Szczekocin — K tragické železniční nehodě došlo v sobotu 3. března ve 20.57 h na trati Koniecpol - Kozłów ve směru do Krakowa. Čelně se střetly vlaky TLK 31100 "Brzechwa" a Interregio 31122 "Jan Matejko" poté, co vlak Interregio vjel na nesprávnou kolej, přímo do cesty spoji TLK. Obě soupravy čítaly na 11 vozů, v nichž cestovalo součtem cca 370 cestujících. Podle posledních zpráv jich 15 přišlo o život a téměř 60 bylo se zraněními transportováno do zdravotnických zařízení. Zhruba polovina z nich je zraněna těžce. Na záchranných pracích se podílelo přes 450 hasičů ze 40 sborů a cca 100 policistů, 35 sanitních vozů a tři záchranářské vrtulníky. Prohledávání místa nehody skončilo v neděli ráno, nyní bude následovat odklízení trosek. Dva nehodové vlaky a jeřáby s velkou nosností se dostanou na místo během nedělního dopoledne.
Doplňme ještě informaci, která byla zveřejněna v pondělí: Za sobotní vlakové neštěstí v Polsku půjde k soudu traťový dispečer, který podle dosavadního vyšetřování pustil oba vlaky proti sobě na jedné koleji. Pokud se vina prokáže, hrozí mu až osm let vězení.
Zdroj: Dziennik Zachodni
Že by to bylo nepohodlné téma a nehodilo se místním železničním ideologům do krámu???
http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/poland/poland.gif
bugear: Psal jsem že mě to poprvé zaujalo, ale divného na tom není nic :-) Prostě spolupráce mezi dopravci na polský způsob.
Vypadá to, že se nedohodli v míjení. Buď měli v té Sprowie "Sp" od Kozlowa nechat vlak TLK na "nesprávné koleji" a ten IR by jel taky po "nesprávné" a teprve tam u "Sp" s vrátit na správnou. Nebo, asi lépe, hned v Starzynach "St" výhybka 4 měl jet IR na svou správnou. Vlastně, jak se tady bavíme o rychlostech při jízdě na přivolávačku, TLK už byl na své "správné", takže mohl nabrat maximální rychlost. IR jel jakoby po "nesprávné", ale z jednokolejné odbočky z CMK přímo. A slyšel jsem že tento rekonstruovaný úsek je řízen, že se může projíždět v obou směrech po obou kolejích, takže o "správné" a "nesprávné" se dá mluvit v uvozovkéch. Každopádně hrozná katastrofa. Zřejmě, jak to tak bvá, bylolo více souher okolností a chyb. Těžko říct, jestli trochu pomohlo, že byla trať v malém oblouku, že se ty lokomotivy na sebe nevysápaly, jak se to párkrát stalo. Upřímnou soustrast. Nyní probíhají 2 dny státního smutku.
Omlouvám se za zcela laický příspěvek, ale do Polska často jezdím. W Krakowie mi říkali, jak je výhodné cestovat do Warszawy vlakem, že je to podstatně rychlejší než autem. Jezdí se prý po tzv. "wenglówce", což je železnice mezi velkými městy, která sloužila v minulosti pro dopravu uhlí. Teď, když se těží mnohem méně uhlí než dříve, slouží pro rychlou dopravu mezi městy... Nejsou tam zastávky... Ale třeba je to úplně jinak.
Minulý rok jsme jeli přesně tím TLK Przemysl - Warszawa večer z Krakowa, je to jeden z mála TLK co jede po CMK a jeden z mála vlaků co staví v podivné stanici Wloszczowa Polnoc na CMK. Souprava byly převážně vozy od H.Cegielského (ještě v barvách Przewozů Regionalných) a v Krakowě se měnila EU07 za EP09, takže 160 to asi jet mohlo (tedy po CMK, tahle nehoda se stala těsně před najetím na ni). Jinak mě zaujalo, že na vlaky InterRegio nasazují Przewozy nákladní šestinápravové lokomotivy řady ET22, vlastně všechny IR s lokomotivou co jsem viděl měly tuto řadu. Ale to už je teď dost off-topic.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.