..: SŽDC uzavřela s ÖBB dohodu o zrychlení vlaků Praha - Linz :..

EC 100 Jóže Plečnik, Velešín, foto: topič Praha — Správce české železniční infrastruktury SŽDC uzavřel se svým rakouským protějškem ÖBB Infrastruktur dohodu o zrychlení vlaků na trase z Prahy do hornorakouského Lince. Obě strany se shodly v tom, že současná nabídka spojů a jejich rychlost nedosahují hodnot, jež jsou u spojení tohoto významu očekávány. Jízdní doba rychlíků Praha - Linz se nyní pohybuje těsně pod pěti hodinami, což je způsobeno především velkým počtem zastávek, kdy mezi Českými Budějovicemi a Lincem vlak staví v každé větší stanici a slouží tak spíše jako regionální spoj, než jako vlak spojující české hlavní město s třetím největším rakouským městem. SŽDC i ÖBB věří, že do roku 2020 bude díky modernizacím tratí cesta mezi těmito dvěma městy trvat maximálně 3 hodiny a 45 minut. K dosažení tohoto času napomůže na české straně především dostavba 4. tranzitního koridoru a na rakouské straně zrušení některých zastávek a zdvoukolejnění trati St. Georgen/Gusen – Linz. Tato dohoda byla uzavřena díky rozšíření spolupráce mezi ČD, SŽDC a ÖBB při příležitosti zahájení provozu vlaků railjet z Prahy do Grazu od letošního prosince.

Zdroj: Railway Gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.10.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
21.10.2014 (7:49)  
Ono ani s tou tratí do Lichkova se toho totiž v rámci elektrizace moc neudělalo, pokud jde o zvýšení rychlosti ve stávající stopě; hlavně, že ji také lemují betonové stěny. Je to dost podobný případ. Zájem o přeshraniční spojení by byl, ale není realizován vlakem. Přičtu-li nic moc stav tratě za hranicemi, pak rychlík sice neboduje, ale svezení vlakem, který od posledního většího města slouží jako zastávkový, také nenadchne.

13km rozdíl železnice proti silnici, který znamená zhruba pětinu vzdálenosti, nemusí být tak zásadní, záleží také na poměru dosažitelných rychlostí. Dokud není rychlostní silnice, je největší nevýhodou železnice odlehlost stanic a zastávek od sídel. Bohužel, když jsem viděl, jak novou rychlostní silnici plánují těsně u sídel, přestože to bude znamenat hluk, ačkoli autem lze snadno dojet po přivaděči, zatímco případná přeložka tratě má mít zastávky od měst ještě dále než dnes (Kamennému Újezdu se vzdaluje, Velešínu zruší zastávku blíže městu a Kaplici se nepřiblíží), ač působí jen občasný hluk a cestující se musí k vlaku nějak dopravit, obávám se, že taková přestavba situaci spíše zhorší.

Vypouštění zastávek obecně nepovažuji za systémové řešení, pokud leží v docházkové vzdálenosti od sídel. Naopak, větší sídla (Kamenný Újezd, Velešín, Kaplice) by měla zůstat napojena, a za tímto účelem se nabízí praktické řešení, totiž přeložit trať do jejich blízkosti, kde je nyní plánována rychlostní silnice, a rychlostní silnici vést dále od nich, kde je nyní plánována přeložka tratě (velmi zhruba řečeno). Pak by se mohla uchytit rychlejší vrstva vlaků pro spojení Českých Budějovic a Lince s většími sídly na trase, a pomalejší pro obsluhu okolí.
21.10.2014 (0:31)  
Dale Cooper: ČD v nejbližší době budou pár desítek koženek sice z kopřiv vytahovat pro nasazení, ale z jiného důvodu. :-)
21.10.2014 (0:06)  
Podle mě jsou největším "problémem" ty zastávky - aneb nikdo nechce v této relaci objednávat skutečný dálkový vlak, ale pokud takový spoj zároveň rozumně pobere místní frekvenci (a nabídne přímé spojení do Tábora a Prahy), je to asi to nejlepší, co se v současné situaci dá získat. Trochu podobně na tom byla trať přes Lichkov - po elektrizaci (během níž se na to totálně hodil bobek a spojení bylo přerušeno bez náhrady) se zavedly dva páry rychlíků, které se ovšem moc nechytly. Postupně to přešlo na systém Sp vlaků, které jsou základním kamenem regionální dopravy a zároveň se s nimi dá celkem slušně a rychle cestovat přes hranice, spolupráce se nadále rozvíjí - na to, že v těchto krajích nemá nikdo moc potřebu hranice překračovat, myslím že je to celkem úspěch.

Druhým problémem (vracím se zpět k Linci) jsou neustálé rozsáhlé výluky na obou stranách hranice, které prostřednictvím NAD usilují cestujícím dlouhodobě o nervy. Trať 196 se rozsáhle "optimalizovala" snad třikrát, nejprve jen stanice, pak širá trať, pak PHS... Povedená byla téměř celoprázdninová akce kolem St. Georgen, kdy za R/Sp/Rex jezdila NAD a ten jeden rychlík "Anton Bruckner" byl zrušen bez náhrady. Vzhledem k tomu, že to byl jediný vlak na který zde platil EuropaSpezial, považuji to za skvělý marketingový tah, nabízet akční jízdenku kterou po celé léto není kde využít.
registrovaný uživatel Yves 
20.10.2014 (21:54)  
To je hezké, že uzavřeli s ÖBB dohodu. Ještě by to chtělo dohodu sami se sebou, že udělají něco s tratěmi 225 a 240, po kterých se nedá v dnešní době už smysluplně cestovat. A je to škoda, je to jižní větev celého státu.
20.10.2014 (21:21)  
Tedy, 100 km/h, to je opravdu rychlost hodná 21. století. Úplně vidím ty davy cestujících, pro které ani nebudou stačit soupravy a ČD budou nuceny vystrkat odněkud z kopřiv koženky a honneckery :)
20.10.2014 (20:55)  
Nedělejte si z toho legraci, pořád lepší než kdyby na Linec kašlali jako doposud. :)
20.10.2014 (19:59)  
já jezdím průměrnou traťovou tak cca 56 Km/h a stačí to, jsem vlakem v Budějkách dřív než autobus,
registrovaný uživatel Lesan 
20.10.2014 (19:48)  
A je tu ještě jeden problém. Nádraží jsou umístěna zcela mimo města, takže se mnohem víc vyplatí jet busem, než vlakem. Od nás do ČB to busem stojí kolem 40 Kč a jede to docela často. Vlakem je to mnohem komplikovanější - nejdřív busem na nádraží (cca 12 Kč) a pak vlakem dál (cca 45-50 Kč).
To, pokud nemám auto. Když ho mám, není co řešit..
registrovaný uživatel M 
20.10.2014 (19:40)  
Freistadt-Budejice po kolejich 72 km, po silnici 59 km. Tohle je mozna vetsi problem nez ta rychlost.

Ono ani "to druhe" spojeni CR a Rakouska neni zadna olympiada a to hlavne na te rakouske strane. Ale zas ten pocit, ze tam budou jezdit vagony, co svedou jet i trikrat rychleji, to je k nezaplaceni:-)
20.10.2014 (19:37)  
Lesan: :D To ten čistý horský vzduch, k tomu čistá moravská slivovice... :D
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko