Praha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.
Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.
Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:
Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:
Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.
Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC
K Jinonicům - pokud by ovšem onen svatebčan nemyslel, že poslední vozidlo svatební kolony nemusí dodržovat předpisy, tak k nehodě též nedošlo.
ETCS ukončilo pilotní projekt a momentálně se chystá soutěž na komerční nasazení.
Jinak co se týče toho zabezpečení, tak ať to bylo jakkoli, faktem zůstává že ten vlak projel od peronu přes červenou k zastavení cca 800 m, což muselo trvat při rozjezdu ze stoje cca minutu a půl (dejme tomu minuta do zahájení brždění, ať jsem hodně vstřícnej), a jen kdyby ten druhej stál u klacku natěsno, mohlo to skončlt minimálně těžší plechařinou. Pokud je možný nezáměrný projetí červenýho klacku s minutovou a delší reakční dobou, bez okamžitý a automaticky aktivovaný rychlobrzdy, nedává to nejhlavnějšímu a nedavno rekonstruovanýmu nádraží moc dobrý vysvědčení, i kdyby se "zachránilo" dvěstě jiných průserů jinde. A leckdy se nezadaří, jak by mohli vyprávět třeba ti svatebčani z Jinonic, kdyby je nesmet vlak na otevřenym přejezdu po projetí červenýho klacku.
Nemá někdo ponětí, v jakém stádiu jsou testy ETCS?
To si snad dělají srandu, rychoměr zaznamenává polohu ventilu VZ i tlak v hlavním potrubí.(i polohy brzdiče na loko)
Otázka za 100 bodů zní: Došlo k poklesu tlaku v hlavním potrubí dříve, než odpadl ventil VZ? Pokud ano = záchranka, pokud ne, ZB byla stržena až po zaúčinkování GS nebo stejně
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.