..: Modernizace tratě 180 proběhne pouze ve stávající stopě :..

754.057, Výhybna Radonice, trať 180, foto: Vítek_V Plzeň — Několik dní po příslibu bavorského ministra dopravy o uvolnění finančních prostředků a vyslovení podpory k projektu nové rychlostní tratě mezi Českem a Mnichovem se v Holýšově na Domažlicku uskutečnila prezentace Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) k plánovaným úpravám stávající tratě 180. Plány modernizace dříve vzbudily vlnu nevole, neboť se místní obyvatelé obávali rozsáhlých záborů pozemků a demolic kvůli stavbě. Na prezentaci vystoupil Pavel Paidar, náměstek ředitele Stavební správy západ, který přítomné informoval, že na české straně dojde pouze k takovým úpravám, jaké známe například z tratě 170 v úseku mezi Plzní a Chebem. Trať tak bude celkově elektrifikována a na několika místech také zdvoukolejněna, přičemž maximální možná traťová rychlost by se měla pohybovat v úrovni do limitu 140 km/h pro standardní vozy a do 160 km/h pro vozy s naklápěcí skříní.

Elektrifikace dalších tratí, které plánuje SŽDC:

  • Plzeň - Domažlice
  • Kladno - Praha
  • Jihlava - Třebíč - Brno
  • Brno - Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště
  • Staré Město u Uh. Hradiště - Bojkovice město
  • Újezdec u Luhačovic - Luhačovice
  • Ostrava - Frýdek-Místek - Valašské Meziříčí
  • Frýdek-Místek - Český Těšín
  • Studénka - Příbor - Veřovice
  • Olomouc - Uničov - Šumperk

Z původního plánu zcela nové rychlostní trati tak tímto rozhodnutím sešlo. Elektrifikace současného úseku z Plzně na západ by měla proběhnout v letech 2019 až 2025. Nově vybudovány budou pouze přeložky mezi Plzní a Zbůchem a dále dílčí úseky Chotěšov - Stod, Radonice - Domažlice, či Domažlice - Domažlice město. Doba jízdy expresních souprav mezi Domažlicemi a Plzní se tak zkrátí na 35 minut oproti současným 45 minutám. V podobném duchu pak s největší pravděpodobností proběhne práce i na německé straně od státních hranic do Schwandorfu.

Pavel Paidar však dodal, že čistě vysokorychlostní trať by v budoucnu vzniknout také mohla, zůstává zatím jako rezerva v územním plánu. „Zatím je tato varianta nerealizovatelná. Váže se na to dohody s německou stranou a rozsáhlé úpravy na jejich území,“ uvedl Paidar. Trať 180 tak bude řešena obdobně, jako již zmíněný úsek tratě 170 z Plzně do Chebu. Tam před modernizací jezdily dokonce mezinárodní vlaky, ty se tam však po ní paradoxně již nevrátily.

SŽDC však z evropského fondu OPD plánuje opravit a zmodernizovat daleko více tratí, z dotací by se mělo využít až 44 miliard korun. Přehled tratí, které by měly být modernizovány, respektive elektrifikovány, přinášíme v boxu vpravo.

Zdroje: Finanční noviny, Český rozhlas, Česká televize [1], [2].


Vítek_V | 22.5.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel myrha  mail  
22.05.2015 (14:14)  
nojva, RP: No nemám o tom naprosto žádnou informaci, ale logičtější je styk až pod Hulínem (směr Otrokovice) bo drátizace Kojetín-Hulín je co jsem četl taky v plánu a že by posunuli současný styk za Nezamyslicema na Brno si nemyslím, protože tím by vznikl problém zase na Olmyk...
registrovaný uživatel Kakov 
22.05.2015 (13:17)  
přeložky mezi Plzní a Zbůchem
tuší někdo, co se pod tímto skrývá?? jestli to znamená onu novou trať Plzeň-Líně-Zbůch?? děkuji
22.05.2015 (12:20)  
VRT, která má nejvyšší ekonomický smysl je Praha-Brno. Proti tomu by byla trať na Mnichov obsluhující tak pět a půl cestujícího denně, celkem vyhozené peníze.
registrovaný uživatel Woky 
22.05.2015 (12:14)  
Já jen doufám, že Kladno-Praha také nenatáhnou dráty jen nad původní tratí, to bychom se modernizace nedočkali už nikdy. :-(
registrovaný uživatel nojva  mail  
22.05.2015 (12:02)  
Radek Papež: Díky za info, to je dobrá zpráva. Bude potřeba nějaká zásadní úprava na trati 330 kromě konstrukce přechodového místa?
Já jsem jen zvědavej co na všech těch tratích bude jezdit, Brno by takhle mělo být kompletně pod dráty (s výjimkou Os na Moravské Bránice)
22.05.2015 (11:52)  
fakt tohle nechápu, místo deseti takovejch staveb by mohli začít konečně dělat ten tunel praha - beroun, zrychlilo by to dopravu hned v několika směrech, ulehčilo jedný přetížený trati a ještě by to během stavby nevyhnalo lidi od železnice pryč a těch 15 minut úspory rychlíku praha - domažlice by to udělalo taky
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
22.05.2015 (11:50)  
nojva: Na trati 330 dojde k posunu styku někam k Říkovicím.
registrovaný uživatel nojva  mail  
22.05.2015 (11:46)  
Netuší někdo, jakým bude systém a kde případně bude přechod z 3kV na 25kV na tratích okolo Uherského Hradiště a Veselí n.M.? Jestli třeba po triangl v Kunovicích z jihu bude 25kV ze Starého Města do Luhačovic 25kV?
22.05.2015 (11:45)  
Kolmix: Mám pocit, že jste jediný, kdo to nepovažuje za synonymum. :)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrifikace
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
22.05.2015 (11:35)  
Díky za info, jen (opětovně) prosím požívat termín elektrizace, jedná-li se o dovybavení trati pevnými trakčními zařízeními. Předpokládám, že na uvedené trati už nesvítí petrolejkami a nemají mechanická návěstidla, a tedy elektrifikována byla už dávno...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko