..: SŽDC uzavřela s ÖBB dohodu o zrychlení vlaků Praha - Linz :..

EC 100 Jóže Plečnik, Velešín, foto: topič Praha — Správce české železniční infrastruktury SŽDC uzavřel se svým rakouským protějškem ÖBB Infrastruktur dohodu o zrychlení vlaků na trase z Prahy do hornorakouského Lince. Obě strany se shodly v tom, že současná nabídka spojů a jejich rychlost nedosahují hodnot, jež jsou u spojení tohoto významu očekávány. Jízdní doba rychlíků Praha - Linz se nyní pohybuje těsně pod pěti hodinami, což je způsobeno především velkým počtem zastávek, kdy mezi Českými Budějovicemi a Lincem vlak staví v každé větší stanici a slouží tak spíše jako regionální spoj, než jako vlak spojující české hlavní město s třetím největším rakouským městem. SŽDC i ÖBB věří, že do roku 2020 bude díky modernizacím tratí cesta mezi těmito dvěma městy trvat maximálně 3 hodiny a 45 minut. K dosažení tohoto času napomůže na české straně především dostavba 4. tranzitního koridoru a na rakouské straně zrušení některých zastávek a zdvoukolejnění trati St. Georgen/Gusen – Linz. Tato dohoda byla uzavřena díky rozšíření spolupráce mezi ČD, SŽDC a ÖBB při příležitosti zahájení provozu vlaků railjet z Prahy do Grazu od letošního prosince.

Zdroj: Railway Gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.10.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
20.10.2014 (19:27)  
Mezi "Koňkou" a Arlbergbahn je značný rozdíl, co do krajinného rázu. Myslím, že Arlbergbahn je s jakoukoliv tratí v ČR naprosto neporovnatelná. Viz taková špička vlaku: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Zugspitze_2.JPG

Edit: Tetička wiki tvrdí, že je tam Höchstgeschwindigkeit 160 km/h. Neříkám, že v celém úseku, najdou se zcela jistě i úseky s nižší rychlostí.
registrovaný uživatel Lesan 
20.10.2014 (19:24)  
Zejména v létě se některým "cestujícím" motá hlava nejen při 100 km/h..
registrovaný uživatel Komín  mail  
20.10.2014 (19:22)  
Dokonce 100 km/h, no panečku, aby se z toho těm cestujícím nezamotala hlava :D
registrovaný uživatel Bakiy 
20.10.2014 (19:18)  
Lesan: pod 70 km/h je pouze vyjezd z CB (k prejezdu na Novohradske). Driv byla v cele trati konstantne 70 (vyjimkou byl tebou zmineny oblouk primo v zastavce Chlumec, zde bylo 65), dnes zustala 70 na usecich optimalizovanych v 90. letech - tedy stanice Vcelna, Kamenny Ujezd, Velesin, usek Kaplice - Omlenice a Psenice - Dvoriste. Vsude jinde je rychlost vyssi. Ve trech usecich je dokonce 100 km/h. A to se bavime o dolnich rychlostnicich...
registrovaný uživatel Bakiy 
20.10.2014 (19:07)  
A jeste jedna drobnost, zdvojkolejneni se v Rakousku planuje pouze v useku Steyregg - St.Georgen. Most pres Dunaj ma zustat jednokolejny.
registrovaný uživatel Lesan 
20.10.2014 (19:02)  
A ta ubohá traťová rychlost zas tak ubohá není, třeba na tom zatáčkovitém úseku mezi Benešovem a Prahou to není o moc lepší.
Kupříkladu nejvyšší je stovka u Skřidel či mezi ČB a Včelnou a nejnižší 60-70 (teď přesně nevím) je v jednom prudkém oblouku u Kameňáku. Na rakouské straně je to kvůli terénu ještě míň.
registrovaný uživatel Bakiy 
20.10.2014 (18:16)  
PepaN: Ta uboha tratova rychlost je vyssi nez treba na Arlbergbahn...
registrovaný uživatel DJ 
20.10.2014 (14:25)  
To je hezké, jak se SPRÁVCI INFRASTRUKTURY dohodli na tom, jakou zastavovací politiku zde DOPRAVCI, potažmo OBJEDNATELÉ, budou praktikovat...

Podobně tak bude správce infrastruktury někde rozhodovat, že i přes zájem dopravce/objednatele po té které trati nebudou jezdit žádné vlaky, protože správce infrastrukury nemá zájem trať udržovat v provozuschopném stavu?
registrovaný uživatel PepaN 
20.10.2014 (13:43)  
Zejména zastávky? Ale... Spíše směřování úseku a z toho pramenící větší vzdálenost, kterou vlak ujede a hlavně ubohá traťová rychlost...
20.10.2014 (13:38)  
Četl jsem, že součástí té dohody ještě bylo, že toto spojení mají zajišťovat alespoň 4 páry dálkových vlaků denně a také něco o návaznostech. To je také dost důležité. Taky tam myslím psali o roku 2019.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko