..: Obec Otovice koupila těleso bývalé trati do Polska :..

Trať z Broumova do Otovic zastávky, foto: Radek Papež Otovice — Úvahy o znovuobnovení tratě mezi východočeskými Otovicemi a dolnoslezskou obcí Tłumaczów se na veřejnosti objevují již řadu let. Na jaře do plánů vcelku nečekaně zasáhla právě obec Otovice, která koupila pozemky bývalého drážního tělesa, čímž chce podle starosty Petra Nováka docílit možnosti do projektu více zasahovat a ovlivňovat ho ve prospěch místních občanů. Původně totiž obec byla spíše proti projektu, jelikož se obávala silné nákladní dopravy a zhoršení životních podmínek. Přestože ještě na jaře probíhala o obnovení tratě mnohá jednání, nyní se ukazuje, že projekt je zatím asi na mrtvém bodě. To potvrzuje i starosta Novák, kterého již několik měsíců v této věci nikdo nekontaktoval.

M 131.1 při zvláštní jízdě v Otovicích, foto: Radek Papež Otovice zastávka, foto: Radek Papež Otovice jízda 21.4.2007, foto: Tomáš Ságner

Podle odhadů by celá investice měla vyjít přibližně na 250 milionů korun, přičemž se předpokládá kofinancování některým z operačních programů Evropské unie. Na trať by se pak pravděpodobně vrátila i osobní doprava, vlaky na české straně končí jízdu již ve stanici Broumov. U dopravy nákladní se počítalo se dvěma páry nákladních vlaků denně, a to zejména pro přepravy z polského kamenolomu. „Podpoříme jakýkoliv smysluplný projekt,“ dodává Novák.

Zdroje: Otovický zpravodaj, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 7.10.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby

  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
07.10.2013 (14:14)  
KK: Asi mas problem s prohlizecem, protoze se ti cast prispevku nezobrazuje. Specialne pro tebe tedy jeste jednou

1.Proto se ke vsemu pristupuje tak, ze se stavi jenom projekty s nejmensi (oprava: nejkratsi) navratnosti, pripadne ty, ktere na skale prospesnosti 0-10 ziskaji nejvyssi skore.

2.Pokud se postavi tohle, tak se musi nepostavit neco jineho.
07.10.2013 (13:49)  
Jiří Kocurek - kouzlo češtiny zapracovalo... Pro jistotu uvádím odděleně. Jinak nikde chybu nevidím... Vše počítáno na kilometr výkonu, nikoli na celý úsek (stačí vynásobit 1,8)
250 mil. cena za celou stavbu
138,9 mil. cena za km

Nikde není řečeno s jak těžkými vlaky se uvažovalo, proto je těch 1000 t jako průměr (tam i zpět).

Je mi jasné, že vnitro osobka nebude jistě. Někdo kdysi zmiňoval, že by nebylo marné převést polské minibusy na koleje - tedy polská paeáž přes naše území.
Editor or ŽelPage Administrator Radek Papež  mail  
07.10.2013 (13:33)  
V Otovicích by tím zase získali i železniční zastávku
Jenže místní o ni nestojí. Trať vede kdesi v polích za obcí, zatímco autobus staví několikrát přímo ve vesnici. Zájemci nechť si najdou linky 000554 a 640200.
Obnovení os. dopravy nepravděpodobné, současný dopr. model počítá s obratem souprav v Broumově, Otovice by byla souprava navíc. A změna zatím rozhodně nehrozí.
07.10.2013 (13:25)  
Jiří Hovorka: 250 tisíc Kč za metr je docela dost, chce se mi říct trochu moc. A ve výpočtu nákladů máte botu, s Vaším předpokladem vychází 450 mil Kč na celou 1,8 km dlouhou trať.

Poplatky nákladních vlaků: 67 Kč/1000 tkm (tunokilometrů)
Jeden vlak denně á 1000 tun ložený, 300 tun prázdný. 250 dnů ročně:
ložený tam: 250 dnů x 67 Kč/km x 1,000 x 1,8 km = 30 150 Kč
prázdný zpátky: 250 dnů x 67 Kč/tkm x 0,300 x 1,8 km = 9 045 Kč.
Návratnost na poplatcích při dvou párech vlaků: přes 5000 let.

Závěr: Ikdybychom uvažovali sražení ceny investice na 1/10 původní ceny tak stejně nevyjde reálná návratnost při splácení z poplatků.

Viděl bych také jistý legislativní problém: Firma se sídlem v PL jen těžko může investovat v ČR. Tudíž je problém aby si PL firma sama zaplatila dráhu v ČR a tuto investici pak splácela ze svého zisku v PL. Zřízení pobočky v ČR atd ... to je mezinárodní obchodní právo a v tomto se opravdu nevyznám.
07.10.2013 (13:23)  
pokud by se melo takto pristupovat ke vsemu, tak se nepostavi skoro nikdy nic.

Právě že by se včas zarazily nesmyslné dotace do podobných projektů. Je lepší připustit ořezání sítě o suché větve, než ty zdravé nechat chátrat.

KK - prosím ukažte mi, kde se investovalo do silnice s frekvencí 16 automobilů za den.

Jsem ochoten připustit nějaký společenský přínos tratě v existenci návratnosti nejméně o jeden řád níže, než jsem nahrubo spočetl. Ale vážení vlakofilové, už pochopte, že železnice nehraje v místní dopravě prim
07.10.2013 (13:06)  
lwq: pokud by se melo takto pristupovat ke vsemu, tak se nepostavi skoro nikdy nic.
Naopak. Protoze se takhle pristupuje ke vsemu, tak za chvili nebude za co stavet. Prikladem budiz nedavna investice (260 mil tusim) do 261 a nasledne razantni omezeni dopravy tamtez.

Jestli tomu dobre rozumim, tak myslenka je takova, ze za ceske verejne penize postavime infrastrukturu polskemu soukromnikovi. Bravo.. Jeste nakej napad jak podporit polsky hospodarstvi na ukor ceskyho (a za cesky penize)?
Registered user SYN 
07.10.2013 (13:00)  
No jo, ale fakt jako veřejný přínos ze dvou párů nákladů za den?? Jako kdyby to chtělo jen "pár drobných" - ale přecejen čtvrt miliardy a takový nízký přínos...
Leda by někdo byl natolik přesvědčen že rekonstrukce přinese zmnohonásobení provozu, že by do toho investoval půlku ze svého, s tím že pokud k mnohonásobnému navýšení provozu nedojde, nebude mu ta půlka refundována... tomu bych říkal skutečná osobní zodpovědnost, ne že se tu bavíme o "rozumném" využití miliard ze "společného", z toho holt ani za kapitalizmu pořád tak nějak krev neteče...
Registered user Kakov 
07.10.2013 (12:57)  
M + J. Hovorka:

souhlasím stavby, které se rychle nezaplatí nestavět,

v tom případě navrhuji okamžitě zastavit veškerou údržbu a výstavbu silnic, protože ty se taky nezaplatí (rozhodně né z poplatků)
Registered user Kakov 
07.10.2013 (12:55)  
spíš bych se zamyslel, jestli ta cena 250 mil. není nesmyslná, když Matonka opravovala vlečku taky je to stálo čtvrt miliardy??

nebylo to dle vtipu:

Mnisterstvo zahraničí se rozhodne opravit si plot, vypíše výběrového řízení, do kterého se přihlásí čech, slovák a ukrajinec.
Slovák vezme pásmo zaměří, zapíše do sešitu a na kalkulačce spočítá, že opravu udělá za 350 000 Kč.
Ukrajinec vezme palici párkrát přiloží, vyreje něco do země, přehodí kuličky počítadla a řekne já to opravím za 250 000 Kč.
přijde čech a pošeptá tomu úředníkovi do ouška, já to opravím za 1 250 000 Kč.

úředník vyjukaně, kde jste na to přišel. No půl mega pro mě půl pro tebe a za 250 000 Kč to obědnáme u toho ukrajince.


Ale blíže (tedy nehumorně) ke skutečnosti, pokud se třeba koridor na Cheb staví stylem:

1) přivezou se 4 palety cementu
2) složí se na pole vedle tratě
3) nikdo si jich ani nevšimne, nechaj se na dešti
4) za tejden zjistěj, že cement ztvrdnul, tak ho vyklopí do zásypu a objedná se nový....

ani se nedivím, že to stojí tolik

zkrátka made in Czech republik...
Registered user (gp) 
07.10.2013 (12:42)  
J.H.: z poplatků počítat nelze. Železnice má některé společensky prospěšné vlastnosti, kvůli kterým se vyplatí ji podporovat z veřejných peněz, kdyby měly být poplatky za použití silnic a železnic tak vysoké, aby pokryly odpisy, to bychom se divili, jak je to najednou na nádraží blízko!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko