..: Pokuta za chůzi po trati: 6 tisíc dolarů :..

Ilustrační foto, foto: Tomáš Kubovec Livermore/Praha — Chodíte někdy po trati? Rozmyslete si to! V kalifornském městě Livermore to zkusila místní občanka Laura Reslink – přešla trať v místě, kde není zřízen přechod, ale místní si tak pravidelně zkracují cestu do tamějšího supermarketu. Jenže, na rozdíl od mnoha jiných, ji zastavil pracovník Union Pacific, upozornil ji, že porušuje zákon státu Kalifornie a Laura se následně ocitla před soudem. Očekávala pokutu ve výši jednoho až dvou set dolarů. K jejímu zděšení ji soudkyně odsoudila k pokutě ve výši 6 tisíc dolarů. Dáma se velmi divila, neboť netušila, že chůze po trati je zakázaná, nikde prý ani neviděla zákazové tabule ve španělštině. Navíc se incident stal 7. června 2012, kdy byl Mezinárodní den povědomí o přejezdech (u nás ho známe pod označením Mezinárodní den bezpečnosti na železničních přejezdech), takže i proto se soudkyně přiklonila k exemplární výši pokuty. Inu, neznalost předpisů neomlouvá – a ne všude musí být zákazové cedule.

Vzpomínka na Páju Šťastného a EC 121 Košičan, foto: Ivo Rušák V Česku sice pokuta za chůzi po trati ve výši 120 tisíc korun asi nehrozí, ale i u nás je to zakázáno. A příkladů, kdy chůze po trati skončila tragicky, bychom v historii i naší železnice našli nepočítaně. Připomeňme třeba tragickou událost, která se stala 15. března 2011. Ze zastávky Újezdec u Luhačovic vyjel osobní vlak do Bojkovic. Strojvedoucí zaregistroval postavu, jak jde ve směru jízdy po vyšlapaném chodníčku vedle tratě. Když postavu míjel, zaregistroval, že se mladík otáčí, následně uslyšel ránu. Když po zastavení doběhl na místo střetu, našel již jen mrtvého mladého muže. Policisté pak následně zjistili, že ho zachytil až druhý, tedy poslední vůz vlaku. Dalším nešvarem je přecházení kolejí v místě, kde to není povoleno. Redaktoři Benešovského deníku před časem pořídli výmluvnou fotoreportáž z místního nádraží. Co k tomu říct?

Přesto, že se různé organizace snaží o prevenci, vždy se najde někdo, kdo si myslí, že jemu se přece nic stát nemůže. Letos připadl Mezinárodní den na železničních přejezdech na 7. května. Zapojila se i Správa železniční dopravní cesty. Někde, jako třeba na základní škole v Kaznějově, je chůze přes železniční trať přísně zakázána ve školním řádu (viz čl. 13). My nejsme oprávněni vám něco zakazovat, jen vás můžeme požádat, abyste to nedělali. Nechceme přicházet o čtenáře z těchto smutných důvodů.


Zdroje: Benešovský deník, ILCAD, Livermore Patch, Region-UH, SŽDC


Vlad Poslat mail autorovi | 10.7.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá) USA


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
10.07.2013 (9:31)  
S tím souhlasím, neměl jsem také namysli lození po přechodu, když je vedle podchod. Ale např. situace, kdy cesta přes nějaký přejezd, podjezd, podchod atd. prodlouží cestu o půl kilometru nebo víc. Typicky Kutná Hora směrem do Malína, Kuřim, hlavák v Praze směrem na Žižkov atd.

edit.: A když někde mimo zastávky vede přes koleje vyšlapaná pěšina, tak to znamená, že je poptávka po přesunu lidí v tom místě a mohlo by se s tím něco udělat, čímž nemyslím zabednění.
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
10.07.2013 (9:29)  
V USA mají u trati mimo přejezdy často cedule NO TRESPASSING - FEDERAL LAW. Federální zákony nařizují státum přecházení trati tvrdě trestat. Proto tak vysoká pokuta, když někoho náhodou chytí, i když je společenská nebezpečnost pro ostatní skoro 0.
10.07.2013 (9:21)  
Fučida - jde o to, že si úrovňový přechod je to nejnebezpečnější, zvláště v případě více kolejí. Denně vidím, jak desítky lidí riskují přecházením kolejí po služebním přechodu, než aby šli 20 metrů navíc podchodem. Dokud bude pohodlná přímá cesta, tito lidé od svého zlozvyku neopustí.
A o co je víc staniční zaměstananec nadčlověk, že musí mít služební přechod a nemůže použít stejnou cestu jako cestující? Přijde mi to jako imunita u politiků...
10.07.2013 (9:16)  
off topic:
dsPIC: O tom, že je to v Americe postavený na hlavu, svědčí víc to, že se ta baba vymlouvala na absenci cedule ve španělštině, když se tam mluví anglicky. Vím sice, že se tam poflakujou mraky hispánců, ale to je jako by se tady cikán vymlouval, že dodatková tabulka pod dopravní značkou pro něj neplatí, protože není v cikánštině. S takovou to fakt jde do ...

Jiří Hovorka:
člověk je tvor pohodlný - souhlas.
zesložiťování přímých cest - absolutní nesouhlas, jsem pro opak, tedy pokud možno legalizaci přímých cest. Tím, že budete lidi buzerovat, ničeho nedosáhnete. Bohužel při rekonstrukci našich koridorů někdy nestačím zírat nad šílenostmi, které kdysi v dobře (a legálně) přístupných místech vznikly.
registrovaný uživatel dsPIC 
10.07.2013 (7:35)  
To jenom dokládá, že v Americe je spousta věcí postavených na hlavu, a nelze se divit, že tato země upadá (to se sice z médií nedozvíme, ale informace tohoto charakteru sem i tak prosakují). Odporná úřednická mašinérie, likvidační a exemplární trest za to, že někdo riskuje pouze své vlastní zdraví a život, to je něco, co nechápu a zcela odmítám.
10.07.2013 (7:03)  
člověk je tvor pohodlný a ke svému cíli jde nejjednodušší cestou. A když cesta podchodem/nadchodem/přes řádný přejezd je složitější nebo výrazně delší, hází se jakékoliv předpisy za hlavu. Jsem tedy pro zesložiťování přímých cest přes koleje třeba i omezováním služebních přechodů, které lákají právě k porušování zákazů nejvíce. Také u různých pěšinek zřizovat zábrany ke vstupu do kolejiště, případně přidat upozornění na zákaz vstupu do kolejí
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko