..: ZSSK poptává 17 nových vagonů a až 16 lokomotiv :..

381.001 ZSSK v areálu Škoda Transportation, foto: Juraj Kováč Bratislava - Železničná spoločnosť Slovensko pokračuje v obnově svého vozového parku nákupem dalších nových vozidel. Kromě další série zcela nových osobních vagonů má tentokrát dojít i k tolik kýženému nákupu zcela nových lokomotiv pro dálkovou dopravu. Desítky let sloužící stroje řady 350 ZSSK se tak v nejbližší době snad konečně dočkají nástupců, kteří je nahradí na elitních výkonech dopravce. V současnosti tyto lokomotivy zajišťují vozbu vlaků InterCity a EuroCity z Bratislavy přes Žilinu do Košic a z Prahy přes Bratislavu do Budapešti.

17 vagonů pro regionální dopravu…

Interiér vozu Bdmpeer ZSSK, foto: Juraj Kováč Prvním předběžným oznámením ZSSK je záměr na pořízení 17 osobních železničních vozů pro regionální dopravu, které mají být nasazeny v příměstské dopravě okolo Bratislavy. Vozy délky 26,4 metrů budou ve velkoprostorovém uspořádání 2. třídy, budou klimatizované a s maximální rychlostí 160 km/h. Ve všech vozech budou také prostory pro jízdní kola. Nákup má být spolufinancován z fondů EU (operační program Doprava 2007-2013, prioritní osa č. 4 Infrastruktura integrovaných dopravních systémů) a státního rozpočtu Slovenské republiky.

…a až 16 lokomotiv pro 200 km/h

Druhým plánovaným nákupem je 6 třísystémových (3 kV DC, 15 kV AC a 25 kV AC) lokomotiv pro rychlost 200 km/h s opcí na dalších až 10 kusů. Stroje mají mít trvalý výkon minimálně 6 000 kW, v čtyřnápravovém provedení a mít přechodnost na tratích na Slovensku, Česku, Rakousku, Německu a Maďarsku. Dále musí lokomotivy disponovat pneumatickými kotoučovými brzdami, započitatelnou elektrodynamickou brzdou a musí mít nainstalován schválený systém pro měření odebrané elektrické energie na síti ŽSR. Odhadovaná cena všech lokomotiv je 72 milionů eur, tedy při současném kurzu zhruba 123,9 milionů korun za kus. Lokomotivy mají být dodány nejpozději do 60 měsíců od podpisu smlouvy a opci si ZSSK nárokuje uplatnit až do 31. prosince 2017.

Zdroj: Úrad pre verejné obstarávanie - profil ZSSK

JiříK. | 22.9.2014 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vawie 
26.09.2014 (17:43)  
Ako je to inak s tými Taurusmi? Resp. ak sa už nedajú po novom kúpiť ako to Siemens rieši s Railjetmi?
registrovaný uživatel Bóřa 
23.09.2014 (20:44)  
Karel Kovářík: Já bych to třeba taky celkem přál Škodovácké 109E. A to nejsem rozhodně žádný fanda Škody Transportation. Trapné obstrukce, jaké prováděli při nákupu Railjetů mi Škodovku dost znechutily. Nicméně bych i tak Škodě přál se 109E úspěch na zahraničních trzích, čistě proto, že si myslím, že 109E je jednoduše dobrý produkt. Důkazem toho je pro mě skutečnost, že v kategorii třísystémových lokomotiv s 6000 kW+, které umí 200 km/h a splňují TSI HST je zástupců jako šafránu. Kromě už zmíněného Vectrona a snad Alstomu Prima II mě jiný nenapadá.
23.09.2014 (20:11)  
Karel Kovařík:

Bude taky určitě hodně záležet na konstrukci pojezdu, ale rozvor podvozku, vzdálenost otočných čepů podvozků, to s účinky na trať rozhodně také souvisí. 109 E má na trať nižší účinky než třeba dieselový TRAXX, který má nižší maximální rychlost a má i nižší hmotnost. Ale o tom by vám popovídal více nějaký vozidlář zde se vyskytující :)
registrovaný uživatel Kakov 
23.09.2014 (19:31)  
Fanouš:

myslíte vzhledem k menší délce, že bude v obloucích méně "třít". Vidíte to je fakt, to mi zatím nenapadlo.
23.09.2014 (19:05)  
Karel Kovařík:

Myslím že oproti Vectronu má 109 E na stejnosměrné trakční soustavě vyšší trvalý výkon (6400 vs. 6000 kW). Pokud to tak není, opravte mě. Taky je schopná krátkodobě poskytovat výkon 7200 kW na všech trakčních soustavách, nevím, jestli to Vectron zvládne taky. Měla by mít také poměrně nízké účinky na trať.
registrovaný uživatel Kakov 
23.09.2014 (18:50)  
Astartoth:

co jste tím chtěl říct?

pokud nemám dostatek informací, tak si samozřejmě názor udělat můžu, ale otázka je, jakou hodnotu takový názor bude mít,

osobně být majitel dopravní společnosti, tak si 380 nekoupím, protože s firmou, která se snaží vydělávat podpásovkami neobchoduji....

osobně si myslím, že takový Vectron bude technicky lepší než 380, ale fakt by mě zajímal názor někoho znalejšího než jsem já,

to je přeci přirozený, když nevím najdu někoho kdo ví...

nebo si myslíte, že každý vedoucí rozhoduje vždy jen podle svých aktuálních znalostí
23.09.2014 (16:45)  
KK: takovi sebekriticti lide jsou pro vrchnost a nadrizene pozehnanim. Hlavne nemit na nic nazor a byt si vedom vlastni omezenosti.
23.09.2014 (16:20)  
A u nás jednotky... Slováky chválím ;-)
registrovaný uživatel Kakov 
23.09.2014 (15:16)  
ikkyu:
mě by fakt zajímalo, jaké jsou přednosti a zápory 380/381 proti jiným loko, sám si netroufnu dělat úsudky, protože na to nemám dostatečný přehled
registrovaný uživatel ikkyu 
23.09.2014 (14:22)  
K.K:: já doufám v 380 čistě z patriotismu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko