..: PESA zahájí testy motorové jednotky LINK II pro České dráhy :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhy Bydgoszcz/Cerhenice — Polský výrobce PESA Bydgoszcz dokončil první exemplář motorové jednotky nové generace LINK II. Prvním zákazníkem s objednávkou na 31 dvoudílných jednotek se staly v březnu minulého roku České dráhy, pro kterého je vozidlo označené řadou 844 určeno. Během čtvrtka 10. května byla jednotka přepravena z Polska přes Lichkov do Velimi, kde se na cerhenickém Železničním zkušebním okruhu podrobí v nadcházejících týdnech zkouškám. Podle drah by měla být do provozu nasazena během letošního podzimu - např. na trati Plzeň - Domažlice mají LINKy kompletně pokrýt provoz regionálních spojů. Kromě Českých drah objednal 12 jednotek LINK II také německý dopravce Regentalbahn pro provoz na východě Bavorska.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.5.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
13.05.2012 (19:51)  
Uvidíme jak se tyhle motoráky osvědčí až tu budou jezdit v pravidleném provozu. Co se designu týká, je to trošku něco jiného, než na co jsme tu zvyklí, ale proč ne :). Jsou tam prvky, které jsou mi sympatické a pak zase něco, co je takové rušivé, ale zcela jistě zdůvodnitelné (pluh, anticlaving).

Tvrdit o něčem že je typicky české, polské atd., to je docela odvážné tvrzení, hlavně v dnešní globalizované době, kdy je možné sehnat prakticky cokoliv a odkudkoliv, je to jen na tom, co si projektanti a konstruktéři vyberou.
13.05.2012 (18:16)  
Kaňas: to asi bude ten důvod, proč si celej sever Čech i Moravy jezdí pro nábytek a celý vybavení domácnosti přes hranice, že .. zatimco pro potraviny si zas jezdí do Němec. My sme prostě jedničky ;-)
13.05.2012 (16:02)  
u trolejbusů jsou například elektromotory z Plzně, takže to není čistě polský výrobek.


Stejně tak LINK má cizí spal. motory,převodovky a mnoho dalších dílů,takže to také není čistě polský výrobek.
registrovaný uživatel kaňas 
13.05.2012 (11:35)  
to Chikatetsujin: No tak zrovna Solaris není úplně dobrý příklad, např. v ČR se Solarisy montují v Ostravě, takže co se týče spolehlivosti nelze na to nezapomínat a u trolejbusů jsou například elektromotory z Plzně, takže to není čistě polský výrobek.

Jinak co se tady píše o kvalitě polské práce. Bude zajímavé jak se LINK osvědčí, protože kdo jezdí do Polska tak vidí, jak kvalitně poláci pracují a je to vážně hrůza. Jsou drazí a kvalita je příšerná. To ovšem nemusí být případ nového LINKu.

Ještě mě napadá - PESA je vlastněna kým?
12.05.2012 (20:31)  
Každý design časem buď zaujme, nebo upadne v prach dějin; uvidíme. Zde se ovšem nemohu ubránit pocitu, že tvary vnějších barevných ploch, zejména na kabinách, jsou zcela nezvládnuté. Tvarový design je velmi čitelný, kdežto barevný jaksi neví, co chtěl básník říci. Škoda. Zdravím, ZdŠ
registrovaný uživatel m.pavel1  mail  
12.05.2012 (13:14)  
Ví někdo jaké jsou v tom sedačky? Borcad regio, nebo něco jiného?
11.05.2012 (21:20)  
když kouknu na slovenskou 861 tak si říkám co to tu bude jezdit za obludu. Škoda že slováci byli tak drahy.
registrovaný uživatel Honza  mail  
11.05.2012 (20:02)  
M 474 003: vyhrává ta varianta, která je lacinější. Která to bude, nechám na vás.

K designu: původně v černých barvách to vypadalo podstatně lépe, připomínalo to počítačovou myš. Ale tenhle najbrt se teda nepovedl.
11.05.2012 (18:30)  
M 474 003: Vzhledem k tomu že si "ekologická" lobby prosadila výkup povinný výkup elektřiny z větrníků a solárek za čtyřnásobou cenu než je cena pro koncového zákazníka, tak se nebojím toho, že ropná lobby nemá konkurenta.
11.05.2012 (17:58)  
Na podzim by měla přijít na 303 Valmez Kojetín.
Přisune nás blíž k Olomouci na Lea
Už se těším :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko