..: Pokuta za chůzi po trati: 6 tisíc dolarů :..

Ilustrační foto, foto: Tomáš Kubovec Livermore/Praha — Chodíte někdy po trati? Rozmyslete si to! V kalifornském městě Livermore to zkusila místní občanka Laura Reslink – přešla trať v místě, kde není zřízen přechod, ale místní si tak pravidelně zkracují cestu do tamějšího supermarketu. Jenže, na rozdíl od mnoha jiných, ji zastavil pracovník Union Pacific, upozornil ji, že porušuje zákon státu Kalifornie a Laura se následně ocitla před soudem. Očekávala pokutu ve výši jednoho až dvou set dolarů. K jejímu zděšení ji soudkyně odsoudila k pokutě ve výši 6 tisíc dolarů. Dáma se velmi divila, neboť netušila, že chůze po trati je zakázaná, nikde prý ani neviděla zákazové tabule ve španělštině. Navíc se incident stal 7. června 2012, kdy byl Mezinárodní den povědomí o přejezdech (u nás ho známe pod označením Mezinárodní den bezpečnosti na železničních přejezdech), takže i proto se soudkyně přiklonila k exemplární výši pokuty. Inu, neznalost předpisů neomlouvá – a ne všude musí být zákazové cedule.

Vzpomínka na Páju Šťastného a EC 121 Košičan, foto: Ivo Rušák V Česku sice pokuta za chůzi po trati ve výši 120 tisíc korun asi nehrozí, ale i u nás je to zakázáno. A příkladů, kdy chůze po trati skončila tragicky, bychom v historii i naší železnice našli nepočítaně. Připomeňme třeba tragickou událost, která se stala 15. března 2011. Ze zastávky Újezdec u Luhačovic vyjel osobní vlak do Bojkovic. Strojvedoucí zaregistroval postavu, jak jde ve směru jízdy po vyšlapaném chodníčku vedle tratě. Když postavu míjel, zaregistroval, že se mladík otáčí, následně uslyšel ránu. Když po zastavení doběhl na místo střetu, našel již jen mrtvého mladého muže. Policisté pak následně zjistili, že ho zachytil až druhý, tedy poslední vůz vlaku. Dalším nešvarem je přecházení kolejí v místě, kde to není povoleno. Redaktoři Benešovského deníku před časem pořídli výmluvnou fotoreportáž z místního nádraží. Co k tomu říct?

Přesto, že se různé organizace snaží o prevenci, vždy se najde někdo, kdo si myslí, že jemu se přece nic stát nemůže. Letos připadl Mezinárodní den na železničních přejezdech na 7. května. Zapojila se i Správa železniční dopravní cesty. Někde, jako třeba na základní škole v Kaznějově, je chůze přes železniční trať přísně zakázána ve školním řádu (viz čl. 13). My nejsme oprávněni vám něco zakazovat, jen vás můžeme požádat, abyste to nedělali. Nechceme přicházet o čtenáře z těchto smutných důvodů.


Zdroje: Benešovský deník, ILCAD, Livermore Patch, Region-UH, SŽDC


Vlad Poslat mail autorovi | 10.7.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá) USA


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
13.07.2013 (20:35)  
tarten: K tomu konkretnimu pripadu: Jak se v clanku pise - mohlo jit o sebevrazdu. Nebo taky moh bejt nalitej jak delo (s ohledem na vek a pokrocilou nocni hodinu). Sem zvedavej, jak chcete treba sebevrahy presvedcit, aby nelezli na koleje, protoze by se jim tam mohlo neco stat.
Kdyby ho sestrelil na silnici nakladak, tak to bude v pohode, protoze prechazet silnici je dovoleny?

SergeS: Takze ja nekde pudu lesem, najednou narazim na nakou zarostlou lokalku, kterou je zakazany prechazet, takze se otocim na podpatku a pobezim napsat dopis svymu poslanci... Nebo se na to taky pekne vyseru, protoze vim, ze kontroly sou stejne tak maximalne v Praze a v Pardubicich na poslednich nastupistich.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
13.07.2013 (18:51)  
Pro Lol Phirae>

:-) No jo, ale je přece dlóóuho hluboce zažité: "Žižkovu, Libni, zdaleka se vyhni!" :-)
13.07.2013 (11:21)  
Ad Žižkov - pokud to někoho zajímá, běžte se poptat na VŠE, proč to "nelze". Dlouho to bezvýsledně řešili. V zásadě to skončilo na tom, že by někdo musel zaplatit podchod pod tou jednou kolejí na 7. perónu, k čemuž se nikdo neměl.
registrovaný uživatel Leinad 
12.07.2013 (22:45)  
Pavel480: A nejenom pronájem na hlaváku, ale i atraktivita vlaků. Příklady jako bydlím na Bartoškově a pracuju/studuju na Italské. :D
registrovaný uživatel SergeS 
12.07.2013 (15:01)  
Offtopic ohledně zákonu a nesmyslu: Ano, jsou nesmyslné zákony, minimálně z nepochopení věci vznikat budou (Člověk není dokonalý). Ale když je nějaký nesmyslný zákon, tak řešením není u piva nadávat a hrdinský ho porušovat, ale snaha to napravit. Většina volila nějakého zástupce do parlamentu / zastupitelstva, tak proč nepodat podnět. Nebo rovnou nezaložit iniciativu ? (Ale bez vymluv typu nikoho to zajímat nebude)
registrovaný uživatel tarten 
12.07.2013 (13:49)  
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
12.07.2013 (10:28)  
Podchod z Praha hl.n. na Žižkov by byl super, co? Přitáhlo by to i necestující do haly, kteří by zvýšili tržby žrádelen a obchodů a SŽDC nebo ČD nebo komu to patří by mohlo zvýšit nájem a své příjmy. Taky by lidé omrkli nové vlaky třeba jen na obrázcích v podchodu.
Možná to za pár desítek let někoho zodpovědného napadne a překonají se všechny politické, administrativní a technické "překážky".
registrovaný uživatel M 
11.07.2013 (23:27)  
Leinad - v US muzou (a asi i maji) prestupek "definovany" jinak. Treba staci jen ta formalni stranka, protoze materialni jejich pravo nezna. Ostatne uz to, ze "prestupek" resil soud je indicie toho, ze tam asi rozdily budou.

PS: Na tu materialni stranku se velmi casto "hresi" pri pokutovani (napr.) dopravnich prestupku i u nas...
registrovaný uživatel Leinad 
11.07.2013 (20:33)  
Jaký byl materiální aspekt jejího přestupku? Lezla do kolejí s nedostatečným rozhlédnutím - nemusela vidět vlak jedoudí povolenou rychlostí?
Asociovalo mi to pár otázek:
Praha Hlavní Nádraží vs Žižkov - proč není podchod o pár metrů delší, případně jinak legalizovaná možnost? (na přechodu místo cedule "slušební" cedule "bacha" jako je běžné ve stanicích bez podchodu...)
Jaký má smysl služební přechod vedoucí jen na místa kam se dá dostat i podchodemm?
Jaký je rozdíl mez přechzením silnice a železnice v místě, kde chodec nemá přednost, legální přecházení silnice mimo město bez přechodu? Chodec má zvážit, kam vidí a za jakou dobu stihne přejít. Na přecházení silnice první třídy sou vyjmenovaná pravidla(50m od přechodu/podchodu/nadchodu, mimo zatáčku, kolmo k vozovce), přecházení užší tratě s nižší rychlostí je zakázáno.
11.07.2013 (19:33)  
Vranitko: Když už jsem občas tak arogantní a drzý, že porušuji nějaký předpis/zákaz/příkaz dělám to s vědomím, že za to můžu pykat, a pokud to nastane, tak pokorně přijímám trest namísto abych se arogantně vymlouval "ale ono" ...protoze jako kazdy spravny obcan vim, ze u nas neni zadnych spatnych predpisu a zakonu. Narizeni vzdy vytvareji a schvaluji problemuznali urednici, kteri to vic nez pro penize delaji pro moje dobro.

Takovy je vas pristup. Ale ja sem podvratny zivel a anarchista a pokutu bych sice zaplatil, ale stejne bych si myslel, ze to je blbost a netajil bych se tim na verejnosti (ano, nestitim se niceho).

Pokud je rozdil mezi ultrabezpecnym a ultranebezpecnym prechodem tvoren plechovym krizem, pak bych napriklad v Praze mezi poslednim nastupistem a Zizkovem radsi videl ten kriz nez policajta (kriz tam muze bejt porad, policajt ne).
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko