..: Pokuta za chůzi po trati: 6 tisíc dolarů :..

Ilustrační foto, foto: Tomáš Kubovec Livermore/Praha — Chodíte někdy po trati? Rozmyslete si to! V kalifornském městě Livermore to zkusila místní občanka Laura Reslink – přešla trať v místě, kde není zřízen přechod, ale místní si tak pravidelně zkracují cestu do tamějšího supermarketu. Jenže, na rozdíl od mnoha jiných, ji zastavil pracovník Union Pacific, upozornil ji, že porušuje zákon státu Kalifornie a Laura se následně ocitla před soudem. Očekávala pokutu ve výši jednoho až dvou set dolarů. K jejímu zděšení ji soudkyně odsoudila k pokutě ve výši 6 tisíc dolarů. Dáma se velmi divila, neboť netušila, že chůze po trati je zakázaná, nikde prý ani neviděla zákazové tabule ve španělštině. Navíc se incident stal 7. června 2012, kdy byl Mezinárodní den povědomí o přejezdech (u nás ho známe pod označením Mezinárodní den bezpečnosti na železničních přejezdech), takže i proto se soudkyně přiklonila k exemplární výši pokuty. Inu, neznalost předpisů neomlouvá – a ne všude musí být zákazové cedule.

Vzpomínka na Páju Šťastného a EC 121 Košičan, foto: Ivo Rušák V Česku sice pokuta za chůzi po trati ve výši 120 tisíc korun asi nehrozí, ale i u nás je to zakázáno. A příkladů, kdy chůze po trati skončila tragicky, bychom v historii i naší železnice našli nepočítaně. Připomeňme třeba tragickou událost, která se stala 15. března 2011. Ze zastávky Újezdec u Luhačovic vyjel osobní vlak do Bojkovic. Strojvedoucí zaregistroval postavu, jak jde ve směru jízdy po vyšlapaném chodníčku vedle tratě. Když postavu míjel, zaregistroval, že se mladík otáčí, následně uslyšel ránu. Když po zastavení doběhl na místo střetu, našel již jen mrtvého mladého muže. Policisté pak následně zjistili, že ho zachytil až druhý, tedy poslední vůz vlaku. Dalším nešvarem je přecházení kolejí v místě, kde to není povoleno. Redaktoři Benešovského deníku před časem pořídli výmluvnou fotoreportáž z místního nádraží. Co k tomu říct?

Přesto, že se různé organizace snaží o prevenci, vždy se najde někdo, kdo si myslí, že jemu se přece nic stát nemůže. Letos připadl Mezinárodní den na železničních přejezdech na 7. května. Zapojila se i Správa železniční dopravní cesty. Někde, jako třeba na základní škole v Kaznějově, je chůze přes železniční trať přísně zakázána ve školním řádu (viz čl. 13). My nejsme oprávněni vám něco zakazovat, jen vás můžeme požádat, abyste to nedělali. Nechceme přicházet o čtenáře z těchto smutných důvodů.


Zdroje: Benešovský deník, ILCAD, Livermore Patch, Region-UH, SŽDC


Vlad Poslat mail autorovi | 10.7.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá) USA


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
10.07.2013 (23:50)  
tarten: Vy ano. Zdaleka ne všichni měli bohužel to štěstí.

budte si jisty, ze to nebyla/není otázka stesti. Zvladnu vyhodnotit většinu beznych situaci a rizik bez zakazu a reguli ze strany státu.

Mimochodem, kdyby ta zminovana ucitelka (konkretne tuto událost neznam) nebyla natolik zdegenerovana a používala mozek, tak proste pitomost neudela. Jenze si zrejme zvykla, ze veskera rizika za ni vyresi nejaky urednik a prestala myslet a vyhodnocovat situace.
registrovaný uživatel tarten 
10.07.2013 (23:50)  
Fučida: že se ta baba vymlouvala na absenci cedule ve španělštině, když se tam mluví anglicky.

Jenže tím ta baba neprokázala svoji pitomost, právě naopak u soudu prohnaně hrála na strunu práv menšin. (V USA to prostě má bílý anglicky mluvící zaměstnaný (atd.) muž blbé.)
registrovaný uživatel tarten 
10.07.2013 (23:37)  
Nevim co mate tou Evropou a predchazeni nehodam na mysli konkretne, zrejme něco jako "muzu vypnout mozek, budu se ridit jen cedulema a pravidlama který mi někdo pripravil, bez ohledu na realne nebezpečí a pouziti mozku"?

Chápete to zcela chybně. Mozek vypnout nemůžete, ale i dobře zapnutý mozek vám bez neobvyklé znalosti nebo zkušenosti leckdy nebude moc platný. V Evropě se totiž na každém kroku setkáváte se situacemi, které selský rozum přesahují a proto jejich nebezpečnost nemůže jednoduše vyhodnotit správně. Proto potřebuje pravidla daná z vnějšku. Jako důkaz stačí už jen to, že si spousta lidí myslí, že z kolejí stačí v pohodě utéct, když uvidí vlak. Nebo že v autě nepotřebuje pás, protože přeci natáhne ruce před sebe.

(Něčí myšlení už ale přesahuje i nebezpečí nehody jako takové - myslí si, že ohrožuje jen sám sebe. I v téhle diskusi to tu jako obvykle zaznělo. Máte pravdu, v Evropě zdravý rozum upadá.)

A kupodivu jsme uplne všichni dodnes prezili.

Vy ano. Zdaleka ne všichni měli bohužel to štěstí. A zvlášť rádi používají mozky ti, kdo jezdí na červenou po přejezdu. Nebo ta "učitelka", co vedla přes trať mateřskou školu - rovnou pod vlak (přežili všichni, pokud ji ovšem rodiče nezastřelili :-) ).
10.07.2013 (23:29)  
tarten: muj první příspěvek byl spis povzdech na vseobecnym upadkem zdravého rozumu v zapadni civilizaci, nebyl zameren na pouhe prechazeni koleji, tudíž jsem zminil semafory ve francii, new yorku a čerstvou zkušenost z kambodze.

Nevim co mate tou Evropou a predchazeni nehodam na mysli konkretne, zrejme něco jako "muzu vypnout mozek, budu se ridit jen cedulema a pravidlama který mi někdo pripravil, bez ohledu na realne nebezpečí a pouziti mozku"? No, když ja jsem byl dite a vyrustal jsem v evrope, tak i jako 10-ti lety jsem znal rizika silnicni i zeleznicni dopravy, nepotreboval jsem vest za rucicku, prestoze jsme měli zeleznicni trat hned u zahradky a jako deti jsme si nechavali prejizdet vicka o limonady a na kolejích jsme se občas pohybovali, nikdy nas nic neprelo, protože jsme vedeli ze je nutne si davat PORAD pozor. A naší rodicove vedeli ze nemame zakrnele mozky a nechali nam určitou miru svobody. A kupodivu jsme uplne všichni dodnes prezili.
registrovaný uživatel tarten 
10.07.2013 (23:27)  
R.U.R: tak chodec smí chodit po silnici (a to i pokud se tam jezdí 90). Takže rychlostníky na 10 jsou docela mimo...

To jste ale trochu vysklil rozdíl mezi adhezí peumatik a železničního kola. Řidiči mají jak jistě víte zakázáno jet vyšší rychlostí, než na kterou by v každé konkrétní situaci zabrzdili na vzdálenost, na kterou vidí. A to je u vlaku jak rychle?
registrovaný uživatel tarten 
10.07.2013 (23:18)  
Jirka (TexxO):
Takže v Kambodži má "zákaz přecházet přes koleje" stále stejně malý smysl. Myslím, že jste si odpověděl celkem sám, proč v Kambodži mnoho regulí a zákazů jednoduše neuplatní.

(Hitlerovské Německo do toho netahejte. Chtěl jsem vám jen oponovat tím, že používání kambodžského selského rozumu má také své meze a raději bych ho neimportoval. V Evropě je prostě zvykem úrazům v nebezpečných situacích předcházet jinak.)
10.07.2013 (23:12)  
mimochodem - nejake moje zabery jak vypada doprava v kambodzi - ale je to velmi nudne video, predpokladam ze moc tech, co by ho dokoukali nebude :) (silnicni doprava je hlavne na zacatku a na konci, zeleznicni nikde, jak jsem psal, v praxi totiž neexistuje)

http://www.youtube.com/watch?v=_WnjhaNn0o8
10.07.2013 (23:07)  
tarten: tak to je absolutní vrchol populismu. Stejně můžete argumentovat že pro nás není vzor ani německo, protože před jejich poslední změnou režimu tam byl hitler který vyvraždil miliony lidí nebo československo, protože zde 40 let vládli komunisti a ti měli na svědomí také mnoho lidského neštestí (i lidské životy).

Nehody se stávají všude a určité podceňování bezpečnosti může být důvodem přeci jen o něco vyšší nehodovosti - ale je-li tam vyšší nevím, statistiky neznám. Žádnou nehodu jsem tam nezažil, neviděl a to při hustotě a způsobu tamní dopravy považuju skoro za zázrak. Na první pohled tam nejsou žádný pravidla, ale časem člověk vypozoruje že se tam jezdí velmi ohleduplně (i když to tak na první pohled opravdu nevypadá), každej má snahu dojet do cíle a uvědomuje si, že to uspěchat nejde.

Mimochodem, v Kambodži se vlakem nejezdí, je tam víceméně jedna trať a ta se využívá (a to si nejsem jistý jestli vůbec) pouze pro nákladní přepravu. Na nádraží jsem se podívat byl a je uzavřené a nějaká australská společnost má nádraží, nákladní terminál a předpokládám i trať v pronájmu a investuje do této dopravy. Region se teď velmi bouřlivě rozvíjí. Ostatně průměrný věk v Kambodži (i díky smutné minulosti) je kolem 22 let, takový stát je samozřejmě v pohybu/rozvoji.
registrovaný uživatel tarten 
10.07.2013 (22:56)  
Jirka (TexxO):
V Asii ovšem různé ty nehody s pozoruhodnými počty mrtvých nejsou zas až takovou výjimkou. Mimochodem, zajímalo by mě, jakou rychlostí dnes tak mohou jezdit vlaky v Kambodži?

To je totiž ta země, kde přinašeči spásy světa při minulé revoluci ve prospěch přirozenosti, která nepovoluje používání ďábelské příliš složité techniky, v souladu se zdravým selským rozumem vyvraždili 2 miliony obyvatel, kterým se tato regulace tak nějak svobodně nezdála. Ne, Kambodža není moc vhodný vzor.
10.07.2013 (22:41)  
mira: absolutní souhlas. Míra zblbnutí, kterou západní civilizace projevuje neustálým zvyšováním bezpečnosti až do absurdních rozměrů mě až děsí, lidi začnou ztrácet zdravý rozum a pud sebezáchovy.

poznámka k té červené. Z Francie mám podobnou zkušenost a v New Yorku mě dokonce policajt na červenou hnal do silnice a divil se proč tam stojím, když nejede žádný auto (dá se říct že mi skoro vynadal že tím že stojím na chodníku před přechodem blokuji cestu ostatním chodcům co chtějí přecházet - na červenou :))) ). Občas mám pocit že ve vymýšlení blbin jsme v Česku ještě dál před západním světem. Měl jsem to štěstí a navštívil loni Asii (Kambodžu) a tam by všechny ty různý regulátory a nezvaný přinašeče spásy lidstva asi šlehlo, jak tam je "vše dovoleno" přitom tam všichni žijí a nezažil jsem tam jedinou nehodu .... prostě všichni používají zdravý selský rozum a ono to kupodivu funguje.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko