..: Francouzi mají jasno, do čeho budou na železnici investovat :..

BB 9300 (109330), Collioure, foto: Rail-2005 Paříž — Francouzské státní dráhy SNCF ohlásily smělý záměr obměnit v letech 2015 až 2025 celou flotilu meziměstských vlaků Intercity (trains d’équilibre du territoire). Již v letošním roce by mělo být vypsáno první výběrové řízení v objemu asi 500 milionů eur. Další pak bude navazovat v roce 2015, kdy budou poptávány vozy s dodávkou v letech 2018 až 2019. Prioritu tak pro příští období získává spíše konvenční doprava oproti vysokorychlostní. Faktem je, že provoz meziměstských vlaků na všech 38 linkách je ztrátový. I když vlaky denně použije asi 100 tisíc pasažérů, jsou služby Corail, Intercités, Téoz a Lunéa, sdružené pod značkou Intercity, dotovány ročně částkou 210 milionů eur.

Již pro letošní rok ohlásila francouzská vláda vyčlenění částky 400 milionů eur na začátek obnovy flotily. SNCF kalkuluje s částkou 510 milionů eur, z níž by část měla jít na pořízení 30 bimodálních souprav Alstom Régiolis v konfiguraci pro provoz na delší vzdálenosti. Ty by měly nahradit soupravy tažené lokomotivami (dieselovými i elektrickými) – počítá se se 30% úsporou ve spotřebě energie. První nové vlaky vyjedou na koleje v roce 2015.

Správce železniční sítě RFF má zpracován plán modernizace infrastruktury na příštích šest let. Investice by měly dosáhnout až 15 miliard eur. Důraz bude kladen na čtyři hlavní priority:

  • zvýšit spolehlivost a minimalizovat selhání infrastruktury, omezovat nehody na úrovňových přejezdech, vyloučit a nebo alespoň výrazně ztížit vandalismus a krádeže kabelů, zlepšit železniční provoz během poruch;
  • zvýšit kapacitu tratí zaváděním nových technologií jako je ERTMS, zvýšit propustnost nejvytíženější vysokorychlostní tartě Paříž – Lyon, prioritně posílit investice do hlavních uzlů Paris Gare de Lyon, Lyon Part-Dieu a Marseille;
  • zvýšit bezpečnost a snížit na polovinu počet úmrtí zaviněných porušením předpisů;
  • úpravami infrastruktury dosáhnout možnosti zavedení pravidelných intervalů vlaků osobní dopravy, a tím zatraktivnit železniční dopravu pro cestující.

Přesto, že prozatím nebyly představeny jednotlivé konkrétní akce, počítá se s rozšířením TGV Sud Europe Atlantique z Bordeaux do Toulouse.

Zdroje: International Railway Journal [1], [2], Railway Gazette [1], [2]


Vlad Poslat mail autorovi | 5.11.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Vozidla

Další z regionu Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
06.11.2013 (14:51)  
Elias is best: Nepřipadá mi že by u nás bylo rakouských Mzet hodně, a už vůbec ne moc... takže by mi přišlo lepší případně získat další (už proto že k nám občas jezdí a jsou na naše podmínky vcelku připravené) než pro pestrost zkoušet získat něco zase někde jinde...
06.11.2013 (7:38)  
Třeba, až jednou odstraníme či zmírníme rychlostní propady, brždění u každého přejezdu, a také v regionální dopravě nahradíme soupravy tažené těžkými lokomotivami lehkými jednotkami, plus zefektivníme úřednický aparát dopravce či vybereme i dopravce jiné, možná také dojdeme k nižším dotacím, respektive k dotacím na konkrétní spojení podle nákladů a výnosů.
05.11.2013 (23:50)  
turista: Ano, abychom to mohli posoudit, tak potřebujeme znát rozsah provozu ve vlkm...
A hromadu dalsich veci, kterym rikame kontext.

Ale neni to nic neobvykleho. Nasi hlidaci cokli demokracie vytrhavaji udaje z kontextu casto a radi. Pro neznaleho ctenare/divaka pak jeste cokoliv prepoctou na pocet fotbalovych hrist, aby si to mohl lepe predstavit...


Co me jeste zaujalo je veta: "Již pro letošní rok ohlásila francouzská vláda vyčlenění částky 400 milionů eur na začátek obnovy flotily."
Jakpak si to predstavujou? To se smi? Co na to Brusel? Co na to Jancura?
05.11.2013 (22:55)  
Už jsem myslel, že si Francouzi chtějí ty své legendární vagóny a lokomotivy ponechat navždy.

Na druhou stranu, minimálně vagóny by se určitě hodily našim drahám. Rakouských vagónů je u nás nějak dost, tak co kdyby, pane Zelený, jste pro jednou zkusil Francii? :D
05.11.2013 (11:01)  
bartik09: A jakej ma smysl prepocitavat absolutni castku dotaci dalkove zeleznicni dopravy na 1 km2 rozlohy statu?

Ano, abychom to mohli posoudit, tak potřebujeme znát rozsah provozu ve vlkm a porovnat to s našimi 120 Kč/vlkm.

A také by bylo dobré zohlednit jízdné - to je totiž v těch nevysokorychlostních vlacích IC či TER nominálně 3x vyšší než u nás, zatímco průměrný disponibilní přijem mají Francouzi vyšší jen 2x. Což dělá vlaky u nás dostupnější tj. charakter veřejné služby je lépe naplněn.
05.11.2013 (10:16)  
arj: A jakej ma smysl prepocitavat absolutni castku dotaci dalkove zeleznicni dopravy na 1 km2 rozlohy statu? To bysme se asi meli od Ruska co ucit, ne?

Martin Grill: No tak paolo taky nikde nerek, ze primo Zak zacal s rekonstruovanim srotu. Zrejme mel na mysli podobne "turboodborniky"...
Je mi jasny, ze to je vina predchoziho vedeni, naprava spatneho stavu, ktery je zapricinen spatnou praci predchoziho vedeni, potrva dlouhou dobu. Nyni je potreba situaci stabilizovat. Ke zlepseni situace dojde v horizontu nekolika let. Nasim cilem je zlepsit kvalitu cestovani a snizit naklady...
05.11.2013 (9:56)  
Ad arj: Ale uvažte, že jedná pouze o 100 000 cestujících, takže těch spojů zase nebude příliš mnoho(ba řekl bych tak maximálně 200). Když vezmu území Francie v jeho velikosti, tak ty spoje budou skutečně jen mezi velkými městy (na naše poměry), takže tam bych čekal, že se cestující spíše najdou a ztráta by měla být menší. Naše dálkovka je z pohledu Evropy z 90 % regionálka (s takovými vlastnostmi jako velká denní nerovnoměrnost přepravních proudů apod.)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
05.11.2013 (9:22)  
Rekonstruování starých šrotů nezapočalo vládnutím ministra Žáka a v současnosti se tak také neděje na základě jeho rozhodnutí. Takže opatrně s tím obviňováním.
registrovaný uživatel arj 
05.11.2013 (9:04)  
Mne spíš zaujala věta ... Intercity dotovány ročně částkou 210 milionů eur, tedy cca 5,25 mld Kč. Česká dálková železnice je dotována řádově 4 mld Kč, ačkoliv má CZ 6x méně obyvatel a 7x menší území
registrovaný uživatel paolo 
05.11.2013 (8:08)  
bartik09: zřejmě tam ještě nemají ministra Žáka a jiné turboodborníky na železniční dopravu
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko