Paříž — Francouzské státní dráhy SNCF ohlásily smělý záměr obměnit v letech 2015 až 2025 celou flotilu meziměstských vlaků Intercity (trains d’équilibre du territoire). Již v letošním roce by mělo být vypsáno první výběrové řízení v objemu asi 500 milionů eur. Další pak bude navazovat v roce 2015, kdy budou poptávány vozy s dodávkou v letech 2018 až 2019. Prioritu tak pro příští období získává spíše konvenční doprava oproti vysokorychlostní. Faktem je, že provoz meziměstských vlaků na všech 38 linkách je ztrátový. I když vlaky denně použije asi 100 tisíc pasažérů, jsou služby Corail, Intercités, Téoz a Lunéa, sdružené pod značkou Intercity, dotovány ročně částkou 210 milionů eur.
Již pro letošní rok ohlásila francouzská vláda vyčlenění částky 400 milionů eur na začátek obnovy flotily. SNCF kalkuluje s částkou 510 milionů eur, z níž by část měla jít na pořízení 30 bimodálních souprav Alstom Régiolis v konfiguraci pro provoz na delší vzdálenosti. Ty by měly nahradit soupravy tažené lokomotivami (dieselovými i elektrickými) – počítá se se 30% úsporou ve spotřebě energie. První nové vlaky vyjedou na koleje v roce 2015.
Správce železniční sítě RFF má zpracován plán modernizace infrastruktury na příštích šest let. Investice by měly dosáhnout až 15 miliard eur. Důraz bude kladen na čtyři hlavní priority:
- zvýšit spolehlivost a minimalizovat selhání infrastruktury, omezovat nehody na úrovňových přejezdech, vyloučit a nebo alespoň výrazně ztížit vandalismus a krádeže kabelů, zlepšit železniční provoz během poruch;
- zvýšit kapacitu tratí zaváděním nových technologií jako je ERTMS, zvýšit propustnost nejvytíženější vysokorychlostní tartě Paříž – Lyon, prioritně posílit investice do hlavních uzlů Paris Gare de Lyon, Lyon Part-Dieu a Marseille;
- zvýšit bezpečnost a snížit na polovinu počet úmrtí zaviněných porušením předpisů;
- úpravami infrastruktury dosáhnout možnosti zavedení pravidelných intervalů vlaků osobní dopravy, a tím zatraktivnit železniční dopravu pro cestující.
Přesto, že prozatím nebyly představeny jednotlivé konkrétní akce, počítá se s rozšířením TGV Sud Europe Atlantique z Bordeaux do Toulouse.
Zdroje: International Railway Journal [1], [2], Railway Gazette [1], [2]


1 2 | Zpráv na stránku: |
A hromadu dalsich veci, kterym rikame kontext.
Ale neni to nic neobvykleho. Nasi hlidaci cokli demokracie vytrhavaji udaje z kontextu casto a radi. Pro neznaleho ctenare/divaka pak jeste cokoliv prepoctou na pocet fotbalovych hrist, aby si to mohl lepe predstavit...
Co me jeste zaujalo je veta: "Již pro letošní rok ohlásila francouzská vláda vyčlenění částky 400 milionů eur na začátek obnovy flotily."
Jakpak si to predstavujou? To se smi? Co na to Brusel? Co na to Jancura?
Na druhou stranu, minimálně vagóny by se určitě hodily našim drahám. Rakouských vagónů je u nás nějak dost, tak co kdyby, pane Zelený, jste pro jednou zkusil Francii? :D
Ano, abychom to mohli posoudit, tak potřebujeme znát rozsah provozu ve vlkm a porovnat to s našimi 120 Kč/vlkm.
A také by bylo dobré zohlednit jízdné - to je totiž v těch nevysokorychlostních vlacích IC či TER nominálně 3x vyšší než u nás, zatímco průměrný disponibilní přijem mají Francouzi vyšší jen 2x. Což dělá vlaky u nás dostupnější tj. charakter veřejné služby je lépe naplněn.
Martin Grill: No tak paolo taky nikde nerek, ze primo Zak zacal s rekonstruovanim srotu. Zrejme mel na mysli podobne "turboodborniky"...
Je mi jasny, ze to je vina predchoziho vedeni, naprava spatneho stavu, ktery je zapricinen spatnou praci predchoziho vedeni, potrva dlouhou dobu. Nyni je potreba situaci stabilizovat. Ke zlepseni situace dojde v horizontu nekolika let. Nasim cilem je zlepsit kvalitu cestovani a snizit naklady...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
