..: RegioJet zavádí ubytovací vozy pro své noční vlaky :..

Interiér lůžkové úpravy vozu RegioJet, foto: RegioJet Praha — Již dříve jsme informovali o plánech RegioJetu zařadit do nočních vlaků vozy s lehátkovou a lůžkovou úpravou interiéru. V minulém týdnu se tato zákulisní informace stala realitou, když RegioJet oznámil, že od 17. prosince začne na své noční vlaky z Prahy do Košic zařazovat také ubytovací vozy řady Bcmz. Ty RegioJet odkoupil již tradičně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Vozy budou nabízeny ve dvou úpravách, a to v úpravě „lehátko“, kde bude v oddílu ubytováno šest cestujících, a v úpravě „lůžko“, kde budou ubytováni jeden až tři cestující a zároveň budou k dispozici i tři sedačky, jelikož jedna strana kupé bude v tzv. denní úpravě. Cestující si tak bude moci vybrat, zdali bude sedět, či ležet. Na rozdíl od lůžkových vozů Českých drah není v kupé k dispozici umyvadlo pro ranní hygienu.

Interiér lehátkové úpravy vozu RegioJet, foto: RegioJet Ve vozech bude poskytováno bezdrátové připojení k internetu, zábavní portál, zásuvky 230 V a omezený palubní servis (zeštíhlená nabídka nápojů a občerstvení). O instalaci chybějící klimatizace se uvažuje, jak uvedl Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí RJ.

Cestující v rámci servisu dostanou v lehátkové variantě kávu, vodu a croissant. V lůžkové variantě pak kávu, vodu, džus, snídaňový set a sladkou pozornost. Naopak tzv. hygienický balíček (vlhčené ubrousky, dentální set, kosmetický set, mýdlo, hřeben, špunty do uší, maska na spaní a kapesníčky) je možné zakoupit za 80 Kč (zdarma jej nezískají ani cestující v nejdražším „single“ kupé).

Pohled do rez. systému RegioJetu (RJ 1020) Košice - Praha, foto: RegioJet / Aleš Petrovský Na nočních spojích RJ 1020 a 1021 RegioJet počítá s nasazením až třináctivozových souprav, v předvánočním období můžeme v rezervačním systému dopravce najít zatím soupravy dvanáctivozové. Podíváme-li se podrobněji na ceny služeb, tak ještě včera (16. prosince) se prodávalo lehátko za 375 Kč, lůžko za 650 Kč a celé lůžkové kupé (1–3 osoby) za 1950 Kč. Dnes (17. prosince) však tyto ceny na některých spojích dosahují vyšších hodnot, a to 610 Kč za lehátko, 844 Kč za lůžko a 2500 Kč za celé lůžkové kupé. Pro srovnání, ceny za lehátko (T6) u Českých drah se v předvánočních dnech pohybují okolo 1439 Kč, za lůžko (T3) 1612 Kč a za lůžko „single“ (1 osoba v kupé) kolem 2461 Kč (vše včetně jízdného v ceně 1272 Kč získaného na eShopu ČD pro vlak EN 445).

Lůžkový vůz RegioJetu před Štědrým dnem otestuje i náš redaktor, a tak doufáme, že výsledek bude lepší než u nočního vlaku RJ „k sezení“.

Zdroje: RegioJet


Aleš Petrovský | 17.12.2015 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Já 1 
19.12.2015 (11:58)  
Jenom pro informaci: ČD mají umyvadla v kupé pouze v lůžkových vozech, v lehátkových jsou jenom WC a umývárny na představcích.

P.S. Ještě dotaz pro žlutofily: ty ceny za lehátka(lůžka) jsou včetně jízdenky?
19.12.2015 (10:02)  
Komín: tak ubytovací vozy na této relaci budoucnost ještě mají (narozdíl od západní Evropy, kde jsou vyšší náklady na provoz, zejména poplatky za DC a zastávky ve stanicích a zákazníci náročnější, takže jim vadí zastaralé vozy).

ČD, třebaže jejich služby jsou lepší (klimatizovaná opravdová lůžka), jen nedokážou potencionálu plně využít, především proto, že neumí produkt prodat. Absence reklamy a vysvětlovací kampaně (lidi už nevědí, co to je noční vlak a jak to tam vypadá). Absence rozumné tarifní nabídky - dobrá cena u ČD znamená nákup několik dní předem a nemožnost storna.
19.12.2015 (9:56)  
RadoB: Na kvalitativních standardech linky do Komárna se spolupodílí objednatel, který není schopen zaplatit dodatečné náklady za nové jednotky. (Připomenul bych Vám ještě, že vlaky jsou přeplněné proto, že se počet kaštanů proti dobám ZSSK dost zvýšil).

Dál jsem rád, že ambiciozně porovnáváte Jančurovy usmolené Bcmz s Orient Expresem nebo předválečnou Mitropou. Mezi vozy, které mnoho let potkávám na cestách do Tater (nejen bez klimy, ale i bez větrání, které se řeší skřípnutím záclonky do okna), s pozoruhodnými WC, s ošlapaným a desítky let starým linem... to německé Bcmz bude mírný nadstandard a jeho postel silný nadstandard.

Jinak nevím, jestli se to k Vám doneslo, ale jezdit s Jančurou určitě není povinné. :)
registrovaný uživatel RadoB 
19.12.2015 (5:25)  
Prolhaná žltá zmija "Regiojet" ide zavádzať "o triedu lepšie služby" lôžkovými vagómni bez umývadiel v kupé a bez klimatizácie. Ešte že to ide bez okázalého chvastajúceho sa kvakotu ich podareného šefinka Jančuru. Ten si otestoval niekoľkokrát cestujúci substrát na linke Bratislava-Komárno, že je schpný cestovať bez klimatizácie v letných horúčavách v krásnych žltých vláčikoch, kde ani okná nejdú otvoriť, je ochotný dokonca aj za takúto jazdu platiť a ešte naviac sa tlačiť v podkapacitnej súprave ako sardinky. Nechápem cestujúcich, čo vidia pozitívneho na tomto darebákovi, ktorý nedokáže ani nadčasy zaplatiť svojim zamestnancom. Zrejme plesnivé koláče a balená voda horšej kvality, ako tá z vodovodu, dokážu poriadne pomiasť myseľ cestujúceho substrátu...
registrovaný uživatel Komín  mail  
19.12.2015 (2:36)  
Těší mě, že se Regiojet pustil i do ubytovacích vozů i přes vyšší pořizovací náklady oproti "dvojkám", neboť si myslím, že noční vlaky s ubytovacimi vozy jsou úžasný nápad, který může Jančura velmi dobře prodat a posunout o kus dopředu :-)
18.12.2015 (22:36)  
Error404: No, že třeba lehátka na vlacích ČD a některá lůžka (WLAB) tu klimatizaci mají... Zrovna v prosinci je absence klimatizace naprosto zásadní nedostatek :)
registrovaný uživatel M 
18.12.2015 (18:00)  
V zimě se klima hodí, pouštím si ji každý den a vzpomínám na léto...
registrovaný uživatel Sim 
18.12.2015 (16:10)  
Error404 > ja se mozna zeptam blbe, ale proc to divení se?
Kvuli tomu, ze je to RJ a nema klimu? Nebo je to pro to, ze je to na tehle trase a nema to klimu?
18.12.2015 (15:40)  
No pockat.. to nema klimatizaciu? RegioJet ide vazne na trase KE-Praha prevadzkovat neklimatizovane vozne? To je prosim nejaky vtip?
registrovaný uživatel Indi  mail  
18.12.2015 (13:13)  
No, musím říci, že absence umyvadla v kupé značně snižuje komfort. Občas používáme lůžko ČD při cestách se dvěma dětmi a umyvadlo je docela v provozu. 27 lidí na dvě umyvárky bude docela dost...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko