..: Největší polská železniční katastrofa od roku 1990 :..

Polská vlajka - kondolence, foto: ŽP Szczekocin — K tragické železniční nehodě došlo v sobotu 3. března ve 20.57 h na trati Koniecpol - Kozłów ve směru do Krakowa. Čelně se střetly vlaky TLK 31100 "Brzechwa" a Interregio 31122 "Jan Matejko" poté, co vlak Interregio vjel na nesprávnou kolej, přímo do cesty spoji TLK. Obě soupravy čítaly na 11 vozů, v nichž cestovalo součtem cca 370 cestujících. Podle posledních zpráv jich 15 přišlo o život a téměř 60 bylo se zraněními transportováno do zdravotnických zařízení. Zhruba polovina z nich je zraněna těžce. Na záchranných pracích se podílelo přes 450 hasičů ze 40 sborů a cca 100 policistů, 35 sanitních vozů a tři záchranářské vrtulníky. Prohledávání místa nehody skončilo v neděli ráno, nyní bude následovat odklízení trosek. Dva nehodové vlaky a jeřáby s velkou nosností se dostanou na místo během nedělního dopoledne.

Doplňme ještě informaci, která byla zveřejněna v pondělí: Za sobotní vlakové neštěstí v Polsku půjde k soudu traťový dispečer, který podle dosavadního vyšetřování pustil oba vlaky proti sobě na jedné koleji. Pokud se vina prokáže, hrozí mu až osm let vězení.

Zdroj: Dziennik Zachodni


Martin Grill Poslat mail autorovi | 4.3.2012 (8:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel paolo 
04.03.2012 (12:31)  
Vizualizace nehody na videu:
http://wiadomosci.onet.pl/wideo/wizualizacja-katastrofy-kolejowej,46129,w.html#play
04.03.2012 (12:09)  
prastravak: jak se mohl vlak vyjíždějící z Krakowa ve 12:45 a přijíždějící obvykle srazit v 9 večer u Katowic

Asi to bylo trochu jinak než se zde píše. Našel jsem toto:
O godz. 21.00 w okolicach miejscowości Szczekociny doszło do wypadku pociągu TLK 31100 rel. Przemyśl (14.46) – Warszawa Wsch. (Warszawa Cent. 22.49). Z udziałem pociągu Przewozy Regionalne – Interregio 13126 (Warszawa Wsch. – Kraków Gł.).

http://www.mmkrakow.pl/405041/2012/3/4/szczekociny-wypadek-pociagow-z-warszawy-do-krakowa-nie-zyje--osob-aktualizacja?category=naSygnale
registrovaný uživatel Vsdmichalka  mail  
04.03.2012 (12:07)  
Polská strana informace nějak moc mlží.
Dle mého názoru to nebyla srážka, ale najetí pospěšného na osobovy a tedy řídící vůz by v této situaci akorát prospěl. Neb těžká mašina by byla na konci vlaku.
04.03.2012 (11:55)  
Fotografie jsou také na:

http://www.wp.pl/

je tam i odkaz na stránky s přehledem dřívějších žel. neštěstí v PL:

http://wiadomosci.wp.pl/gid,14303154,kat,355,title,Najwieksze-katastrofy-kolejowe-w-Polsce-zdjecia,galeria.html?ticaid=1e07c
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
04.03.2012 (11:54)  
Jan Volf: Jako důvod proti řídícím vozům to rozhodně chápat nelze... ;o)
04.03.2012 (11:54)  
Je to několik dní zpátky, někde u Žatce byl vykolejen kamionem motorový vůz, asi 842.
registrovaný uživatel janick 
04.03.2012 (11:46)  
A teď si představte, že by na začátku jednoho z vlaků byl jen řídící vůz... Ani to nechci domyslet...
04.03.2012 (10:33)  
Je mi upřímně líto těch cestujících
Ale trochu mi není jasné, jak se mohl vlak vyjíždějící z Krakowa ve 12:45 a přijíždějící obvykle srazit v 9 večer u Katowic, v Polsku jsou tak hrozná zpoždění? Je pravda, že do ČR přijíždí vlak z Polska z hodinovým zpožděním, ale tento už měl dost velké.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
04.03.2012 (10:27)  
Ke katastrofě z roku 1990:

http://kalendarium.polska.pl/wydarzenia/article.htm?id=81868

http://wiadomosci.wp.pl/gid,14303154,gpage,8,img,14303180,kat,355,title,Najwieksze-katastrofy-kolejowe-w-Polsce,galeria.html?ticaid=1e07b
04.03.2012 (9:35)  
15 mertvych a 60 zrannenych. 25.12.1994r. w tej stanicy byla stejna nehoda. Tam teraz jest super usek a byl problem neviadomo jaki?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko