..: Pokuta za chůzi po trati: 6 tisíc dolarů :..

Ilustrační foto, foto: Tomáš Kubovec Livermore/Praha — Chodíte někdy po trati? Rozmyslete si to! V kalifornském městě Livermore to zkusila místní občanka Laura Reslink – přešla trať v místě, kde není zřízen přechod, ale místní si tak pravidelně zkracují cestu do tamějšího supermarketu. Jenže, na rozdíl od mnoha jiných, ji zastavil pracovník Union Pacific, upozornil ji, že porušuje zákon státu Kalifornie a Laura se následně ocitla před soudem. Očekávala pokutu ve výši jednoho až dvou set dolarů. K jejímu zděšení ji soudkyně odsoudila k pokutě ve výši 6 tisíc dolarů. Dáma se velmi divila, neboť netušila, že chůze po trati je zakázaná, nikde prý ani neviděla zákazové tabule ve španělštině. Navíc se incident stal 7. června 2012, kdy byl Mezinárodní den povědomí o přejezdech (u nás ho známe pod označením Mezinárodní den bezpečnosti na železničních přejezdech), takže i proto se soudkyně přiklonila k exemplární výši pokuty. Inu, neznalost předpisů neomlouvá – a ne všude musí být zákazové cedule.

Vzpomínka na Páju Šťastného a EC 121 Košičan, foto: Ivo Rušák V Česku sice pokuta za chůzi po trati ve výši 120 tisíc korun asi nehrozí, ale i u nás je to zakázáno. A příkladů, kdy chůze po trati skončila tragicky, bychom v historii i naší železnice našli nepočítaně. Připomeňme třeba tragickou událost, která se stala 15. března 2011. Ze zastávky Újezdec u Luhačovic vyjel osobní vlak do Bojkovic. Strojvedoucí zaregistroval postavu, jak jde ve směru jízdy po vyšlapaném chodníčku vedle tratě. Když postavu míjel, zaregistroval, že se mladík otáčí, následně uslyšel ránu. Když po zastavení doběhl na místo střetu, našel již jen mrtvého mladého muže. Policisté pak následně zjistili, že ho zachytil až druhý, tedy poslední vůz vlaku. Dalším nešvarem je přecházení kolejí v místě, kde to není povoleno. Redaktoři Benešovského deníku před časem pořídli výmluvnou fotoreportáž z místního nádraží. Co k tomu říct?

Přesto, že se různé organizace snaží o prevenci, vždy se najde někdo, kdo si myslí, že jemu se přece nic stát nemůže. Letos připadl Mezinárodní den na železničních přejezdech na 7. května. Zapojila se i Správa železniční dopravní cesty. Někde, jako třeba na základní škole v Kaznějově, je chůze přes železniční trať přísně zakázána ve školním řádu (viz čl. 13). My nejsme oprávněni vám něco zakazovat, jen vás můžeme požádat, abyste to nedělali. Nechceme přicházet o čtenáře z těchto smutných důvodů.


Zdroje: Benešovský deník, ILCAD, Livermore Patch, Region-UH, SŽDC


Vlad Poslat mail autorovi | 10.7.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá) USA


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
10.07.2013 (22:40)  
bartik09: Proc pro prechazeni silnice neni potreba mit specialni povoleni

To není tak úplně pravda. Každý účastník silničního provozu má za povinnost znát zákon o provozu na pozemních komunikacích v rozsahu potřebném pro něho a jednat podle něj. Vzhledem k tomu, že povinost je všeobecná, je zbytečný nějaký průkaz pro ty, kdo tuto povinnost prokazatelně přijali.

O zákazu pohybu po silnicích s povolenou rychlostí nad 90 km/h a o některých z omezení pohybu po těch s nižší rychlostí se tu už psalo. Navíc uvažte, že štěrkový povrch s pražci a dost vysokými ocelovými kolejnicemi s různými vystupujícími šrouby, smyčkami kabelů a různým zařízením je mnohem nebezpečnější území samo o sobě pro pohyb ve stresu než hladký asfalt.
registrovaný uživatel PepaN 
10.07.2013 (20:46)  
Vážené existence, jednou je zákaz chození do obvodu dráhy, tak se to má dodržovat a tečka. Že to šotoušovské existence nechápou a lezou kam nemají je věc druhá a proto bych byl i pro podobné pokuty zde :-) protože ono něco jiného je přejít a něco jiného je pobíhat v kolejích jako maník, což většina jmenovaných dělá :-) A že se zde někdo odvolává na zdravý rozum? Ano, zdraví rozum velí do kolejí nelézt, v případě nehody bych nechal vše zaplatit dotyčného (pokud by přežil), tedy zdravotnickou péči, zpoždění všech vlaků atd. Příp. by to platili jeho přímí příbuzní :-)
registrovaný uživatel mira 
10.07.2013 (20:34)  
No, z diskuze je vidět dva tábory: jeden co se řídí selským rozumem a druhý co trvá na nesmyslných zákonech, které se stejně nedají dodržovat nebo jejich dodržování je absurdistán. Třeba v takové Paříži se na červenou chodí normálně a to i před policajty, protože když nic nejede tak je zbytečný čekat, to je logické, ale také protizákonné. Když pak člověk z Franice přejede do Německa tak musí jak blbec čekat na přechodech an červenou i když nic nejezdí. To mě přijde zbytečné lpění na předpisovosti a de facto to z lidí dělá nesvéprávné ve věci samostatného rozhodování. To samé jsou třeba protihlukovky, které jsou k ničemu ale prostě nějakáý politik nebo jeho banda poradců si vymysleli předpisy a tak se to musí stavět. Stejně tak ybsme mohli poukazovat na rychlost mimo obec. Jakto že někde mají 70, někde 90 a někde 100? Přijde mě potom vtipné, že v jedné zemi je nebezpečná rychlost 80 a za vyšší vám hrozí stovky eur pokuty, zatímco v sousední je zcela normální a bezpečná. Hold různí lidé vymysleli různé zákony, někde benevolentnějsí někde ne. A tak je to se všemi zákony, předisy a vyhláškami.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
10.07.2013 (20:25)  
Jiří Hovorka:
Po městě se jezdí 50 a když není v okolí (do 50m) přechod, smí se silnice přejít. Mimo město se jezdí 90, tam už jsou buď přechody se semaforem, nebo je před nimi snížená rychlost. Ale když není přechod, tak se, pokud vím, stále smí přecházet kdekoliv. Až u dálnic, kde se jezdí 130, se nechodí po silnici. Krom toho, pokud u silnice není chodník, tak chodec smí chodit po silnici (a to i pokud se tam jezdí 90). Takže rychlostníky na 10 jsou docela mimo...
Akorát se člověk musí rozhlídnout, nesmí vlezt pod auto, nicméně furt mu to auto musí dát přednost - u vlaku člověk tu přednost nemá, tj. tam by ta povinnost musela být stylem, že "Chodec smí přecházet trať, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče ke změně rychlosti jízdy." (pokud bychom vycházeli z obdobného ustanovení pro vozovky)
registrovaný uživatel pst 
10.07.2013 (20:18)  
R.U.R: Honza psal svou zkušenost, ale u nás to tak není. Mám vstup, ale získat ho rozhodně nebyla formalita.

bartik: ono to není tak jednoduché. Umožnit výstup cestujících mimo zastávku znamená pokutu pro dopravce a zde již nejde o pár tisíc, ale o miliony. Opět zákon. Jedinou možností je že je ohrožena bezpečnost cestujících ve vlaku a pak lze požádat HZS o evakuaci. Jinak je třeba dostat soupravu k nástupišti, ale opět naše kvalitní zákony - osoba, která dovolí pohyb s vozidly před ukončením šetření se dopouští trestného činu maření šetření, za což si může jít i sednout. A než se sejdou všichni (policie, vyšetřovatelé správce infrastruktury, vyšetřovatelé dopravce a drážní inspekce), trvá to dost dlouho. Navíc od policie musí dojet technik, který bývá třeba jen jeden v kraji. Co nechápu je, že si ty složky nemůžou údaje navzájem předat, každý si sepisuje svoje, ale vlastně totéž :(
10.07.2013 (19:12)  
RUR: Jel sem ve videnskym EC z Pardubic do Prahy. V Prelouci sme srazili zenskou. Prekvapilo me, jak pomalu te vlak brzdil - kdybych nesedel, ale stal, tk budu normalne stat dal. Po 3 hodinach sme odjeli do Recan (pruvodci rikala, ze se ceka na kriminalku; po cca 2 hodinach zacali po druhy koleji jezdit vlaky), kde sme museli prestoupit na Ex ze Vsetina. Behem cekani v Recanech projeli smerem na Prahu dalsi 3 dalkovy vlaky CD. Celkem 3,5 hodiny zpozdeni. Co treba technicky branilo tomu, aby pro nas z Kolina prijel slon?
10.07.2013 (19:03)  
R.U.R. - legalizace cestiček znamená na lokálkách píchnutí rychlostníku 10, na hlavních tratích PZ se světelnou signalizací.

A teď mi řekněte, kdo bude po lokálkách jezdit, když co chvíli bude na lesní pěšině zpomalovat na rychlost chůze? Nebo kdo zaplatí výstavbu PZ a jeho provoz?

Srovnávat se silnicemi můžete podobně. II nebo III může být jako lokálka, ale proč vznikají podchody/nadchody na I nebo na dálnicích? Dle Vaší logiky aby lidi přecházeli tyto rizikové komunikace nejkratší cestou... Chtěl bych vidět, jak by se řidiči na D1 tvářili na přechody pro chodce na dálnici.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
10.07.2013 (18:48)  
Lidé prostě nebudou zbytečně chodit dvakrát delší cestou, stejně jako budou přecházet na přechodu na červenou pokud evidentně nikde nic nejede - miliony let vývoje nás naučily posoudit aktuální situaci a vybrat nejrozumnější řešení, a tím nebývá jít dvakrát delší cestou, pokud na té kratší nehrozí nebezpečí.
A jak někdo psal, že by byla nějaká snaha legalizovat cestičky, kterýma lidi chodí, to jsem skutečně nezaregistroval, naopak se tam napíchaj zákazy, nandaj ploty, případně dokonce postavěj policajti. Přitom náklady na jedno i druhé řešení by často byly řádově obdobné, ale legalizace by byla výrazně přínosnější. (Tedy pokud by se nedělalo všechno přehnaně bezpečné a odpovídajícím způsobem drahé. Například řekneme, že je vedle kolejí jen půl metru místa, ale nějaká norma zakazuje takhle úzké chodníky, tak se tam nebude smět chodit vůbec. Svázali jsme se předpisy, které nás všechny stojí peníze a skoro nikomu nejsou k ničemu dobré. I to je jeden z projevů úpadku civilizace. Ale to už je OT.)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
10.07.2013 (18:33)  
bartik09: Jako asi jedinej možná rozumnej důvod, proč se po nehodě třeba 2 hodiny vyšetřuje, jsem potkal vyloučení cizího zavinění. Ale nemám tušení, jak moc to má smysl, například nevím, jak často se povede cizí zavinění prokázat... Pokud tam cizí zavinění není, tak je asi celkem jedno, jestli to byla úmyslná sebevražda nebo jen neopatrnost...
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
10.07.2013 (18:29)  
pst & HonzaT: Díky moc za tuhle dvojici komentářů. Tak jak to vidím já, tak HonzaT popsal, jak to v reálu je, zatímco pst popsal, jak se lidé od železnice tváří, že to je...
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko