..: RegioJet zahájil provoz na lince Bratislava - Komárno :..

Jednotka Bombardier Talent dopravce //RegioJet, foto: RegioJet Bratislava — Neděle 4. března 2012 se nepochybně zapsala do historie železniční dopravy na Slovensku. Právě v tento den zahájil za přítomnosti mažoretek, lákajících na projížďku vlakem, ostrý provoz na trati 131 z Bratislavy přes Dunajskou Stredu do Komárna slovenský dopravce RegioJet. Ten zde kompletně nahradil dosavadní státní Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) a nabízí nově přes 50 spojů denně, což představuje až zdvojnásobení objemu dopravy oproti dosavadnímu stavu. V prvních hodinách zkušebního provozu vyzkoušelo služby nového dopravce přes 1 000 cestujících. Provoz zajišťují moderní jednotky Bombardier Talent, které si společnost pronajala na devět let od leasingové společnosti Alpha Trains a v Bratislavě opatřila je korporátním polepem žluté barvy.

Do Dunajské Stredy i Komárna v pravidelném intervalu

RegioJet představil svoji nabídku již v úterý 31. ledna 2012. Vítanou novinkou je zavedení pravidelného intervalu, kdy vlaky z Bratislavy vyjíždí každou hodinu, v přepravní špičce pak každou půlhodinu. Ten narušují v bratislavské aglomeraci jen nahodile vedené rychlíky Břeclav - Bratislava, které v konstrukci jízdního řádu ŽSR upřednostnilo. Mezi Bratislavou–Novým Mestom a Dunajskou Stredou je navíc vedeno několik párů zrychlených vlaků, které tuto 47 kilometrů dlouhou cestu urazí za 38 minut. K dispozici je samozřejmě jízdní řád (PDF). Cestujícím mohou zdarma využít možnosti WiFi připojení k internetu. To je řešeno odlišným způsobem proti vlakům IC RegioJet mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. V ranních spojích je rozdáván denní tisk, v nejbližších dnech či týdnech se pak můžeme těšit také na parkoviště P+R či občerstvení. Ačkoliv se zahájení provozu neobchází bez drobných komplikací, z nichž zmiňme například špatně fungující informační systém, mírná zpoždění kvůli zvýšenému náporu cestujících nebo občasné výpadky signálu WiFi, jde o razantní zvýšení komfortu na této relaci. Dopravce zároveň spustil nové internetové stránky, kde lze najít veškeré potřebné informace nejen ohledně vlakového spojení. Až do 31. března platí speciální relační tarif za symbolické zvýhodněné ceny: 1–25 km 0,50 euro, 26–50 km 1,00 euro, 51–100 km 2,00 euro. Držitelé veškerých sociálních slev mají nárok na jízdné za 15, resp. 30 centů. Od dubna bude platit vyhlášený tarif včetně zákaznických slev - na rozdíl od českého RegioJetu nebude k jejich uplatnění využita elektronická kreditová jízdenka, ale s největší pravděpodobností čipová karta dopravce.

Zahájení provozu na trati Bratislava - Komárno, foto: RegioJetInteriér jednotky Bombardier Talent dopravce RegioJet, foto: RegioJet

Dopravci RegioJet a Železničná spoločnosť Slovensko podepsali smlouvu, díky níž je možné vzájemně prodávat jízdenky. Z kterékoli stanice na Slovensku nebo u doprovodu vlaku ZSSK tak lze zakoupit jízdenku do kterékoli stanice nebo zastávky na trati do Komárna, kde operuje dopravce RegioJet. Takováto dohoda je bezesporu historickým přelomem a ukazuje budoucí úspěšnou spolupráci obou dopravců při odbavování společných zákazníků. Výjimku tvoří vlaky ZSSK InterCity, které jsou nyní odbavovány specifickým globálním jízdným s integrovanou rezervací, které neplatí ani na ostatní vlaky ZSSK. V České republice se České dráhy spolupráci s RegioJetem brání s odkazem na konkurenci. Obě strany spolu vedou spor o cenách jízdného, který skončil až u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Jak celá věc dopadne se dozvíme až v následujících měsících.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Dominik Jaroš | 5.3.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Slovensko Bratislavský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
06.03.2012 (15:08)  
Rabín: Vidět ho lze i na fotkách od RJ: http://jdem.cz/t52b5
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
06.03.2012 (14:37)  
Nick: díky! Na jedné z fotek byl bez záruky rozeznatelný VKM D-PEG. Seznam jejích vozidel je zde: http://www.privat-bahn.de/PEG.html a Vámi uvedená vozidla se tam nacházejí vč. plných 12-místných čísel. Vyrobil je Bombardier v r. 2004.
registrovaný uživatel tarten 
06.03.2012 (14:24)  
JH: Vždyť velká většina cestujícíh používá právě ty "vlastní slevy dopravce".

Další důvod, proč dopravcům zákonem vnutit jednotnou škartku na 25%, nebo i na 100%.
06.03.2012 (14:21)  
Joska Holibajda:

- asi bych lhal, kdybych s jistotou tvrdil, že na žádné anglické trati neexistuje souběh vlaků více dopravců, nicméně tam funguje nejen soutěžění o "ZDO", ale i soutěžení o koncese na komerční linky
- dělení klidně může být 50:50, pokud jezdí dva dopravci. Pokud cestující kupuje lístek přes net "na vlak", prostě se to přihodí tomu dopravci, který ten vlak veze
06.03.2012 (13:59)  
Josef Petrák
Já vím, že možné to je. Ale má pak smysl zavádět prodej univerzálních jízdenek? Vždyť velká většina cestujícíh používá právě ty "vlastní slevy dopravce". U Regiojetu to je dokonce drtivá většina cestujících. Těch univerzálních jízdenek by se prodalo tak málo, že by se provozování pokladny vyplatilo opravdu jen ve velkých stanicích. V menších stanicích (tím myslím třeba i města s 10.000 obyvateli) by se asi nevyplatilo držet pokladní. Leda by jízdenky zase prodávali výpravčí.

K tomu britskému systému mám dvě otázky:
Jak se to vybrané jízdné rozúčtovává mezi dopravce? Sleduje se, kde byla ta která jízdenka použita, nebo se to určuje na základě nějakého přepravního průzkumu?
Ty "vlastní slevy dopravce" jsou nabízeny jen v tom e-shopu, nebo se poskytují i při nákupu jízdenky ve vlaku?
registrovaný uživatel tarten 
06.03.2012 (13:42)  
Josef Petrák:
Také použitelné, pokud bychom se ve způsobu VŘ hodně přiblížili GB.

Pazzy:
Ne v cenách, jen v obyčejném jízdném + základních slevách. O cenách vůdči objednateli (ať už kladných nebo záporných) by bylo právě VŘ. ;-)

Vážně si myslíte, že nikde v Evropě není fungující IDS velikosti cca našeho státu?
registrovaný uživatel Pazzy 
06.03.2012 (13:41)  
Jednotný IDS??? WTF? OMG
Většina lidí nadává na SŽDC a teď by jim dali takovou moc....
Ač nejsem fanoušek dnešního systému, tak by měla být možnost ukázat, že to půjde levněji.
Slyšeli jste o teorii ovládnutého strážce?
Narušíme monopol ČD a vytvoříme nový v cenách?
06.03.2012 (13:34)  
Teď by měl přikráčet deus ex machina... teda rpet a připomenout vám jeho články o Anglii. :-)

- jízdenky tam prodává na stanicích i na webu Network Rail (= anglická SŽDC)
- Network Rail má dokonce vlastní univerzální tarif
- každý dopravce může ale nabídnout vlastní slevy jen na své vlaky jen na svém eshopu

Co vy na to? :-)
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
06.03.2012 (13:33)  
Rabín: Jednotky původně jezdily u www.prignitzer-eisenbahn.de , čísla jsou 643.08 až .11, .13, .14, .15, .17 a .18.
registrovaný uživatel tarten 
06.03.2012 (11:59)  
JH: Je to nesmysl. Až se ta konkurence rozjede naplno, bude tolik slev, akčních nabídek atd., že se v tom jeden subjekt nevyzná.

A zákazník se v tom vyznat má? Podle mě nemají právo na existenci slevy, které nelze vtělit ani do e-shopu konkrétního dopravce (pokud ho má). A když jdou tam, profesionál by už neměl mít problém. Nejlépe po integraci do celoevropského nebo aspoň celostátního integrovaného e-shopu.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko