..: RegioJet zavádí ubytovací vozy pro své noční vlaky :..

Interiér lůžkové úpravy vozu RegioJet, foto: RegioJet Praha — Již dříve jsme informovali o plánech RegioJetu zařadit do nočních vlaků vozy s lehátkovou a lůžkovou úpravou interiéru. V minulém týdnu se tato zákulisní informace stala realitou, když RegioJet oznámil, že od 17. prosince začne na své noční vlaky z Prahy do Košic zařazovat také ubytovací vozy řady Bcmz. Ty RegioJet odkoupil již tradičně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Vozy budou nabízeny ve dvou úpravách, a to v úpravě „lehátko“, kde bude v oddílu ubytováno šest cestujících, a v úpravě „lůžko“, kde budou ubytováni jeden až tři cestující a zároveň budou k dispozici i tři sedačky, jelikož jedna strana kupé bude v tzv. denní úpravě. Cestující si tak bude moci vybrat, zdali bude sedět, či ležet. Na rozdíl od lůžkových vozů Českých drah není v kupé k dispozici umyvadlo pro ranní hygienu.

Interiér lehátkové úpravy vozu RegioJet, foto: RegioJet Ve vozech bude poskytováno bezdrátové připojení k internetu, zábavní portál, zásuvky 230 V a omezený palubní servis (zeštíhlená nabídka nápojů a občerstvení). O instalaci chybějící klimatizace se uvažuje, jak uvedl Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí RJ.

Cestující v rámci servisu dostanou v lehátkové variantě kávu, vodu a croissant. V lůžkové variantě pak kávu, vodu, džus, snídaňový set a sladkou pozornost. Naopak tzv. hygienický balíček (vlhčené ubrousky, dentální set, kosmetický set, mýdlo, hřeben, špunty do uší, maska na spaní a kapesníčky) je možné zakoupit za 80 Kč (zdarma jej nezískají ani cestující v nejdražším „single“ kupé).

Pohled do rez. systému RegioJetu (RJ 1020) Košice - Praha, foto: RegioJet / Aleš Petrovský Na nočních spojích RJ 1020 a 1021 RegioJet počítá s nasazením až třináctivozových souprav, v předvánočním období můžeme v rezervačním systému dopravce najít zatím soupravy dvanáctivozové. Podíváme-li se podrobněji na ceny služeb, tak ještě včera (16. prosince) se prodávalo lehátko za 375 Kč, lůžko za 650 Kč a celé lůžkové kupé (1–3 osoby) za 1950 Kč. Dnes (17. prosince) však tyto ceny na některých spojích dosahují vyšších hodnot, a to 610 Kč za lehátko, 844 Kč za lůžko a 2500 Kč za celé lůžkové kupé. Pro srovnání, ceny za lehátko (T6) u Českých drah se v předvánočních dnech pohybují okolo 1439 Kč, za lůžko (T3) 1612 Kč a za lůžko „single“ (1 osoba v kupé) kolem 2461 Kč (vše včetně jízdného v ceně 1272 Kč získaného na eShopu ČD pro vlak EN 445).

Lůžkový vůz RegioJetu před Štědrým dnem otestuje i náš redaktor, a tak doufáme, že výsledek bude lepší než u nočního vlaku RJ „k sezení“.

Zdroje: RegioJet


Aleš Petrovský | 17.12.2015 (15:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Služby

More from Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user gissi 
29.12.2015 (9:36)  
Sim >
Na Slovakii jsou povětšinou WLABmee, takže také bez sprchy. Už to dnes také nevyužívám. Hojně jsem jezdil lůžkovým vozem v devadesátých létech, Praha - SNV - Praha, takže starých WLAB jsem si užil dosyta. A v single byl ráno člověk jakž takž odpočatý. Pak jsem nějaký čas jezdil přes den Košičanem i s autem, přes Kosice (to mně paradoxně vyhovovalo asi nejvíc), dnes už jen autem. Přece jen zpět jedu večer a jeden den ušetřím. Ale umím si představit, že z oddílu Lux vozu WLABmz vystoupím ráno odpočatý a vyspalý.
Registered user Sim 
28.12.2015 (21:37)  
gissi, Laborec425 > co dnes jezdi za luzka z Prahy do Kosic? V dobe jeste relativne nedavne jsem pomerne casto vyuzival excela a to, co clovek zazil jak lehatku, tak v luzku, melo do stavu luxusně vyspalej a odpočatej asi srovnatelne blizko, jako supermarketovej dietni parek a maso.
Mizerny jizdni vlastnosti, brzdeni na kazdem rohu (jen mezi Ostravou a Prerovem to melo snad 4 zastavky; ten vlak vzdy 10 az 15 minut jel a pak zastavoval) za zvuku obligatniho piskani spalikovych brzd, nebo ventilace spis skrz zavrena okna (v pripade luzka jeste s drevenymi ramy) nez oficialnim ventilacnim systemem, to jsou veci, ktere pomerne dokonale dokazi zabranit dobremu vyspani. A zaroven takove, u kterych se da predpokladat, ze s "emzetovym" hardwerem je mozne je solidne eliminovat a tim pravdepodobnost se dobre vyspat zvysit (pokud si to nepodelaji jinym prusvihem). I tak je to ale nebe a dudy ve srovnani i s obycejnym penzionem nebo lepsi ubytovnou. Pokud bych to mel s necim srovnavat, bylo by to spani ve stanu (lehatko na penove karimatce, luzko na nafukovacce) nekde kousek od frekventovane trate nebo dalnice.
Registered user gissi 
28.12.2015 (1:34)  
No, snad může být člověk relativně odpočatý po jízdě v singlu v WL. Ale stěží po noci v Bc, kde se není kde osprchovat a na WC v noci se musí cupitat na konec vagónu a doufat přitom, že ten bude volný a funkční.
Registered user Laborec425  mail  
27.12.2015 (10:22)  
Po jízdě v singlu přijedete ale luxusně vyspalej a odpočatej. Letadlem to od centra k centru vyjde 5 a půl hodiny přibližně tím letadlem. Takže já osobně rozhodně vlak :).
Registered user M 
26.12.2015 (22:54)  
Stejná cena jako za desetihodinovou jízdu v single
Registered user Hrubfr13  mail  
25.12.2015 (22:30)  
Nó, koukám na letuška.cz a relace PR-KE s ČSA od 4675 nebo se smartwings za 5882 (pro 1 osobu) za cca hodinu a půl. Za tu cenu bych tím asi neletěl
Correspondent or Member of ŽelPage michawel  mail  
22.12.2015 (20:47)  
Hele v tomhle zas takový problém nevidím. Spíš jde o to, že by ČD mohli na tyhle vlaky trošku upravit eShop. Prostě nabízet to podobně jako DB. Řekni si odkud kam, kdy a řekni si, jaký komfort chceš. OK - bude tě to stát od ... do. Ale zas je potřeba vzít v potaz i fakt, že dost často lidi pokračují někam dál. A obecně v mezinárodce je těch různých možných kombinací dokladů poměrně dost. Je to čistě o zjednodušení nákupu, nic víc.
Jinak jsem zvědavý, jak se tomu bude dařit, ale mohlo by.
Faktem jest, že za 2500 (single) si fakt už raději koupím tu letenku.
Registered user Já 1 
21.12.2015 (18:11)  
Libor Petr:Ta dělená cena u ČD za lehátka a vlastní jízdenku je dobrá past na neznalé cestující, hlavně cizince. To mi nepřijde moc pro-zákaznický přístup.

Naopak, dělená cena je skoro u všech železnic v Evropě. Jediná vyjímka se kterou jsem se při svých cestách setkal byl CityNightLine (což je soukromá společnost ne státní dopravce)kde byla paušální cena bez ohledu na ujetou vzdálenost.
Registered user Sim 
21.12.2015 (12:51)  
Libor Petr > ja bych to jako past moc nevidel, minimalne to neni ucel, ale pokud uz, tak kouzlo nechteneho. Proste u modrych maji "stavebnicovy" system jizdenek a priplatku, takze - prestoze eshop mi neco nabidne s celkovou cenou - je jen na me, jak si to nakombinuju. Bohuzel tahle stavebnice nefunguje jako jeden homogenni celek, takze jsou u ruznych variant ruzne dodatecne podminky, ktere to dost komplikuji. A jakykoliv pokus o zjednoduseni jde zase tak nejak proti filosofii te ktere slevy nebo priplatku, takze covek kolejnici neprasteny potrebuje chvili studovat, nez se v tom organizovanem chaosu aspon trochu vyzna.
Otazkou spis je, v jake skupine cestujicich je vetsi potencial - zdali v tech, co se v modrem systemu vyznaji a umi v nem bruslit a klickovat, nebo v tech, co si stavebnici cen nechteji sami stavet a radsi si ten tatarak nechaji namichat od kuchare.
21.12.2015 (10:45)  
Ta dělená cena u ČD za lehátka a vlastní jízdenku je dobrá past na neznalé cestující, hlavně cizince. To mi nepřijde moc pro-zákaznický přístup.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko