..: ZSSK poptává 17 nových vagonů a až 16 lokomotiv :..

381.001 ZSSK v areálu Škoda Transportation, foto: Juraj Kováč Bratislava - Železničná spoločnosť Slovensko pokračuje v obnově svého vozového parku nákupem dalších nových vozidel. Kromě další série zcela nových osobních vagonů má tentokrát dojít i k tolik kýženému nákupu zcela nových lokomotiv pro dálkovou dopravu. Desítky let sloužící stroje řady 350 ZSSK se tak v nejbližší době snad konečně dočkají nástupců, kteří je nahradí na elitních výkonech dopravce. V současnosti tyto lokomotivy zajišťují vozbu vlaků InterCity a EuroCity z Bratislavy přes Žilinu do Košic a z Prahy přes Bratislavu do Budapešti.

17 vagonů pro regionální dopravu…

Interiér vozu Bdmpeer ZSSK, foto: Juraj Kováč Prvním předběžným oznámením ZSSK je záměr na pořízení 17 osobních železničních vozů pro regionální dopravu, které mají být nasazeny v příměstské dopravě okolo Bratislavy. Vozy délky 26,4 metrů budou ve velkoprostorovém uspořádání 2. třídy, budou klimatizované a s maximální rychlostí 160 km/h. Ve všech vozech budou také prostory pro jízdní kola. Nákup má být spolufinancován z fondů EU (operační program Doprava 2007-2013, prioritní osa č. 4 Infrastruktura integrovaných dopravních systémů) a státního rozpočtu Slovenské republiky.

…a až 16 lokomotiv pro 200 km/h

Druhým plánovaným nákupem je 6 třísystémových (3 kV DC, 15 kV AC a 25 kV AC) lokomotiv pro rychlost 200 km/h s opcí na dalších až 10 kusů. Stroje mají mít trvalý výkon minimálně 6 000 kW, v čtyřnápravovém provedení a mít přechodnost na tratích na Slovensku, Česku, Rakousku, Německu a Maďarsku. Dále musí lokomotivy disponovat pneumatickými kotoučovými brzdami, započitatelnou elektrodynamickou brzdou a musí mít nainstalován schválený systém pro měření odebrané elektrické energie na síti ŽSR. Odhadovaná cena všech lokomotiv je 72 milionů eur, tedy při současném kurzu zhruba 123,9 milionů korun za kus. Lokomotivy mají být dodány nejpozději do 60 měsíců od podpisu smlouvy a opci si ZSSK nárokuje uplatnit až do 31. prosince 2017.

Zdroj: Úrad pre verejné obstarávanie - profil ZSSK

JiříK. | 22.9.2014 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
23.09.2014 (13:23)  
Astartoth: a proč doufáte v 380?

v čem je podle Vás lepší než Vectron?? nebo Traxx(zde kromě rychlosti)??

dík
23.09.2014 (13:03)  
to Astartoth :
Ja zasa dúfam, že to bude Vectron (ale táto možnosť je vzhľadom na skúsenosti s výber. konaniami ZSSK oveľa menej pravdepodobná).
23.09.2014 (12:25)  
Tak doufejme, ze to bude 380.
23.09.2014 (11:51)  
Tak aby to bylo kompletní, přidejme ještě AnsaldoBredu. To už by byly lepší ti Číňani, i když ty sem asi nepůjdou, když si mašiny vyrábějí ve spolupráci právě se Si0emensem, Bombardierem a Alstomem. Ještě mě napadá Rotem/Toshiba
registrovaný uživatel thingie  mail  
23.09.2014 (11:34)  
Aby třeba nevyrobili i něco čínští soudruzi. Patlat se s tím pro šest lokomotiv je sice dost ztrátovej byznys, ale když jde o to dostat se na evropský trh...
23.09.2014 (10:57)  
ythomas_ct: zatím chybí... vectronu minimálně Česko a Slovensko
No a mame hotovo. Nebo jsou jeste dalsi navrhy lokomotiv, ktery nevyhrajou?
23.09.2014 (10:14)  
Ad bartik09:
Takze uz zbejva jen vysachovat vectron a je to doma, ne?
Z hlediska požadovaného schválení zatím chybí stodevítce Německo a vectronu minimálně Česko a Slovensko. Uvidíme, kdo bude rychlejší, ale každopádně to vypadá na slušnou šanci na rozšíření počtu vyrobených lokomotiv typu 109E... :-)
registrovaný uživatel Raquac 
23.09.2014 (9:36)  
Docela mě zaráží myšlenka nových UIC vozů pro regionální dopravu. Dvoupatrové vozy klasické stavby to ano, ale jinak kdo tohle v Evropě naposledy pořizoval (Israel pro mě není v Evropě)? ČSD v roce 1991 ze Zhořelce? (Opravte mě, pokud se pletu) - Nemyslím rekonstrukce myslím novostavby.

Nedelam si naroky na uplnost, ale prinejmensim NOB si pred par lety poridila 90 takovych vozu.
registrovaný uživatel Raquac 
23.09.2014 (7:52)  
Mimochodem, teoreticky je jeste mozne, ze by se VR ucastnil Alstom. Jeho Prima II by, prinejmensim papirove, mohla vyhovovat. Samozrejme, pokud by Alstom chtel lokomotivu homologovat v pozadovanych zemich.
23.09.2014 (7:45)  
Raquac: Takze uz zbejva jen vysachovat vectron a je to doma, ne?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko