..: RegioJet zahájil provoz na lince Bratislava - Komárno :..

Jednotka Bombardier Talent dopravce //RegioJet, foto: RegioJet Bratislava — Neděle 4. března 2012 se nepochybně zapsala do historie železniční dopravy na Slovensku. Právě v tento den zahájil za přítomnosti mažoretek, lákajících na projížďku vlakem, ostrý provoz na trati 131 z Bratislavy přes Dunajskou Stredu do Komárna slovenský dopravce RegioJet. Ten zde kompletně nahradil dosavadní státní Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) a nabízí nově přes 50 spojů denně, což představuje až zdvojnásobení objemu dopravy oproti dosavadnímu stavu. V prvních hodinách zkušebního provozu vyzkoušelo služby nového dopravce přes 1 000 cestujících. Provoz zajišťují moderní jednotky Bombardier Talent, které si společnost pronajala na devět let od leasingové společnosti Alpha Trains a v Bratislavě opatřila je korporátním polepem žluté barvy.

Do Dunajské Stredy i Komárna v pravidelném intervalu

RegioJet představil svoji nabídku již v úterý 31. ledna 2012. Vítanou novinkou je zavedení pravidelného intervalu, kdy vlaky z Bratislavy vyjíždí každou hodinu, v přepravní špičce pak každou půlhodinu. Ten narušují v bratislavské aglomeraci jen nahodile vedené rychlíky Břeclav - Bratislava, které v konstrukci jízdního řádu ŽSR upřednostnilo. Mezi Bratislavou–Novým Mestom a Dunajskou Stredou je navíc vedeno několik párů zrychlených vlaků, které tuto 47 kilometrů dlouhou cestu urazí za 38 minut. K dispozici je samozřejmě jízdní řád (PDF). Cestujícím mohou zdarma využít možnosti WiFi připojení k internetu. To je řešeno odlišným způsobem proti vlakům IC RegioJet mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. V ranních spojích je rozdáván denní tisk, v nejbližších dnech či týdnech se pak můžeme těšit také na parkoviště P+R či občerstvení. Ačkoliv se zahájení provozu neobchází bez drobných komplikací, z nichž zmiňme například špatně fungující informační systém, mírná zpoždění kvůli zvýšenému náporu cestujících nebo občasné výpadky signálu WiFi, jde o razantní zvýšení komfortu na této relaci. Dopravce zároveň spustil nové internetové stránky, kde lze najít veškeré potřebné informace nejen ohledně vlakového spojení. Až do 31. března platí speciální relační tarif za symbolické zvýhodněné ceny: 1–25 km 0,50 euro, 26–50 km 1,00 euro, 51–100 km 2,00 euro. Držitelé veškerých sociálních slev mají nárok na jízdné za 15, resp. 30 centů. Od dubna bude platit vyhlášený tarif včetně zákaznických slev - na rozdíl od českého RegioJetu nebude k jejich uplatnění využita elektronická kreditová jízdenka, ale s největší pravděpodobností čipová karta dopravce.

Zahájení provozu na trati Bratislava - Komárno, foto: RegioJetInteriér jednotky Bombardier Talent dopravce RegioJet, foto: RegioJet

Dopravci RegioJet a Železničná spoločnosť Slovensko podepsali smlouvu, díky níž je možné vzájemně prodávat jízdenky. Z kterékoli stanice na Slovensku nebo u doprovodu vlaku ZSSK tak lze zakoupit jízdenku do kterékoli stanice nebo zastávky na trati do Komárna, kde operuje dopravce RegioJet. Takováto dohoda je bezesporu historickým přelomem a ukazuje budoucí úspěšnou spolupráci obou dopravců při odbavování společných zákazníků. Výjimku tvoří vlaky ZSSK InterCity, které jsou nyní odbavovány specifickým globálním jízdným s integrovanou rezervací, které neplatí ani na ostatní vlaky ZSSK. V České republice se České dráhy spolupráci s RegioJetem brání s odkazem na konkurenci. Obě strany spolu vedou spor o cenách jízdného, který skončil až u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Jak celá věc dopadne se dozvíme až v následujících měsících.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Dominik Jaroš | 5.3.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Slovensko Bratislavský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
07.03.2012 (16:06)  
s jakymsi IDS, coz je v zasade naprosto zbytecny meziclanek, ktery to vsechno pouze komplikuje.
Já si teda nedovedu představit např. v PID nebo jiných IDS, jak se několik desítek dopravců domlouvá na vzájemném uznávaní jízdenek a přeúčtování tržeb bez onoho "naprosto zbytečného mezičlánku". A u celostátní železniční dopravy mi to přijde to samé. Objednatel (tj. stát a kraje) stanoví jednotný tarif s jednotnými jízdenkami, jednotnými slevami, rozúčtováním, atd. Dokonce mi přijde přirozené, aby tyto věci stanovil objednatel. Dopravci s jejich dotovanými linkami se buďto připojí nebo ne nebo ať si uzavírají dvoustranné dohody, to už je jenom na nich.
registrovaný uživatel rpet  mail  
07.03.2012 (13:35)  
@ Joska:

jiste, protoze v GB je soubeh dopravcu na jedne trati malinko odlisny od toho v CR. nic mene funguje o dost lip, nez stavajici system v CR. a to bude nejspis podstatny detail. jak by se pripadny system lisil v CR nevim, nebot to zatim nikdo nezkusil, a zda se, ze ani zkusit nechce. v GB je mantrou spokojeny klient, ktery pojede z A do B. Tecka. v CR je mantrou klient, ktery chce take z bodu A do bodu B, ale vsichni chcete, aby to bylo promixovany s jakymsi IDS, coz je v zasade naprosto zbytecny meziclanek, ktery to vsechno pouze komplikuje.
07.03.2012 (13:22)  
rpet: neni treba nic sledovat. pri nakupu jizdenky se preci jasne vi, odkud a kam pojedes, a taky se vi, se kterym(i) dopravcem (dopravci) tu cestu zrealizujes. rozuctovani je tim padem velmi jednoduche.

Tak to potom chápu. Já jsem se tu pídil po něčem jiném. Někteří diskutující tady prosazují myšlenku, že dopravci si mají vzájemně uznávat svoje jízdenky, popř. že jízdenky platné u všech dopravců má prodávat nějaký "nezávislý subjekt". Josef Petrák dal za příklad britský systém, v němž roli nezávislého prodejce hraje NR se svým univerzálním tarifem. Právě ten univerzální tarif jsem pochopil jako jízdné platné u všech dopravců. Teď vidím, že tomu tak není. Britský systém nesplňuje představy těch, kteří si chtějí koupit jednu jízdenku a mít možnost cestovat na ní s kterýmkoliv dopravcem.
registrovaný uživatel Kakov 
07.03.2012 (11:44)  
rpet: neni treba nic sledovat. pri nakupu jizdenky se preci jasne vi, odkud a kam pojedes, a taky se vi, se kterym(i) dopravcem (dopravci) tu cestu zrealizujes. rozuctovani je tim padem velmi jednoduche

sice vůbec neznám podmínky v GB, ale nějak si tu jednoduchost neumím představit....

příklad chci jet z Plzně do Brna, "v budoucnosti" Junáky (Plzeň-ČB-Brno) jezdí ČD, Plzeň - Praha ČD+soukromník A, Praha - Brno soukromník B+soukromník C
je jasné s kým a kudy pojedu? bez omezení použitelnosti jízdenky není a pak takové opatření ztrácí (rozuměj snižuje, nikolliv nemá) na významu
registrovaný uživatel rpet  mail  
07.03.2012 (11:27)  
@ Joska Holibajda:
Jak se to vybrané jízdné rozúčtovává mezi dopravce? Sleduje se, kde byla ta která jízdenka použita, nebo se to určuje na základě nějakého přepravního průzkumu?

neni treba nic sledovat. pri nakupu jizdenky se preci jasne vi, odkud a kam pojedes, a taky se vi, se kterym(i) dopravcem (dopravci) tu cestu zrealizujes. rozuctovani je tim padem velmi jednoduche.

Ty "vlastní slevy dopravce" jsou nabízeny jen v tom e-shopu, nebo se poskytují i při nákupu jízdenky ve vlaku?

netusim, jakym zpusobem presne se tak deje. co vim: krom toho, ze NR nabizi i klasicky "letecky" tarif nakupu jizdneho (cim driv koupis, tim levnejsi to MUZE byt), je tu moznost kombinace karet (Rail Card a "Customer" Card). Rail Card je vystavovana NR a plati v ramci cele site zeleznicni dopravy, Customer card je vlastni produkt dopravce a plati v useku, ktery on obsluhuje. Soucet slev muze hodit nejakych cca 60% (asi, nevim presne).
registrovaný uživatel rpet  mail  
07.03.2012 (11:19)  
@ Josef Petrák
Teď by měl přikráčet deus ex machina... teda rpet a připomenout vám jeho články o Anglii. :-)

no, to jste si vybrali blbej cas na diskusi ;) sedel jsem v letadle smer London...

btw: v mistnich pubech jsm zaslechl cosi o "znarodneni" zeleznice v GB. sice netusim, co tim chce Labour Party rici, ale pilne zjistuju o co jde. Tim by ovsem moje clanky - ktere vam timto pripominam, jak mne upozornil Josef - vzali asi za svy, nebot by se nejspis vse resilo ala CD. coz si tedy neumim dost dobre predstavit...
registrovaný uživatel Kakov 
07.03.2012 (8:51)  
ad celostátní IDS: v zásadě by to šlo, ale univerzální jízdní nesmí být příliš předražené tj. né uni = 400 Kč a dopravce = 120 Kč
registrovaný uživatel mecoun 
06.03.2012 (15:24)  
Ad J.P.
Souhlasím, že je lepší vše vyhledat na jednom webu, ale nemyslím, že bych měl jednu jízdenku - každý úsek bych si musel objednat a vyzvednout zvlášt. Jinak jsem nakonec vlakem v tomto případě nejel, protože ceny....
06.03.2012 (15:13)  
mecoun, teoreticky by to šlo, zrovna nedávno jsem v jednom projektu řešil něco podobného. Jen to asi není v základu programu NR, nebo třeba NR nepodporuje takovéto slučování akčních jízdenek na jeden ticket. :-) Těžko říct. Tak jako tak ale anglický přístup je lepší, jak se separátně logovat na cd.cz a zluty.cz...
registrovaný uživatel mecoun 
06.03.2012 (15:09)  
Ad Jozef Petrák a Network Rail
Pokud se nemýlím, tak i slevy jsou k dosažení na univerzálním webu National Rail (nevím ovšem jestli to jsou slevy NR nebo jednotlivývh dopravců). Nicméně software Vám vždy nabídne výběr cenových nabídek pro celou trasu naráz a pokud si sám vyhledávání trasy rozdělíte na několik segmentů podle provozovatelů, můžete se dostat k výrazně nižší ceně ovšem za cenu většího úsilí. Ověřeno při vyhledávání na trase Londýn-Chesterfield-Edinburgh s přerušením v Chesterfieldu. Nestačil jsem se divit, kolik bych dělením ušetřil. To mi ovšem NR nenabídl a nemyslím, že by to bylo při množství možných kombinací snadné naprogramovat.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko