ze neni problem v tom, aby si CT objednala zastavovani dalsich vlaku, pokud chteji obyvatele nadstandard. I dle noveho jizdniho radu ma CT nejluxusnejsi frekvenci zastavovani vlaku v CR vzhledem k poctu obyvatel. Tak nechapu to fnukani. A k nakladum, ty byly hlavnim argumentem MD, a odbornikum verim vic nez politikum, zamestnancum CD bydlicim a dojizdejim do CT a vic nez mistnim diskuterum ;-) A pokud se nekde plytva penezi ze statniho rozpoctu, tak ma pravo do toho kecat zbylych 1O mega obyvatel teto zeme. Toto neni skudcovstvi.
  1 2 3 4 5 6 ... 18      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko