Praha — Již dříve jsme informovali o plánech RegioJetu zařadit do nočních vlaků vozy s lehátkovou a lůžkovou úpravou interiéru. V minulém týdnu se tato zákulisní informace stala realitou, když RegioJet oznámil, že od 17. prosince začne na své noční vlaky z Prahy do Košic zařazovat také ubytovací vozy řady Bcmz. Ty RegioJet odkoupil již tradičně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Vozy budou nabízeny ve dvou úpravách, a to v úpravě „lehátko“, kde bude v oddílu ubytováno šest cestujících, a v úpravě „lůžko“, kde budou ubytováni jeden až tři cestující a zároveň budou k dispozici i tři sedačky, jelikož jedna strana kupé bude v tzv. denní úpravě. Cestující si tak bude moci vybrat, zdali bude sedět, či ležet. Na rozdíl od lůžkových vozů Českých drah není v kupé k dispozici umyvadlo pro ranní hygienu.
Ve vozech bude poskytováno bezdrátové připojení k internetu, zábavní portál, zásuvky 230 V a omezený palubní servis (zeštíhlená nabídka nápojů a občerstvení). O instalaci chybějící klimatizace se uvažuje, jak uvedl Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí RJ.
Cestující v rámci servisu dostanou v lehátkové variantě kávu, vodu a croissant. V lůžkové variantě pak kávu, vodu, džus, snídaňový set a sladkou pozornost. Naopak tzv. hygienický balíček (vlhčené ubrousky, dentální set, kosmetický set, mýdlo, hřeben, špunty do uší, maska na spaní a kapesníčky) je možné zakoupit za 80 Kč (zdarma jej nezískají ani cestující v nejdražším „single“ kupé).
Na nočních spojích RJ 1020 a 1021 RegioJet počítá s nasazením až třináctivozových souprav, v předvánočním období můžeme v rezervačním systému dopravce najít zatím soupravy dvanáctivozové. Podíváme-li se podrobněji na ceny služeb, tak ještě včera (16. prosince) se prodávalo lehátko za 375 Kč, lůžko za 650 Kč a celé lůžkové kupé (1–3 osoby) za 1950 Kč. Dnes (17. prosince) však tyto ceny na některých spojích dosahují vyšších hodnot, a to 610 Kč za lehátko, 844 Kč za lůžko a 2500 Kč za celé lůžkové kupé. Pro srovnání, ceny za lehátko (T6) u Českých drah se v předvánočních dnech pohybují okolo 1439 Kč, za lůžko (T3) 1612 Kč a za lůžko „single“ (1 osoba v kupé) kolem 2461 Kč (vše včetně jízdného v ceně 1272 Kč získaného na eShopu ČD pro vlak EN 445).
Lůžkový vůz RegioJetu před Štědrým dnem otestuje i náš redaktor, a tak doufáme, že výsledek bude lepší než u nočního vlaku RJ „k sezení“.
Zdroje: RegioJet

Protože pravděpodobnost, že z provozních důvodů bude dlouhodobě nasazena regionoha místo šuplete, je velká. Myslím, že už se dokonce stalo a kraj požadoval sankce. Takže papá ČD, konec podnikání v celé republice?
Nebo jste to myslel tak, že pro ČD budou platit jiné smluvní podmínky, jelikož jsou státní? To by nejspíš skončilo arbitráží a daňový poplatník by se prohnul.
Štát tak pripláca za kapacitné posily, ktoré ale tento dopravca nerealizuje. Poslednou zmenou GVD navyše napriek avizovaným nárastom počtu cestujúcich ponúkanú kapacitu v najvyťažejšom úseku BA-DS v špičke dokonca znížil...
Takže netreba im všetko hltať aj s navijákom...
Není u Jančury jedno, zda vozy MAJÍ nebo NEMAJÍ klimatizaci, když stejně nejde? Nebo funguje v režimu zmačknutého tlačítka test klimatizace jednorázovou vidličkou šikovně nastrčenou do rozváděče.
S těmi přesčasy naprostý souhlas.
Návrh: ze zrušených 451 a 452 namontovat někam do vozu motorgenerátor a použít ho při výdadku CZE. Znamenalo by to obětovat jeden oddíl, protože pod vůz se to monstrum nevejde.
Lůžko ČD nabídne asi větší pohodlí, jediné, co regiojet nabídne navíc, jsou věci, jako poměrně široká snídaně, wifi, doplňkové předměty k dokoupení - jsou to drobnosti, ale ty hrajou v celkovém součtu poměrně velkou roli a je škoda, že to ČD trochu zanedbávají.
A co se týče budoucnosti nočních vlaků, třeba v Německu je asi určitě poslední dobou vidět úpadek. Ale vzorem by nám mohlo být Rakousko, jež je též západní zemí. Nočních vlaků tam jezdí, odvažuji si říct, mnoho a dle mých zkušeností se i obstojně plní. Cestující čeká příjemný jednotný standard za akceptovatelnou cenu a hlavně je v Rakousku mnohem lepší propagace, než u nás.
Podle mě ano.
a bych spis rek, ze jen lidi nejsou ochotny platit priplatek do T6 v cene hotelovyho pokoje...
To si myslím taky. Příplatky jsou šílené a dost lidí to odradí.
A tohle plati jen pro ubytovaci vozy? Ja bych spis rek, ze jen lidi nejsou ochotny platit priplatek do T6 v cene hotelovyho pokoje...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
