..: RegioJet zahájil provoz na lince Bratislava - Komárno :..

Jednotka Bombardier Talent dopravce //RegioJet, foto: RegioJet Bratislava — Neděle 4. března 2012 se nepochybně zapsala do historie železniční dopravy na Slovensku. Právě v tento den zahájil za přítomnosti mažoretek, lákajících na projížďku vlakem, ostrý provoz na trati 131 z Bratislavy přes Dunajskou Stredu do Komárna slovenský dopravce RegioJet. Ten zde kompletně nahradil dosavadní státní Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) a nabízí nově přes 50 spojů denně, což představuje až zdvojnásobení objemu dopravy oproti dosavadnímu stavu. V prvních hodinách zkušebního provozu vyzkoušelo služby nového dopravce přes 1 000 cestujících. Provoz zajišťují moderní jednotky Bombardier Talent, které si společnost pronajala na devět let od leasingové společnosti Alpha Trains a v Bratislavě opatřila je korporátním polepem žluté barvy.

Do Dunajské Stredy i Komárna v pravidelném intervalu

RegioJet představil svoji nabídku již v úterý 31. ledna 2012. Vítanou novinkou je zavedení pravidelného intervalu, kdy vlaky z Bratislavy vyjíždí každou hodinu, v přepravní špičce pak každou půlhodinu. Ten narušují v bratislavské aglomeraci jen nahodile vedené rychlíky Břeclav - Bratislava, které v konstrukci jízdního řádu ŽSR upřednostnilo. Mezi Bratislavou–Novým Mestom a Dunajskou Stredou je navíc vedeno několik párů zrychlených vlaků, které tuto 47 kilometrů dlouhou cestu urazí za 38 minut. K dispozici je samozřejmě jízdní řád (PDF). Cestujícím mohou zdarma využít možnosti WiFi připojení k internetu. To je řešeno odlišným způsobem proti vlakům IC RegioJet mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. V ranních spojích je rozdáván denní tisk, v nejbližších dnech či týdnech se pak můžeme těšit také na parkoviště P+R či občerstvení. Ačkoliv se zahájení provozu neobchází bez drobných komplikací, z nichž zmiňme například špatně fungující informační systém, mírná zpoždění kvůli zvýšenému náporu cestujících nebo občasné výpadky signálu WiFi, jde o razantní zvýšení komfortu na této relaci. Dopravce zároveň spustil nové internetové stránky, kde lze najít veškeré potřebné informace nejen ohledně vlakového spojení. Až do 31. března platí speciální relační tarif za symbolické zvýhodněné ceny: 1–25 km 0,50 euro, 26–50 km 1,00 euro, 51–100 km 2,00 euro. Držitelé veškerých sociálních slev mají nárok na jízdné za 15, resp. 30 centů. Od dubna bude platit vyhlášený tarif včetně zákaznických slev - na rozdíl od českého RegioJetu nebude k jejich uplatnění využita elektronická kreditová jízdenka, ale s největší pravděpodobností čipová karta dopravce.

Zahájení provozu na trati Bratislava - Komárno, foto: RegioJetInteriér jednotky Bombardier Talent dopravce RegioJet, foto: RegioJet

Dopravci RegioJet a Železničná spoločnosť Slovensko podepsali smlouvu, díky níž je možné vzájemně prodávat jízdenky. Z kterékoli stanice na Slovensku nebo u doprovodu vlaku ZSSK tak lze zakoupit jízdenku do kterékoli stanice nebo zastávky na trati do Komárna, kde operuje dopravce RegioJet. Takováto dohoda je bezesporu historickým přelomem a ukazuje budoucí úspěšnou spolupráci obou dopravců při odbavování společných zákazníků. Výjimku tvoří vlaky ZSSK InterCity, které jsou nyní odbavovány specifickým globálním jízdným s integrovanou rezervací, které neplatí ani na ostatní vlaky ZSSK. V České republice se České dráhy spolupráci s RegioJetem brání s odkazem na konkurenci. Obě strany spolu vedou spor o cenách jízdného, který skončil až u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Jak celá věc dopadne se dozvíme až v následujících měsících.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Dominik Jaroš | 5.3.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Slovensko Bratislavský


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
06.03.2012 (11:31)  
tarten: celostátním IDS
Ano jeden celostátní jako mají v Bavorsku, srovnatelné zemi s Českem
Ten náš systém krajských Ropidů to jen fragmentuje.
Spoje končí na "konci" kraje, o cestujícího jde až v poslední řadě..
06.03.2012 (11:26)  
Je to nesmysl. Až se ta konkurence rozjede naplno, bude tolik slev, akčních nabídek atd., že se v tom jeden subjekt nevyzná.

A cestující bude jen doufat, že to, co si koupí, mu skutečně platí. Blázinec na entou, aneb zákazník - oběť trhu. Nejnižší cenu pro objednatele a tím i nižší ceny pro cestující by měl zajistit integrovaný systém. Jestliže bude cestující nucen se hrabat v nepřeberném množství tzv. výhod (marketingových akcí), bude mít alespoň pro běžné cesty rychlejší sednout do vlastního auta, protože než by to našel, už tam dávno bude. Často je také právě proto ke srovnání s autem či autobusem brána základní cena, na kterou dosáhne každý v každém případě, bez splnění široké škály podmínek. Na druhé straně výpočetní technika nezávislého prodejce (ideálně organizátor-objednatel dopravy) může tuto bariéru zcela odstranit (také případně díky integrovanému jízdnému). Nosit s sebou 10 tisíc karet různých dopravců asi není ideální stav, jak získat "svobodu" ve volbě dopravního prostředku při současné snaze ušetřit omezené finanční prostředky.
registrovaný uživatel tarten 
06.03.2012 (11:09)  
MK:
Byl bych všema 10 (20) pro, zejména kdyby to "všech dopravců" znamenalo i autobusy a MHD integrované v jednom celostátním IDS, s jednou společnou čipovou kartou (konec zmatků In-karta vs. OpenCard atd.) a celostátní slevovou aplikací, přinejmenším vlaky+busy 25%.
registrovaný uživatel Keprt 
06.03.2012 (9:44)  
Joska Holibajda: v době výpočetní techniky by ten "jeden subjekt" na jedné přepážce zvládl prodávat nabídky všech dopravců. V normálním světě by to byl správce infrastruktury, ovšem jak známo, drážní infrastruktura v ČR je rozdělena tak, jak je. Třeba čas otupí hrany dnešních sporů a jednou to půjde.
06.03.2012 (9:28)  
bartik09: Obcas se nekde objevi nazor, ze RJ dostava vetsi dotace nez ZSSK. Je to blud, nebo pravda?

Jak se to vezme. Došlo k navýšení počtu spojů a celková částka placená ministerstvem je vyšší. V přepočtu na 1 vlakový kilometr to ale vychází o něco levněji než dřív u ZSSK.

?huřfâh?: Jízdenky by měl prodávat nezávislý subjekt (něco jako SŽDC), stejně jako existuje centrální jízdní řád...
Jsem zásadně proti zřizování dalšího "nezávislého subjektu".
Je to nesmysl. Až se ta konkurence rozjede naplno, bude tolik slev, akčních nabídek atd., že se v tom jeden subjekt nevyzná. A pokud by měl ten subjekt prodávat jen základní jízdné, tak neprodá skoro nic. Většina cestujících si totiž zařídí nějakou výhodnější nabídku přímo od dopravce.
06.03.2012 (9:06)  
Jízdenky by měl prodávat nezávislý subjekt (něco jako SŽDC), stejně jako existuje centrální jízdní řád...
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
06.03.2012 (9:00)  
Dá se někde na netu dobrat přesného seznamu vozidel, se kterými RegioJet na této trase jezdí, tj. např. kde jsou registrované, čísla vozidel, odkud pocházejí, kde jezdily předtím apod.? Zatím jsem se všude dověděl pouze to, že jsou to Talenty, že už jich je možná 9 a že některé jsou už možná žluté...
06.03.2012 (8:36)  
Obcas se nekde objevi nazor, ze RJ dostava vetsi dotace nez ZSSK. Je to blud, nebo pravda?
05.03.2012 (23:20)  
Tradiční příklad je třeba Praha-Pardubice ale také Praha-Ústí n/L. Je docela možné, že tam za pár let bude pravidelný proklad chebských rychlíků a EC, přičemž každé bude provozovat jiný dopravce. Chtěl byste, aby si tu pravidelní cestující plánovali každou cestu zvlášť a nemohli si koupit časovou či zpáteční jízdenku?

Z hlediska cestujícího samozřejmě bude lepší, když to vzájemné uznávání bude fungovat. Pro dopravce to ale přináší další starosti. Jsou dvě možnosti:
1) Každé použití cizí jízdenky zaevidovat a dopravci, který jízdenku prodal, naúčtovat příslušnou částku.
2) Nic neevidovat, prostě jen uznávat a doufat, že to v součtu vyjde plus minus nula.
Podle mě oba dva způsoby nutně povedou k tomu, že oba dopravci budou mít stejně vysoké jízdné. Přijdeme o možnost vybrat si dopravce podle ceny a navíc to zavání kartelovou dohodou. Tlak na snižování cen, který je jedním z argumentů pro zavádění konkurence, nevznikne.
05.03.2012 (22:31)  
Vzájemné uznávání jízdenek na téže trati považuji (alespoň v dálkové dopravě) za zbytečnost. Dopravci by měli umožnit cestujícímu koupit jízdenku až ve vlaku.

Otázka je, co to je "dálková" doprava. Tradiční příklad je třeba Praha-Pardubice ale také Praha-Ústí n/L. Je docela možné, že tam za pár let bude pravidelný proklad chebských rychlíků a EC, přičemž každé bude provozovat jiný dopravce. Chtěl byste, aby si tu pravidelní cestující plánovali každou cestu zvlášť a nemohli si koupit časovou či zpáteční jízdenku?

Já za dálkovou dopravu považuju až vzdálenosti nad 500km (takže v ČR skoro nikde). Tam už budou cestující bez problémů ochotní blbnout s výběrem dopravce a nákupem speciální jízdenky kvůli každě cestě (jako dnes u letadel).

Pokud ale takto "rozdrobíte" kratší cesty, nahráváte akorát autům.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko