Livermore/Praha — Chodíte někdy po trati? Rozmyslete si to! V kalifornském městě Livermore to zkusila místní občanka Laura Reslink – přešla trať v místě, kde není zřízen přechod, ale místní si tak pravidelně zkracují cestu do tamějšího supermarketu. Jenže, na rozdíl od mnoha jiných, ji zastavil pracovník Union Pacific, upozornil ji, že porušuje zákon státu Kalifornie a Laura se následně ocitla před soudem. Očekávala pokutu ve výši jednoho až dvou set dolarů. K jejímu zděšení ji soudkyně odsoudila k pokutě ve výši 6 tisíc dolarů. Dáma se velmi divila, neboť netušila, že chůze po trati je zakázaná, nikde prý ani neviděla zákazové tabule ve španělštině. Navíc se incident stal 7. června 2012, kdy byl Mezinárodní den povědomí o přejezdech (u nás ho známe pod označením Mezinárodní den bezpečnosti na železničních přejezdech), takže i proto se soudkyně přiklonila k exemplární výši pokuty. Inu, neznalost předpisů neomlouvá – a ne všude musí být zákazové cedule.
V Česku sice pokuta za chůzi po trati ve výši 120 tisíc korun asi nehrozí, ale i u nás je to zakázáno. A příkladů, kdy chůze po trati skončila tragicky, bychom v historii i naší železnice našli nepočítaně. Připomeňme třeba tragickou událost, která se stala 15. března 2011. Ze zastávky Újezdec u Luhačovic vyjel osobní vlak do Bojkovic. Strojvedoucí zaregistroval postavu, jak jde ve směru jízdy po vyšlapaném chodníčku vedle tratě. Když postavu míjel, zaregistroval, že se mladík otáčí, následně uslyšel ránu. Když po zastavení doběhl na místo střetu, našel již jen mrtvého mladého muže. Policisté pak následně zjistili, že ho zachytil až druhý, tedy poslední vůz vlaku. Dalším nešvarem je přecházení kolejí v místě, kde to není povoleno. Redaktoři Benešovského deníku před časem pořídli výmluvnou fotoreportáž z místního nádraží. Co k tomu říct?
Přesto, že se různé organizace snaží o prevenci, vždy se najde někdo, kdo si myslí, že jemu se přece nic stát nemůže. Letos připadl Mezinárodní den na železničních přejezdech na 7. května. Zapojila se i Správa železniční dopravní cesty. Někde, jako třeba na základní škole v Kaznějově, je chůze přes železniční trať přísně zakázána ve školním řádu (viz čl. 13). My nejsme oprávněni vám něco zakazovat, jen vás můžeme požádat, abyste to nedělali. Nechceme přicházet o čtenáře z těchto smutných důvodů.
Zdroje: Benešovský deník, ILCAD, Livermore Patch, Region-UH, SŽDC
Kdyby ho sestrelil na silnici nakladak, tak to bude v pohode, protoze prechazet silnici je dovoleny?
SergeS: Takze ja nekde pudu lesem, najednou narazim na nakou zarostlou lokalku, kterou je zakazany prechazet, takze se otocim na podpatku a pobezim napsat dopis svymu poslanci... Nebo se na to taky pekne vyseru, protoze vim, ze kontroly sou stejne tak maximalne v Praze a v Pardubicich na poslednich nastupistich.
:-) No jo, ale je přece dlóóuho hluboce zažité: "Žižkovu, Libni, zdaleka se vyhni!" :-)
http://zpravy.idnes.cz/na-liberecku-usmrtil-vlak-chlapce-dlp-/krimi.aspx?c=A130712_092153_liberec-zpravy_tm
Možná to za pár desítek let někoho zodpovědného napadne a překonají se všechny politické, administrativní a technické "překážky".
PS: Na tu materialni stranku se velmi casto "hresi" pri pokutovani (napr.) dopravnich prestupku i u nas...
Asociovalo mi to pár otázek:
Praha Hlavní Nádraží vs Žižkov - proč není podchod o pár metrů delší, případně jinak legalizovaná možnost? (na přechodu místo cedule "slušební" cedule "bacha" jako je běžné ve stanicích bez podchodu...)
Jaký má smysl služební přechod vedoucí jen na místa kam se dá dostat i podchodemm?
Jaký je rozdíl mez přechzením silnice a železnice v místě, kde chodec nemá přednost, legální přecházení silnice mimo město bez přechodu? Chodec má zvážit, kam vidí a za jakou dobu stihne přejít. Na přecházení silnice první třídy sou vyjmenovaná pravidla(50m od přechodu/podchodu/nadchodu, mimo zatáčku, kolmo k vozovce), přecházení užší tratě s nižší rychlostí je zakázáno.
Takovy je vas pristup. Ale ja sem podvratny zivel a anarchista a pokutu bych sice zaplatil, ale stejne bych si myslel, ze to je blbost a netajil bych se tim na verejnosti (ano, nestitim se niceho).
Pokud je rozdil mezi ultrabezpecnym a ultranebezpecnym prechodem tvoren plechovym krizem, pak bych napriklad v Praze mezi poslednim nastupistem a Zizkovem radsi videl ten kriz nez policajta (kriz tam muze bejt porad, policajt ne).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.