..: ZSSK poptává 17 nových vagonů a až 16 lokomotiv :..

381.001 ZSSK v areálu Škoda Transportation, foto: Juraj Kováč Bratislava - Železničná spoločnosť Slovensko pokračuje v obnově svého vozového parku nákupem dalších nových vozidel. Kromě další série zcela nových osobních vagonů má tentokrát dojít i k tolik kýženému nákupu zcela nových lokomotiv pro dálkovou dopravu. Desítky let sloužící stroje řady 350 ZSSK se tak v nejbližší době snad konečně dočkají nástupců, kteří je nahradí na elitních výkonech dopravce. V současnosti tyto lokomotivy zajišťují vozbu vlaků InterCity a EuroCity z Bratislavy přes Žilinu do Košic a z Prahy přes Bratislavu do Budapešti.

17 vagonů pro regionální dopravu…

Interiér vozu Bdmpeer ZSSK, foto: Juraj Kováč Prvním předběžným oznámením ZSSK je záměr na pořízení 17 osobních železničních vozů pro regionální dopravu, které mají být nasazeny v příměstské dopravě okolo Bratislavy. Vozy délky 26,4 metrů budou ve velkoprostorovém uspořádání 2. třídy, budou klimatizované a s maximální rychlostí 160 km/h. Ve všech vozech budou také prostory pro jízdní kola. Nákup má být spolufinancován z fondů EU (operační program Doprava 2007-2013, prioritní osa č. 4 Infrastruktura integrovaných dopravních systémů) a státního rozpočtu Slovenské republiky.

…a až 16 lokomotiv pro 200 km/h

Druhým plánovaným nákupem je 6 třísystémových (3 kV DC, 15 kV AC a 25 kV AC) lokomotiv pro rychlost 200 km/h s opcí na dalších až 10 kusů. Stroje mají mít trvalý výkon minimálně 6 000 kW, v čtyřnápravovém provedení a mít přechodnost na tratích na Slovensku, Česku, Rakousku, Německu a Maďarsku. Dále musí lokomotivy disponovat pneumatickými kotoučovými brzdami, započitatelnou elektrodynamickou brzdou a musí mít nainstalován schválený systém pro měření odebrané elektrické energie na síti ŽSR. Odhadovaná cena všech lokomotiv je 72 milionů eur, tedy při současném kurzu zhruba 123,9 milionů korun za kus. Lokomotivy mají být dodány nejpozději do 60 měsíců od podpisu smlouvy a opci si ZSSK nárokuje uplatnit až do 31. prosince 2017.

Zdroj: Úrad pre verejné obstarávanie - profil ZSSK

JiříK. | 22.9.2014 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
23.09.2014 (7:33)  
Pokud ZSSK pozaduje trvaly vykon lokomotivy alespon 6000 kW, jsou Bombardier, Pesa i Newag mimo hru.
registrovaný uživatel Komín  mail  
23.09.2014 (6:23)  
Pikehead: na Praha - Budapešť od nového GVD už budou (by měly být) z většiny 380 ČD.
22.09.2014 (22:11)  
No 6 kusů není až tak málo, podívejte, co se dá vykouzlit se 7 Pendolíny. Gorily nestíhají hlavně na trase Budapešť-Praha, která má i šibeniční proběhy a tam je náhrada nezbytná.

Zbytek tras se dá ještě nějaký čas šolichat i se zbývajícími gorilami, příp. 361. Kromě toho po nástupu Jančury na BA-KE časem očekávám, ehm, jisté snížení turnusové potřeby hnacích vozidel ZSSK. :)
22.09.2014 (21:47)  
Jiří Bajer: U Pesy a Newagu bych to viděl zejména dle toho, jaké budou ZSSK chtít reference. V každém případě doufejme, že neskončí jen u těch základních 6 kusů. Gorily tu věčně nebudou.
22.09.2014 (21:45)  
TRAXX je univerzální lokomotiva, které k životu bohatě stačí těch 140, resp. 160 km/h. Konstruována je na 189 km/h, ačkoliv tato verze ještě nebyla vyrobena. Pro vysoké rychlosti nabízí Bombardier pouze jednotky. Leda že by pro ZSSK upravili řadu 101 :-)

Podle mě bude určitě nabízet Škodovka (109E, požadavky odpovídají) a Siemens (Vectron), z dalších bych si tipnul polskou Pesu (třisystémova Gama) nebo Newag (Griffin).
22.09.2014 (20:31)  
Martin Š. : sú to peniaze z eurofondov určené pre regionálnu dopravu a tam tie vozne musia byť 3 alebo 5 rokov viazané, potom už môžu jazdiť hocikde - takže šikovný trik ako prísť k novým vozňom do diaľkovej dopravy za eurofondy.

Pikehead: takéto veci sú asi až v bližších súťažných podmienkach ale v prípade ZSSK tam to ETCS bude určite.
registrovaný uživatel Komín  mail  
22.09.2014 (20:15)  
Naopak Traxx odpadá, dle wikipedie je jen na 140/160.
22.09.2014 (20:13)  
Teď jsem četl, že už PESA vyrobila první sériovou Gamu, takže další možnost?
22.09.2014 (20:11)  
Taurusy už NOVĚ pořídit nelze, od Siemense už jen Vectrony. Jinak si myslím, teď už by volba 109E byla logická, když už tam nakoupily ty dvě 381. Nechci shazovat Bombardier, ale byl už vyroben TRAXX pro 200 km/h?
22.09.2014 (20:06)  
U těch mašin se kupodivu zmiňuje elektroměr, ale ne ETCS. Nebo to je na ZSSK už standard? :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko