..: RegioJet zavádí ubytovací vozy pro své noční vlaky :..

Interiér lůžkové úpravy vozu RegioJet, foto: RegioJet Praha — Již dříve jsme informovali o plánech RegioJetu zařadit do nočních vlaků vozy s lehátkovou a lůžkovou úpravou interiéru. V minulém týdnu se tato zákulisní informace stala realitou, když RegioJet oznámil, že od 17. prosince začne na své noční vlaky z Prahy do Košic zařazovat také ubytovací vozy řady Bcmz. Ty RegioJet odkoupil již tradičně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Vozy budou nabízeny ve dvou úpravách, a to v úpravě „lehátko“, kde bude v oddílu ubytováno šest cestujících, a v úpravě „lůžko“, kde budou ubytováni jeden až tři cestující a zároveň budou k dispozici i tři sedačky, jelikož jedna strana kupé bude v tzv. denní úpravě. Cestující si tak bude moci vybrat, zdali bude sedět, či ležet. Na rozdíl od lůžkových vozů Českých drah není v kupé k dispozici umyvadlo pro ranní hygienu.

Interiér lehátkové úpravy vozu RegioJet, foto: RegioJet Ve vozech bude poskytováno bezdrátové připojení k internetu, zábavní portál, zásuvky 230 V a omezený palubní servis (zeštíhlená nabídka nápojů a občerstvení). O instalaci chybějící klimatizace se uvažuje, jak uvedl Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí RJ.

Cestující v rámci servisu dostanou v lehátkové variantě kávu, vodu a croissant. V lůžkové variantě pak kávu, vodu, džus, snídaňový set a sladkou pozornost. Naopak tzv. hygienický balíček (vlhčené ubrousky, dentální set, kosmetický set, mýdlo, hřeben, špunty do uší, maska na spaní a kapesníčky) je možné zakoupit za 80 Kč (zdarma jej nezískají ani cestující v nejdražším „single“ kupé).

Pohled do rez. systému RegioJetu (RJ 1020) Košice - Praha, foto: RegioJet / Aleš Petrovský Na nočních spojích RJ 1020 a 1021 RegioJet počítá s nasazením až třináctivozových souprav, v předvánočním období můžeme v rezervačním systému dopravce najít zatím soupravy dvanáctivozové. Podíváme-li se podrobněji na ceny služeb, tak ještě včera (16. prosince) se prodávalo lehátko za 375 Kč, lůžko za 650 Kč a celé lůžkové kupé (1–3 osoby) za 1950 Kč. Dnes (17. prosince) však tyto ceny na některých spojích dosahují vyšších hodnot, a to 610 Kč za lehátko, 844 Kč za lůžko a 2500 Kč za celé lůžkové kupé. Pro srovnání, ceny za lehátko (T6) u Českých drah se v předvánočních dnech pohybují okolo 1439 Kč, za lůžko (T3) 1612 Kč a za lůžko „single“ (1 osoba v kupé) kolem 2461 Kč (vše včetně jízdného v ceně 1272 Kč získaného na eShopu ČD pro vlak EN 445).

Lůžkový vůz RegioJetu před Štědrým dnem otestuje i náš redaktor, a tak doufáme, že výsledek bude lepší než u nočního vlaku RJ „k sezení“.

Zdroje: RegioJet


Aleš Petrovský | 17.12.2015 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
19.12.2015 (18:38)  
bartik09: A když smluvní podmínky nedodrží státní dopravce tak co?
Protože pravděpodobnost, že z provozních důvodů bude dlouhodobě nasazena regionoha místo šuplete, je velká. Myslím, že už se dokonce stalo a kraj požadoval sankce. Takže papá ČD, konec podnikání v celé republice?
Nebo jste to myslel tak, že pro ČD budou platit jiné smluvní podmínky, jelikož jsou státní? To by nejspíš skončilo arbitráží a daňový poplatník by se prohnul.
19.12.2015 (17:54)  
jva: Sankce za nedodrzeni podminek ma bejt jedina: Seber se a uz se tu neukazuj. To ale nejde, to by byla diskriminacia.
registrovaný uživatel jva 
19.12.2015 (16:25)  
R. Farkaš: a čí je to blbost? Jako vždy státní správy, zastoupené nějakým nepotrestatelným úředníkem (protože ten nemá politickou zodpovědnost, ovšem politik se zodpovědností zase není pod smlouvou podepsán, že?). Pokud si někdo objednal rozsah a kvalitu dopravy, pak musí mít i ošetřeno nedodržení podmínek. Jenže to se do smluv se soukromníkem těžko dává, neboť by to pak mohl někdo požadovat ve smlouvách všech a to by pak bylo koště i na jiné, ty "správné" firmy... (viz spor těch "nejzlatějších" - ČD a Škody o 109E)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
19.12.2015 (15:34)  
Koukám že modré gumy mají zase pré.
19.12.2015 (15:01)  
Koukám stejné veselo jako na Smíchově a Zličíně. A nezapomeňte mi dávat mínusy. Tady si každý myslí, že privatizace a neviditelná ruka trhu je jediná správná cesta, ale v dopravě to jak je vidět neplatí. To je jako kdyby se zprivatizovala armáda.
19.12.2015 (14:49)  
Pikehead: Na trati Bratislava - Komárno je realita asi taká, že RJ si najprv sám znížil ponúkanú kapacitu (výmena 4 talentov za 5 desír). Potom začal vyplakávať, že má plné vlaky a objednávateľ mu dal prachy na ďalšie 2 talenty. RJ však s nimi nerieši kapacitné posily preplnených vlakov, ale prevádzkovú zálohu, keďže bežný správkový stav sa od ich príchodu zvýšil o 100 % (z 2 na 4 súpravy).
Štát tak pripláca za kapacitné posily, ktoré ale tento dopravca nerealizuje. Poslednou zmenou GVD navyše napriek avizovaným nárastom počtu cestujúcich ponúkanú kapacitu v najvyťažejšom úseku BA-DS v špičke dokonca znížil...
Takže netreba im všetko hltať aj s navijákom...
19.12.2015 (13:31)  
Rado B máš u mně velké +

Není u Jančury jedno, zda vozy MAJÍ nebo NEMAJÍ klimatizaci, když stejně nejde? Nebo funguje v režimu zmačknutého tlačítka test klimatizace jednorázovou vidličkou šikovně nastrčenou do rozváděče.

S těmi přesčasy naprostý souhlas.

Návrh: ze zrušených 451 a 452 namontovat někam do vozu motorgenerátor a použít ho při výdadku CZE. Znamenalo by to obětovat jeden oddíl, protože pod vůz se to monstrum nevejde.
registrovaný uživatel Komín  mail  
19.12.2015 (12:44)  
turista: Souhlasím, že ČD nedokáží produkt prodat - lidé skutečně nevědí pořádně, co to noční vlak je, neumí s ním cestovat a trochu mají i obavy. Přitom je to veliká škoda. Myslím si, že potenciál zde je.

Lůžko ČD nabídne asi větší pohodlí, jediné, co regiojet nabídne navíc, jsou věci, jako poměrně široká snídaně, wifi, doplňkové předměty k dokoupení - jsou to drobnosti, ale ty hrajou v celkovém součtu poměrně velkou roli a je škoda, že to ČD trochu zanedbávají.

A co se týče budoucnosti nočních vlaků, třeba v Německu je asi určitě poslední dobou vidět úpadek. Ale vzorem by nám mohlo být Rakousko, jež je též západní zemí. Nočních vlaků tam jezdí, odvažuji si říct, mnoho a dle mých zkušeností se i obstojně plní. Cestující čeká příjemný jednotný standard za akceptovatelnou cenu a hlavně je v Rakousku mnohem lepší propagace, než u nás.
19.12.2015 (12:23)  
P.S. Ještě dotaz pro žlutofily: ty ceny za lehátka(lůžka) jsou včetně jízdenky?

Podle mě ano.

a bych spis rek, ze jen lidi nejsou ochotny platit priplatek do T6 v cene hotelovyho pokoje...

To si myslím taky. Příplatky jsou šílené a dost lidí to odradí.
19.12.2015 (12:22)  
turista: jsou vyšší náklady na provoz, zejména poplatky za DC a zastávky ve stanicích a zákazníci náročnější, takže jim vadí zastaralé vozy
A tohle plati jen pro ubytovaci vozy? Ja bych spis rek, ze jen lidi nejsou ochotny platit priplatek do T6 v cene hotelovyho pokoje...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko