..: Obec Otovice koupila těleso bývalé trati do Polska :..

Trať z Broumova do Otovic zastávky, foto: Radek Papež Otovice — Úvahy o znovuobnovení tratě mezi východočeskými Otovicemi a dolnoslezskou obcí Tłumaczów se na veřejnosti objevují již řadu let. Na jaře do plánů vcelku nečekaně zasáhla právě obec Otovice, která koupila pozemky bývalého drážního tělesa, čímž chce podle starosty Petra Nováka docílit možnosti do projektu více zasahovat a ovlivňovat ho ve prospěch místních občanů. Původně totiž obec byla spíše proti projektu, jelikož se obávala silné nákladní dopravy a zhoršení životních podmínek. Přestože ještě na jaře probíhala o obnovení tratě mnohá jednání, nyní se ukazuje, že projekt je zatím asi na mrtvém bodě. To potvrzuje i starosta Novák, kterého již několik měsíců v této věci nikdo nekontaktoval.

M 131.1 při zvláštní jízdě v Otovicích, foto: Radek Papež Otovice zastávka, foto: Radek Papež Otovice jízda 21.4.2007, foto: Tomáš Ságner

Podle odhadů by celá investice měla vyjít přibližně na 250 milionů korun, přičemž se předpokládá kofinancování některým z operačních programů Evropské unie. Na trať by se pak pravděpodobně vrátila i osobní doprava, vlaky na české straně končí jízdu již ve stanici Broumov. U dopravy nákladní se počítalo se dvěma páry nákladních vlaků denně, a to zejména pro přepravy z polského kamenolomu. „Podpoříme jakýkoliv smysluplný projekt,“ dodává Novák.

Zdroje: Otovický zpravodaj, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 7.10.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby

  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
07.10.2013 (12:31)  
Pavel Dvorak - na polske strane chybi urcite vic a stejnou otazku jsem si polozil taky. Podle zapisu z jednani koupili jenom pozemek v Cesku (vsuvka: je otazka, jestli obce muzou kupovat pozemky v cizine, to ale nevim a je to jedno asi:)
07.10.2013 (12:29)  
Tak jak píše Jiří Hovorka, dát 250 mega na rekonstrukci tratě s tak malým potenciálem, je fakt hloupost. Efektivnější by bylo dát 250 mega na regionální tratě, které v současnosti fungují a mají potenciál nebo aspoň je na nich slušný provoz. Na odstranění pomalých jízd, na opravy nástupišť nebo jejich úpravu pro lepší nástup s kočárky nebo inv. vozíky, na lepší zabezpečení na přejezdech těchto tratí, apod.
Registered user M 
07.10.2013 (12:26)  
lwq - ano a proto se ke vsemu pristupuje tak, ze se stavi jenom projekty s nejmensi navratnosti, pripadne ty, ktere na skale prospesnosti 0-10 ziskaji nejvyssi skore.
V tomto pripade je navratnost nekonecne vysoka a prospesnost nekonecne nizka. Ale jasne, porad k tomu lze pristoupit stylem "vsak se stavi leccos, postavme i tohle". Velmi zodpovedny a inteligentni pristup. Pokud se postavi tohle, tak se musi nepostavit neco jineho. Ale treba uz tam vsechno maji, ziji si tam kralovsky a jedine, co jim chybi je tohle. Pritom penize maji a jenom nevedi, za co je utratit.
07.10.2013 (12:26)  
Obec koupila jen pozemky na české straně, nebo i na polské? Kolik vlastně chybí km kolejí?
Registered user M 
07.10.2013 (12:21)  
Pokud na to sezenou prachy... No, jenom penize Otovanu to asi nebudou, na verejnou sbirku to asi taky nevypada, takze ackoliv by na mne pripadlo asi 10 korun, tak NE, protoze takovych nesmyslnych projektu jsou tisice.
Ale ano, pokud si na to udelaji Otovice a.s., tak proc ne. Jiri Hovorka uz business plan nadhodil a zadny projekt nevydelava hned od zacatku:-)
Registered user lwq  mail  
07.10.2013 (12:11)  
Moc tomu fandim, ale pri neschopnosti polaku to nevidim moc realne ... Viz zastaveni dopravy pres Mezimesti, Lubawku ... Dopravy do Kudowy ... :-((( hovada

A nakladni doprava v podobne kamionu jim vadi, proto bojuji za vlak - konecne ...

Jiri Hovorka: pokud by se melo takto pristupovat ke vsemu, tak se nepostavi skoro nikdy nic.
07.10.2013 (11:58)  
Já se docela divím odporu šotoobce proti této akci. Pokud si na to seženou prachy - proč ne (prachům na údržbu u SŽDC to nekonkuruje, je to jiná rozpočtová kapitola).
V Otovicích by tím zase získali i železniční zastávku, třeba v těch megách byla i úprava Broumova (dálkovina, nástupiště) a třeba to jednou v PLR nebude tak zoufalé jako dnes a bude tam moci jezdit i vlak.
Registered user Keprt 
07.10.2013 (11:23)  
Taková, řekněme, nejreálnější snaha o obnovení této trati byla před pár lety motivována snahou majitelů tlumaczowského kamenolomu o rozšíření odbytových možností svého kameniva směrem do ČR. Měli představu, že stavbu někdo zafinancuje a oni jí budou používat. Pokud tedy budou mít v ČR zákazníky přijímající kamenivo v železničních vozech. Dle mého názoru jsou i ty dva nákladní vlaky denně velmi velmi optimistické. Vozí se dnes kamenivo po dráze i jinam, než na železniční stavby?
07.10.2013 (10:25)  
Od hranic ke konci stávající tratě je to 1,8 km. Při nákladech 250 mil. Kč na km vychází 138,9 mil. Kč.

Budeme předpokládat, že dva páry nákladních vlaků budou cca 1000 tun jezdit 250 dní v roce (1000 vlaků), osobní vlaky 50 t. (3900 vlaků/rok). Na poplatcích se dle výměru vybere za osobní vlak cca 7 Kč/km, za nákladní 66,79 Kč/km. Ročně se tedy získá na údržbu a zaplacení investice cca 94 tisíc. Budu tolerantní a budu údržbu dotovat. I tak vychází zaplacení investice na krásných 1477 let. Vydrží železnice tak dlouho? Rozhodně ně, raději dám tedy peníze tam, kde obdobné množství vlaků projede za cca 2 hodiny... To je asi důvod, proč se obnova strčila do šuplete
07.10.2013 (10:02)  
Obec se obávala silné nákladní dopravy-a kamiony jim nevadí???
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko