..: ZSSK poptává 17 nových vagonů a až 16 lokomotiv :..

381.001 ZSSK v areálu Škoda Transportation, foto: Juraj Kováč Bratislava - Železničná spoločnosť Slovensko pokračuje v obnově svého vozového parku nákupem dalších nových vozidel. Kromě další série zcela nových osobních vagonů má tentokrát dojít i k tolik kýženému nákupu zcela nových lokomotiv pro dálkovou dopravu. Desítky let sloužící stroje řady 350 ZSSK se tak v nejbližší době snad konečně dočkají nástupců, kteří je nahradí na elitních výkonech dopravce. V současnosti tyto lokomotivy zajišťují vozbu vlaků InterCity a EuroCity z Bratislavy přes Žilinu do Košic a z Prahy přes Bratislavu do Budapešti.

17 vagonů pro regionální dopravu…

Interiér vozu Bdmpeer ZSSK, foto: Juraj Kováč Prvním předběžným oznámením ZSSK je záměr na pořízení 17 osobních železničních vozů pro regionální dopravu, které mají být nasazeny v příměstské dopravě okolo Bratislavy. Vozy délky 26,4 metrů budou ve velkoprostorovém uspořádání 2. třídy, budou klimatizované a s maximální rychlostí 160 km/h. Ve všech vozech budou také prostory pro jízdní kola. Nákup má být spolufinancován z fondů EU (operační program Doprava 2007-2013, prioritní osa č. 4 Infrastruktura integrovaných dopravních systémů) a státního rozpočtu Slovenské republiky.

…a až 16 lokomotiv pro 200 km/h

Druhým plánovaným nákupem je 6 třísystémových (3 kV DC, 15 kV AC a 25 kV AC) lokomotiv pro rychlost 200 km/h s opcí na dalších až 10 kusů. Stroje mají mít trvalý výkon minimálně 6 000 kW, v čtyřnápravovém provedení a mít přechodnost na tratích na Slovensku, Česku, Rakousku, Německu a Maďarsku. Dále musí lokomotivy disponovat pneumatickými kotoučovými brzdami, započitatelnou elektrodynamickou brzdou a musí mít nainstalován schválený systém pro měření odebrané elektrické energie na síti ŽSR. Odhadovaná cena všech lokomotiv je 72 milionů eur, tedy při současném kurzu zhruba 123,9 milionů korun za kus. Lokomotivy mají být dodány nejpozději do 60 měsíců od podpisu smlouvy a opci si ZSSK nárokuje uplatnit až do 31. prosince 2017.

Zdroj: Úrad pre verejné obstarávanie - profil ZSSK

JiříK. | 22.9.2014 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
01.10.2014 (17:31)  
Je potesujici, ze se na tomto fanouskovskem foru vyskytuji odbornici takoveho formatu. Diky!
01.10.2014 (11:05)  
Vážení, pokud jde o pár mašin, ovšem s výhledem na další objednávky, nejsou rozhodující technické parametry, ale komplexní nabídka. Na Slovensku si Škodovku už ošahali, tak je možné, že bude mít přednost. Osobně by mne při rozhodování zajímalo co bude jezdit v okolí.

Osobní zkušenost - v roce 1993 jsem pořídil špičkový australský SW, který byl dohnán euroamerickými šmejdy až za 20 let. Bohužel podpora v Evropě šla do ztracena a v ČR si to už nikdo nepořídil.

Pokud bude v Blavě pár mašin, které v širokém dalekém okolí nebudou, je to určitá nevýhoda počínaje servisem a konče zaškolením personálu. V Rakousku je na desítky let hotovo. Tam obměna proběhla v předchozí generaci a není co řešit. Ti mají své Taury a ještě s nimi jezdí za hranice. Pochybuji, že v dohledné době budou kupovat mašiny. Spíš je čeká obměna jednotek.

V Čechách bych počítal s 380, když jsme si zaplatili drahý vývoj.
Jak to bude v Maďarsku? Chystá se tam něco podobného, jako bylo před lety v Rakousku? Pokud si tam pořídí 100 Vectronů, tak bych je na Slovensko taky pořídil, jinak je logičtější škodovácký stroj.
registrovaný uživatel Raquac 
30.09.2014 (13:03)  
Nekde jsem cetl, ze maji jakousi presnou technologii lepene cela, to asi skutecne TSI nebude. Jak to souvisi?
30.09.2014 (9:41)  
101 se od te varky pro DB dalsi nevyrobily. Nekde jsem cetl, ze maji jakousi presnou technologii lepene cela, to asi skutecne TSI nebude.
registrovaný uživatel Raquac 
29.09.2014 (10:41)  
Chary: TSI je samozrejmy pozadavek, pak jsou ale jeste dalsi. Takze i vas seznam je prilis obsahly - zustava Vectron, 109E a teoreticky Prima II. Prakticky nejvetsi problem budou asi schvaleni v pozadovanych zemich - mam na mysli zaplatit je kvuli 16 masinam, pokud nejsou dalsi ksefty na obzoru. Pokud by Alstom neprekvapil (nic tomu dle prave probehlych jinych vyberek nenasvedcuje) to vidim na souboj mezi Vectronem a 109E.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
27.09.2014 (21:07)  
No to je právě to. Kvůli TSI tam můžou jít.. co? Traxxy, Primy, Mesršmit a ...?
registrovaný uživatel Kakov 
27.09.2014 (20:22)  
já se spíš obávám, že situace 101 bude (vzhledem k roku výroby 1996-1999) podobná, jako tauru, nepůjde nově objednat
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
27.09.2014 (19:40)  
Len bohužiaľ podmienky súťaže sú nastavené tak, aby to už vopred vyhrala jedine Škodovka. :-(


Který parametr v zadání je takový, že se do něj konkurence nevejde?
27.09.2014 (13:41)  
A pokiaľ ide o minimalizáciu účinkov na trať v oblúkoch, v tomto ohľade absolútne najlepšie vlastnosti majú tieto stroje s radiálnym natačaním dvojkolesí v podvozku; mimochodom tiež spĺňajú parametre 6MW/200km/h..

http://en.wikipedia.org/wiki/SBB-CFF-FFS_Re_460
27.09.2014 (13:26)  
Ale tam.. čožeby Bombardír nevedel vyrobiť rušne týchto parametrov..
Už od roku 96 má vo výrobnom portfóliu stroje 6,4 MW, 220 km/h..
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_101

Len bohužiaľ podmienky súťaže sú nastavené tak, aby to už vopred vyhrala jedine Škodovka. :-(
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko