..: Generální stop zastavil v Praze hl.n. dva vlaky 22 metrů od sebe :..

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.

Aktualizace — V reakci na probíhající diskuzi zda byl R 791 zastaven použitím generálního stopu, či záchrannou brzdou jsme kontaktovali Drážní inspekci. Zatím je však zřejmé to, že pokud byla brzda použita, tak se na záznamu z rychloměru lokomotivy projeví stejně jako generální stop (GS). Dle odpovědi mluvčího DIČR Martina Drápala budou v rámci šetření MU provedeny časové analýzy jak záznamového zařízení na vlaku, tak i staničního zabezpečovacího zařízení, kde se vyšetřovatelé pokusí o určení sledu jednotlivých událostí, tedy i čas brzdění v porovnání s použitím GS.

Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.

Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:

Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:

Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC


Vítek_V | 5.4.2012 (18:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 26      Zpráv na stránku:   
10.04.2012 (9:51)  
No jo, kdyby neprojel na oranžovou, tak by ho ten, co jel na červenou, nesrazil. A nejlíp kdyby tam nejel vůbec :-)
09.04.2012 (21:23)  
Jonáš: stacionárka (tj. ta křemíkoffka "za miliardy" ;-) dělala co mohla. Bohužel mobilní část zabezpečovacího systému zatím neumí zareagovat na takovouto situaci a v podstatě jí ani zabránit.

K Jinonicům - pokud by ovšem onen svatebčan nemyslel, že poslední vozidlo svatební kolony nemusí dodržovat předpisy, tak k nehodě též nedošlo.

ETCS ukončilo pilotní projekt a momentálně se chystá soutěž na komerční nasazení.
09.04.2012 (13:42)  
To se nepočítá, stejně jako se nepočítaj šťastný náhody. Pro seriozní advokáty zabzař, na konci toho mýho "konšpiračního" příspěvku byl smajlík.

Jinak co se týče toho zabezpečení, tak ať to bylo jakkoli, faktem zůstává že ten vlak projel od peronu přes červenou k zastavení cca 800 m, což muselo trvat při rozjezdu ze stoje cca minutu a půl (dejme tomu minuta do zahájení brždění, ať jsem hodně vstřícnej), a jen kdyby ten druhej stál u klacku natěsno, mohlo to skončlt minimálně těžší plechařinou. Pokud je možný nezáměrný projetí červenýho klacku s minutovou a delší reakční dobou, bez okamžitý a automaticky aktivovaný rychlobrzdy, nedává to nejhlavnějšímu a nedavno rekonstruovanýmu nádraží moc dobrý vysvědčení, i kdyby se "zachránilo" dvěstě jiných průserů jinde. A leckdy se nezadaří, jak by mohli vyprávět třeba ti svatebčani z Jinonic, kdyby je nesmet vlak na otevřenym přejezdu po projetí červenýho klacku.
registrovaný uživatel Mikeš  mail  
09.04.2012 (12:02)  
I kdyby to jednou "zachranil" nekdo zachranou brzdou. Kolikrat to uz zachranilo zab. zar. o cem ani nevite?
registrovaný uživatel kave 
09.04.2012 (10:40)  
jonáš: I když sleduji probíhající diskuzi s nadhledem, tak toto už je i na mne trochu moc. Podezřívat dopředu DI z manipulace s daty je nehorázné. Když už nelze popřít použití GS, zpochybní se předem celé vyšetřování. Chápu, že pokud potřebujete dokázat, že místo "zabezpečení za miliardy" stačí jeden student, musíte podobná tvrzení používat.
registrovaný uživatel ISF 
08.04.2012 (9:59)  
MirekM: Pilotní projekt je už přeci dokončený. Teď už jen počkat, až proběhnou jednotlivé stavby.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
08.04.2012 (9:35)  
jonáš: „Celý slavný zdejší zabezpečení za miliardy“ je silné pouze jako jeho nejslabší článek. A tím je dlouhodobě vlakový zabezpečovač!
Nemá někdo ponětí, v jakém stádiu jsou testy ETCS?
07.04.2012 (14:11)  
PES38 : počítal bych, že variantu "GS" budou oficiálové hájit ze všech sil, i za cenu manipulace s důkazama .. protože přece nemůžou připustit, že to celý slavný zdejší "zabezpečení" za miliardy stojí nakonec na náhodě a přítomnosti jednoho študáka ve vlaku ;-)
registrovaný uživatel PES38 
07.04.2012 (9:23)  
Zatím je však zřejmé to, že pokud byla brzda použita, tak se na záznamu z rychloměru lokomotivy projeví stejně jako generální stop (GS).

To si snad dělají srandu, rychoměr zaznamenává polohu ventilu VZ i tlak v hlavním potrubí.(i polohy brzdiče na loko)

Otázka za 100 bodů zní: Došlo k poklesu tlaku v hlavním potrubí dříve, než odpadl ventil VZ? Pokud ano = záchranka, pokud ne, ZB byla stržena až po zaúčinkování GS nebo stejně
registrovaný uživatel PES38 
06.04.2012 (22:56)  
Co to tu zase žvaníte? Na PN v obvodu výměn 40(30), jinak klidně i nejvyšší dovolenou, tj. obvykle až 100km/h, neboť nemám přenos kódu VZ.
  1 2 3 4 5 ... 26      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko