..: RegioJet zavádí ubytovací vozy pro své noční vlaky :..

Interiér lůžkové úpravy vozu RegioJet, foto: RegioJet Praha — Již dříve jsme informovali o plánech RegioJetu zařadit do nočních vlaků vozy s lehátkovou a lůžkovou úpravou interiéru. V minulém týdnu se tato zákulisní informace stala realitou, když RegioJet oznámil, že od 17. prosince začne na své noční vlaky z Prahy do Košic zařazovat také ubytovací vozy řady Bcmz. Ty RegioJet odkoupil již tradičně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Vozy budou nabízeny ve dvou úpravách, a to v úpravě „lehátko“, kde bude v oddílu ubytováno šest cestujících, a v úpravě „lůžko“, kde budou ubytováni jeden až tři cestující a zároveň budou k dispozici i tři sedačky, jelikož jedna strana kupé bude v tzv. denní úpravě. Cestující si tak bude moci vybrat, zdali bude sedět, či ležet. Na rozdíl od lůžkových vozů Českých drah není v kupé k dispozici umyvadlo pro ranní hygienu.

Interiér lehátkové úpravy vozu RegioJet, foto: RegioJet Ve vozech bude poskytováno bezdrátové připojení k internetu, zábavní portál, zásuvky 230 V a omezený palubní servis (zeštíhlená nabídka nápojů a občerstvení). O instalaci chybějící klimatizace se uvažuje, jak uvedl Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí RJ.

Cestující v rámci servisu dostanou v lehátkové variantě kávu, vodu a croissant. V lůžkové variantě pak kávu, vodu, džus, snídaňový set a sladkou pozornost. Naopak tzv. hygienický balíček (vlhčené ubrousky, dentální set, kosmetický set, mýdlo, hřeben, špunty do uší, maska na spaní a kapesníčky) je možné zakoupit za 80 Kč (zdarma jej nezískají ani cestující v nejdražším „single“ kupé).

Pohled do rez. systému RegioJetu (RJ 1020) Košice - Praha, foto: RegioJet / Aleš Petrovský Na nočních spojích RJ 1020 a 1021 RegioJet počítá s nasazením až třináctivozových souprav, v předvánočním období můžeme v rezervačním systému dopravce najít zatím soupravy dvanáctivozové. Podíváme-li se podrobněji na ceny služeb, tak ještě včera (16. prosince) se prodávalo lehátko za 375 Kč, lůžko za 650 Kč a celé lůžkové kupé (1–3 osoby) za 1950 Kč. Dnes (17. prosince) však tyto ceny na některých spojích dosahují vyšších hodnot, a to 610 Kč za lehátko, 844 Kč za lůžko a 2500 Kč za celé lůžkové kupé. Pro srovnání, ceny za lehátko (T6) u Českých drah se v předvánočních dnech pohybují okolo 1439 Kč, za lůžko (T3) 1612 Kč a za lůžko „single“ (1 osoba v kupé) kolem 2461 Kč (vše včetně jízdného v ceně 1272 Kč získaného na eShopu ČD pro vlak EN 445).

Lůžkový vůz RegioJetu před Štědrým dnem otestuje i náš redaktor, a tak doufáme, že výsledek bude lepší než u nočního vlaku RJ „k sezení“.

Zdroje: RegioJet


Aleš Petrovský | 17.12.2015 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
21.12.2015 (10:10)  
Radši se Slovákama.
A nemůže to být proto "jednotná cena za kupé: lůžkové kupé obsazené pouze vaší jízdenkou pro max 3 osoby" za 2.500 proto, že tam bylo lze prodat také tři jednotlivé "lůžko - lůžkové kupé pro 3 osoby" po 844?
A třeba to je jen vánošní cena.. A třeba po vánosích už lůžka nebudoou, bo kdo by s nima bez klimy jezdil. Tropické noce budou coby dup

navíc stejně je snídaně v ceně
Třeba za 2.500 budete mít nárok na 3 snídaně.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
21.12.2015 (9:48)  
Souhlasím, že problém úpadku nočních vlaků jsou nesmyslné příplatky. A vůbec ty poplatky za DC mi taky přijdou neúměrně vysoké, kor u objednávané dopravy, kde stejně jen peníze běhají z jedné státní kasičky do druhé.
21.12.2015 (0:45)  
A ještě pro zajímavost jsem se podíval na LE expres premium třída taky žádná láce od 1469KČ do 2469 KČ, průměr v lednu 1909KČ, ale bussines má od 549,-KČ do 1019KČ
21.12.2015 (0:19)  
Josef Petrák, ta cena je včetně jízdenky.jízdné 414KČ + lůžko single 1159KČ. Jsem zvšdav kdo se podělí se zkušenostmi se žlutými.
20.12.2015 (23:47)  
Pavel Šmídek: Ta cena ČD/ZSSK je za místenku, nebo místenku+jízdenku. RJ to totiž má jako integrovanou cenu. Každopádně ano, není to nic levnějšího, než konkurence. Pro zajímavost - o pár drobných levněji se dá sehnat letenka Košice - Praha s ČSA.
20.12.2015 (16:14)  
Jančura je drahej ohledně singlu. Koukal jsem na WEB ČD a vychází singl 1573KČ datum 20.1.2016 a Slovenských drah 59 EURO a navíc stejně je snídaně v ceně.Radši se Slovákama.

https://www.cd.cz/eshop/requestrecap.aspx?guid=18935c5f-09fc-416f-bdc6-4575fb44bb82
registrovaný uživatel Hrubfr13  mail  
20.12.2015 (15:20)  
Absolutně souhlasím s tím, že ČD má reklamu a marketing naprosto k h***u. Jel jsem několikrát Praha - Poprad (T3 a pak ještě lehátkem pro 4, nevim, jak se to jmenuje) a byl jsem spokojen, až na zápach tabáku linoucí se ze služebního oddílu (Wagon Slovakia Košice). RJ jsem jel párkrát Pha - OM a Pha - Ost a už tak bylo vidět, že to je ojetina s jakž takž omlazovací kůrou. EN bez umyvadla bych fakt nejel (splňuje to vůbec normy pro kategorii EN??????).
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
20.12.2015 (13:26)  
Německo mi přijde dostatečně západní, noční vlaky jsou sice v úpadku, ale existují, fungují a využívají se. Jednou za čas jezdím Curych-Basilej-Frankfurt-Lipsko-Drážďany-Praha. T6 když se koupí včas tak stojí €49 (a pokud se jede jen vnitrozemsky po Německu tak myslím ještě míň), jedou tam dva lehátkové vozy a bývají dost plné. A světe div se, nejprázdnější je vlak při jízdě po Česku (a jen o málo plnější ve Švýcarsku), většina cestujících jede vnitro po Německu. Takže to asi nebude úplně tak že Němcům narozdíl od Čechů lehátka nejsou dost dobrá, a spíš bude pravda to že ČD moc neumí lidi do těch ubytovacích vozů natáhnout. No část práce za ně třeba teď udělá Jančura, když lidem ukáže, co je to lehátko a že je to dobrá věc. A když se pak ČD včas vzpamatují a nasadí nějakou kampaň ve stylu "my máme taky lehátka a dokonce máme i pohodlnější lůžka s umyvadlem v kupé a sprchou ve voze a snídaní ráno a vozíme je nejen do Košic a ceny máme konkurenceschopné", a bude to mít nějakou podporu v eshopu tak aby to člověk nemusel hledat ale samo se mu to nabídlo... já myslím že už teď ten produkt ČD není špatný, minimálně ne nějak řádově horší než to co teď řádově úspěšněji rozjíždí Jančura...
19.12.2015 (19:00)  
R.F.: Napsal to jva - veřejné objednávky záleží na tom, co mají dohodnuté. Nechce se mi věřit, že Jančura tahá za delší konec provazu a že na něj objednatel nemá žádné páky na kontrolu a vynucení domluveného standardu. (Např. v Praze má ROPID brigádníky, kteří dělají mystery riding a sledují plnění domluvených standardů - jízdní řád, stav vozidla, označovače, infosystém...)

M474: Ale, neviditelná ruka zrovna v dopravě neplatí? Proto i na vlakově konkurenceschopných destinacích typu Tábor a ČB jezdí denně desítky autobusů a tisíce aut?
19.12.2015 (18:43)  
Osobně vítám nabídku levnějšího nočního cestování. Lůžko v ceně levnějšího hotelu (bez TV, s omezenou snídaní) nebo lehátko v ceně ubytovny (spaní s cizími) bych ještě chápal, přeci jen tak člověk šetří nocleh jinde, ale ceny vyšší než v hotelu k zájmu jistě nepřispějí. Cena dopravní cesty by měla být zahrnuta již v jízdence, čili tam je jedno, jestli se jede přes den nebo v noci. Problém může činit jen celkově nižší obsaditelnost v lůžkových vozech, ale zase je tu oproti hotelu recepční, pokojská i servírka zastoupena jen jedou osobou.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko