..: PESA zahájí testy motorové jednotky LINK II pro České dráhy :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhy Bydgoszcz/Cerhenice — Polský výrobce PESA Bydgoszcz dokončil první exemplář motorové jednotky nové generace LINK II. Prvním zákazníkem s objednávkou na 31 dvoudílných jednotek se staly v březnu minulého roku České dráhy, pro kterého je vozidlo označené řadou 844 určeno. Během čtvrtka 10. května byla jednotka přepravena z Polska přes Lichkov do Velimi, kde se na cerhenickém Železničním zkušebním okruhu podrobí v nadcházejících týdnech zkouškám. Podle drah by měla být do provozu nasazena během letošního podzimu - např. na trati Plzeň - Domažlice mají LINKy kompletně pokrýt provoz regionálních spojů. Kromě Českých drah objednal 12 jednotek LINK II také německý dopravce Regentalbahn pro provoz na východě Bavorska.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.5.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel J.S. 
17.05.2012 (8:05)  
Níže byla diskuze k hybridním vozidlům: http://fr.wikipedia.org/wiki/Alstom_R%C3%A9giolis
registrovaný uživatel Raquac 
16.05.2012 (10:17)  
Jiří Bajer: Jste nejspis dobre informovan - podvozky jsou z vlastni produkce Pesy, nebo je "fix und fertig" nakupuje, napriklad u Vas?
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
15.05.2012 (14:25)  
Docela zajímavý dyzajn. Hlavně aby uvnitř nebyl kravál, nedrncalo to, nevrzalo to tam, netáhlo tam, daly se vypnout světla, bylo místo na nohy a okolo, nebouchaly dveře.
14.05.2012 (22:18)  
Prosímvás, neví někdo, kdy by se měl přesně konat další transport přes Lichkov? Nemám to tam daleko, určitě bych mohl vyrobit nějakou foto dokumentaci :)
registrovaný uživatel kaňas 
14.05.2012 (22:02)  
to Chikatetsujin: možná kdybyste si pořádně přečetl co jsem napsal níže. Já napsal, že se v Ostravě mohtují, nikoli vyrábí - to je rozdíl. Mimochodem Trollino je taky Solaris.

Krom toho to co třeba píšu já nejsou předsudky. To je čirá realita. Nevím jak vy, ale já se celkem v Polsku pohybuju často a mám tam mnoho zámých, takže mám představu o tom jak to tam funguje. Poláci jsou výborní obchodníci, je to radost tam nakupovat - to myslím zcela vážně. Ovšem kvalita se najde spíše u maloprodejců - malý soukromý řezník, mini výrobna nábytku. Masová produkce - nic moc. Stačí se podívat do Sconta.

Ale jak jsem dále napsal, stejně kvalita nakonec závisí na "dohledu" zhora. Je celkem jedno kde se to vyrábí.
14.05.2012 (19:43)  
Kaňas: V Ostravě se Solarisy rozhodně nevyrábí. V Ostravě se dělají Trollina, stejně jako v Plzni trolly Škoda se skříní Solaris. V Bolechovu se vyrobí komplet! "autobus" bez pohonů a s přípravou pro montáž trakční elektrické výzbroje a to se tam u nás vmontuje. Nic proti, přidaná hodnota slušná, ale vše co je vidět je z Polska, kromě tykadel... :-)

Hlavně to chce používat hlavu ne trapné předsudky. Když nic jiného, tady v té kabině bude fíra určitě více v bezpečí než v regiokrámu, cestující předpokládám také.
registrovaný uživatel danz  mail  
14.05.2012 (11:22)  
Víte, jak se někdy dívají Němci na české výrobky (zdůrazňuji někteří)? Asi podobně jako někteří diskutující tady. Zbytečné a předčasné. Každá firma se nějak vyvíjí, každá má nějaké nepovedené věci. O některých projektech renomovaných výrobců (jako např. globálně největší Bombardier) bychom se tady mohli bavit.

Navíc jak tady někteří osvícení poznamenali, je to integrátor. Tzn. vlastní výroba velmi omezená, soustředění se na vývoj a montáž. Většina podsystémů se nakupuje od zavedených dodavatelů, kteří dodávají pro všechny integrátory. Samozřejmě kvalita šéfů projektů, konstruktérů a vedení má významný vliv na koncový výrobek. Nicméně Pesa z mé osobní zkušenosti patří mezi ty doopravdy dobře fungující firmy.

Takže ty poznámky na adresu Pesy, či snad dokonce Stadlera v Siedlcích, jsou předsudky.
Významný vliv, který šotouš často ani nevnímá, má např. i kvalita zadání a požadavků od provozovatele. A teď nemyslím pouze smlouvu a její konkrétní odstavce týkající se záruk a RAMS (u předních firem třeba i LCC).
14.05.2012 (8:35)  
kaňas: PESA vznikla z bývalých ZNTK Bygdoszcz, tedy ŽOSky, jejím zprivatizováním. Vlastní ji tedy majitel, o kterém se na stránkách nepíše (nikdo ze známých velkých koncernů to není). Jak je vidět, tahle privatizace se povedla, podobně jako třeba NEWAG Nowy Sącz.

Vozidlo to určitě bude kvalitní, jelikož rozhodující komponenty pojezdu či pohonu nakupuje PESA převážně v Německu, větší nepatentovatelné celky zpravidla okopíruje. Vnitřní vybavení je polským výrobkem; v tomto případě jde však o velmi kvalitní komponenty, které kupuje např. i Bombardier či Stadler. Takže o kvalitu já osobně nemám strach.
registrovaný uživatel Kakov 
13.05.2012 (23:42)  
ad trolejbusy:

trolejbusy vyrábí škoda v doudlevcích, jen škoda nakupuje karosérie u subdodavatelů, kterým je někdy solaris a někdy karosa/iveco
registrovaný uživatel kaňas 
13.05.2012 (20:12)  
jonáš: no s tím nábytkem to zase není až tak pravda. Krom toho kvalita je příšerná. Nedávno jsem pro jedny takové kupce vedl reklamační řízení s polským prodejcem a jejich přístup ...

Mám takový pocit, že stejně vždy záleží na tom, kdo je vlastníkem a jak si dohlédne na kvalitu výstupu - viz VW na Slovensku, ale zase Nokia v Rumunsku ...

Takže snad si ČD spočítaly všechna pro a proti, protože cena není vždy to nejlepší kritérium.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko