Otovice — Úvahy o znovuobnovení tratě mezi východočeskými Otovicemi a dolnoslezskou obcí Tłumaczów se na veřejnosti objevují již řadu let. Na jaře do plánů vcelku nečekaně zasáhla právě obec Otovice, která koupila pozemky bývalého drážního tělesa, čímž chce podle starosty Petra Nováka docílit možnosti do projektu více zasahovat a ovlivňovat ho ve prospěch místních občanů. Původně totiž obec byla spíše proti projektu, jelikož se obávala silné nákladní dopravy a zhoršení životních podmínek. Přestože ještě na jaře probíhala o obnovení tratě mnohá jednání, nyní se ukazuje, že projekt je zatím asi na mrtvém bodě. To potvrzuje i starosta Novák, kterého již několik měsíců v této věci nikdo nekontaktoval.
Podle odhadů by celá investice měla vyjít přibližně na 250 milionů korun, přičemž se předpokládá kofinancování některým z operačních programů Evropské unie. Na trať by se pak pravděpodobně vrátila i osobní doprava, vlaky na české straně končí jízdu již ve stanici Broumov. U dopravy nákladní se počítalo se dvěma páry nákladních vlaků denně, a to zejména pro přepravy z polského kamenolomu. „Podpoříme jakýkoliv smysluplný projekt,“ dodává Novák.
Zdroje: Otovický zpravodaj, iDnes.cz
Nevím, co myslíte tím zlomkem ceny, jestli desetinu, tak tomu fakt nevěřím, že by to obnovili za 25 mega... to už by se možná i obnovovalo/budovalo....
Mimochodem obnova trati z Harachova do Szklarzske Poreby stála 5 000 000 Eur...... Což je nějakých 125 000 000 Kč....
kámen úrazu je, ža se neustále držíte částky 250 mil.,
jsem toho názoru, pokud jde o to, aby tam párkrát za týden projel nákladní vlak, dalo by se to udělat za zlomek avizované ceny....
1.Obecny princip - stale se ti to nejak nezobrazuje. Bylo tam psane o navratnosti a take o prospesnosti.
2.Konkretni pripad - o nem se tady bavime, ne?
Na jedné straně budeme dávat stovky miliónů na zprovoznění takové lokálky s minimálním potenciálem a na druhé straně nejsou peníze na propojení Ruzyně s centrem Prahy, kde potenciál na přepravy cestujících určitě je.
Nebo ty zmiňované příměstské lokálky, na kterých zatím je co vozit, ale mají spoustu pomalých jízd, kvůli nezabezpečeným přejezdům, rozpadajícím se mostkům....
prosím podívejme se na to ze dvou pohledů
1) obecný princip:
nelze koukat jen na příjem poplatků, to by potom opravdu se nedaly stavět ani silnice, protože ty se taky nezaplatí
2) konkrétní příklad:
tady uznávám, že v této konfiguraci se jedná o špatnou investici, na druhou stranu kamení bych raději dovážel, takže bych navrhoval, přepracovat projekt v duchu obnovy vlečky do KMV. pochybuju, že do obnovy vrazili čtvrt miliardy a jezdí se, holt se musí SŽDC naučit, že každá lokálka nemusí mít parametry koridoru,
pak teprve bych zvážil zda obnovu ano/ne
Kazdopadne je komicke, jak rok pred vstupem do Schengenu zacali rust hranicni prechody (se zazemim pro pasovou kontrolu) jak houby po desti...
50°16'25.582"N, 16°28'51.961"E
Na přechodu v Orlickém Záhoří projede řádově několik desítek aut denně
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.